Toon posts:

Onleesbare dvd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem. Na enig rondvragen en googelen blijk ik de enige te zijn met dit probleem. Op http://w3.tue.nl/nl/diensten/dienst_ict/organisatie/groepen/notebook_service_centrum/a_z_index/informatie_over_notebooks/generatie_2005/ staat mijn notebookconfiguratie. Ik ben student op de TU/e.

Mijn probleem is dat ik onleesbare dvd's brand ;( . Met Roxio, Nero 6.6 ik heb allebei de programma's geprobeerd. Ook verschillende dingen geprobeerd (image .iso branden, data-dvd branden), het werkt allemaal niet. Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn? Alvast bedankt.

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:03

RainofDeath

DYUVSDFJ

Heb je al meerdere merken DVD's geprobeert?

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 14:30
Dag Jeroentje,

Wat blijft er over van je DVD's? Krijg je foutmeldingen? Heb je hem al eens in linux o.i.d. bekeken of het bestandstype wel okay is?
Inderdaad ook even meerdere types schijfjes proberen, op langzamere speed branden....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

gewoon een kaduuke brander zou ook erg goed kunnen. Ik heb t met een NEC 3520 ook gehad, na 300-400 DVD's fikte ie niks meer goed, erg vaag. Uiteindelijk omgeruild voor een 3540 en klaar was /me

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met Princo's, op 2x en op 4x.

Verder zijn het de eerste dvd's die ik met het ding maak.. dus 'opgebrand' is hij niet.

• Aesculapius
maar wat is het resultaat nou? Kan je hem helemaal niet lezen, brandt hij wel wát of restart hij je computer? Als je de dvd met nero bekijkt na het branden (disc info) wat zegt ie dan dat et is?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:27:
Ik heb het geprobeerd met Princo's, op 2x en op 4x.

Verder zijn het de eerste dvd's die ik met het ding maak.. dus 'opgebrand' is hij niet.
Probeer eens aan Tayo Yuden dye dvd's te komen. cdfreaks

Die zijn top kwaliteit...als die niet goed branden dan is het een probleem op de brander.

Zoals deze Mitsiu ( Taiyo Yuden ) of deze Plextor DVD+R 8X

Ik brand persoonlijk alleen maar op Taiyo Yuden

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 16-10-2005 15:36 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Nero voltooid het branden succesvol, en ik kan de bestanden die ik gebrand heb zien, maar bij het openen hangt mijn pc zich op, en eerst bestanden naar mijn hd kopieren en dan openen werkt niet, dan zegt hij "error reading file".

• Aesculapius
Ander merk dvd's nemen :)

elseif (!Working){
de firmware van je fikker upgraden :)
}
else{
nieuwe fikker kopen :)
}

[ Voor 78% gewijzigd door Aesculapius op 16-10-2005 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update: dvd gebrand, en in een andere pc gestopt. Daar doet hij het perfect.

Ik kan dus met mijn dvd-brander wel branden, maar niet lezen!?!

• Aesculapius
zou ik nog eens andere dvd's proberen; goed mogelijk dat die andere dvd-rom het merk net wel kent maar die van jou niet; uitproberen kan daarbij geen kwaad natuurlijk :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
Princo staan niet bekend als de beste kwaliteit DVD recordables. Ik heb ze in het verleden ook gebruikt en ze gaan gewoon rotten vanaf de rand.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zoek eens uit (in je device tree) wat voor brnader het is. (DVD-RW (Dual layer DVD brander)) is niet erg specifiek, en zoek vervolgens of je firmware voor die brander geupdate kan worden en/of je dvd onderstuend worden door de brander.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Leer hoe je een dvd moet testen op kwaliteit, op www.cdfreaks.com staat een beschrijving.
Als je dan verschillende dvd's hebt (merken), kun je met het testen het verschil zien.
Koop geen princo.
Op de site staan ook voorbeelden van het testen en meer info over je brander.
Pagina: 1