TV + Video

Pagina: 1
Acties:

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-04 09:19
Sorry ik weet 't hier niet echt hoort maar verder wist ik geen goede plek. En ik hoopte dat iemand maybe 't antwoord hierop wist.

Nou ik heb een probleem 't is nu al sinds een paar maand zo. Sinds eurosport er weer bij is gekomen op onze kabel. Als we nu iets willen kijken op de video of opnemen dan zit eurosport er half door en sneeuwt 't zeg maar. Heeft iemand hier ook een oplossing voor? Want 't is best irri.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 19:16
Kijken jullie via de kabel (dus videokanaal) of via een aparte kabel? Dan zendt ES dus uit op jullie videokanaal, even een kwestie van het videokanaal veranderen.

• Quadesh
Euhm...
De kabel, voor alle zenders, gaat eerst naar de video en van de video gaat ie naar de tv. Dus weet niet welke van de 2 dat is maar zo zit 't ongeveer in elkaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door Quadesh op 16-10-2005 15:17 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 19:16
Ja, maar hoe KIJK je naar de video?Via een SCART of composite kabeltje?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Of kijk je nog via het videokanaal?? (coax dus)

• Quadesh
Niet via scart dus ik denk composite kabeltje, is dat zo'n ronde?
Als 't zo'n ronde is dan via composite.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Uitgangs signaal/kanaal van je video recorder kan je instellen op het apparaat. Kijk even in de handleiding en informeer bij je kabeltv leverancier/bedrijf welke zender/frequentie ze hebben greserveerd voor je video.

--> Audio, Video & HiFi Forum

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:33
Quadesh schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:23:
Niet via scart dus ik denk composite kabeltje, is dat zo'n ronde?
Als 't zo'n ronde is dan via composite.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68584/full.jpg
= scart

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68585/full.jpg
(alleen dan een gele) = composite

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68586/full.jpg
= coax

Welke? De laatste?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Euh ok, wat hier eerst stond was onzin :P

Maar wat je video doet is het signaal van je video bij het televisiesignaal van je kabelboer erbij zetten. Dat wordt gedaan op een bepaalde frequentie. En het zou goed kunnen dat de frequentie waarop je video staat ongeveer dezelfde is als die waarop eurosport wordt uitgezonden. Meestal kun je op de achterkant van je video een schroefje verdraaien (meestal staat er 31 <-> 35 bij). Hiermee verplaats je de frequentie van je video op het coax signaal dat naar je tv loopt vanaf je video. Moet je wel nog je video opnieuw zoeken op je televisie.

[ Voor 80% gewijzigd door Dupje op 16-10-2005 16:06 ]

• Xander
Dupje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:01:
Euh ok, wat hier eerst stond was onzin :P

Maar wat je video doet is het signaal van je video bij het televisiesignaal van je kabelboer erbij zetten. Dat wordt gedaan op een bepaalde frequentie. En het zou goed kunnen dat de frequentie waarop je video staat ongeveer dezelfde is als die waarop eurosport wordt uitgezonden. Meestal kun je op de achterkant van je video een schroefje verdraaien (meestal staat er 31 <-> 35 bij). Hiermee verplaats je de frequentie van je video op het coax signaal dat naar je tv loopt vanaf je video. Moet je wel nog je video opnieuw zoeken op je televisie.
Wat ik alleen niet snap is dat het beeld van eurosport ook op de opnames bij het opgenomen beeld komt. Het kabelsignaal komt namelijk wel rechtstreeks de video binnen...

Of TS, zie je dat eurosport beeld er alleen doorheen als je het op je eigen video weer afspeelt? :P

• Dupje
XanderH schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:08:
[...]

Wat ik alleen niet snap is dat het beeld van eurosport ook op de opnames bij het opgenomen beeld komt. Het kabelsignaal komt namelijk wel rechtstreeks de video binnen...

Of TS, zie je dat eurosport beeld er alleen doorheen als je het op je eigen video weer afspeelt? :P
Dat heeft niets met het opnemen te maken slimpie :P
Eurosport zit er gewoon altijd door omdat als je na het opnemen er naar kijkt het signaal van eurosport er gewoon doorkomt, net als het afspelen. Veel kans dat als je opneemt europort er helemaal niet bij zit.

• Xander
Dupje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:10:
[...]

Dat heeft niets met het opnemen te maken slimpie :P
Eurosport zit er gewoon altijd door omdat als je na het opnemen er naar kijkt het signaal van eurosport er gewoon doorkomt, net als het afspelen. Veel kans dat als je opneemt europort er helemaal niet bij zit.
Dat snap ik ook ja.

Alleen thdejong zegt het net alsof het beeld ook daadwerkelijk op zijn opnames staat.

• Dupje
XanderH schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:11:
[...]

Dat snap ik ook ja.

Alleen thdejong zegt het net alsof het beeld ook daadwerkelijk op zijn opnames staat.
Hij kan dit even controleren voor ons door een opname te bekijken zonder dat z'n kabelaansluiting in z'n video zit.

• Quadesh
De opnames zijn wel goed dan zit er geen ES doorheen.

• Dupje
Quadesh schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:00:
De opnames zijn wel goed dan zit er geen ES doorheen.
Mooi, dus moet je uitvogelen hoe je je video op een andere frequentie krijgt. Dit zal vast wel in je handleiding staan.

• Xander
Dupje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 19:04:
[...]

Mooi, dus moet je uitvogelen hoe je je video op een andere frequentie krijgt. Dit zal vast wel in je handleiding staan.
En als je dit niet kunt vinden kun je altijd nog een scartkabel pakken mits je video én tv dat ondersteunen. :P

Al zal Eurosport dan misschien geen goed beeld geven op de tv

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

XanderH schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68585/full.jpg
(alleen dan een gele) = composite
welke gele? :+

• Dupje
Hij zegt, alleen dan een gele.

Afbeeldingslocatie: http://www.accellcables.com/press/productImages/Composite_Cable.jpg

• Quadesh
Okay thanks, ik zal ff proberen de video op een andere frequentie te krijgen. Als 't me niet lukt kom ik hier wel weer :P
iig bedankt 't komt nu vast wel goed :)

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
als je een wat nieuwere video hebt kan het via menus, anders heb je een schroefje in de buurt van de coax uit (die naar je tv gaat) die je moet draaien om de freq te veranderen... zie je geen schroefje in de beurt (zit meestal in een gleufje, maar is wel te zien) dan moet het via de menu's.. of een toetsencombo..

Home Assistant Configuratie V&A

• Dupje
BiG-GuY schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:46:
als je een wat nieuwere video hebt kan het via menus, anders heb je een schroefje in de buurt van de coax uit (die naar je tv gaat) die je moet draaien om de freq te veranderen... zie je geen schroefje in de beurt (zit meestal in een gleufje, maar is wel te zien) dan moet het via de menu's.. of een toetsencombo..
Dat was al gemeld ;)
Pagina: 1