Toon posts:

[XP] Taakbalk Icoontjes starten wat langzaam op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit al een week met een probleem.
Namelijk dat mijn applicaties langzaam opstarten.
Ik bedoel de programma's naast de klok in de taakbalk.
Het probleem is dat als ik in m'n gebruikersnaam kom het nogal lang duurt voordat de 2 icoontjes tevoorschijn zouden moeten komen.
De icoontjes (Kaspersky en Sygate) starte normaal gelijk op.
Maar als ik voorbij het inlogscherm ben gekomen krijg ik na 15 sec. ongeveer het Kaspersky icoontje pas te zien en na die 15 sec. nog een keer 1 minuut later pas Sygate.
Het lijkt wel of de processen langzaam opgestart worden.

Ik heb echt alles al geprobeert.
Ten eerste overal op het net gezocht en veel mogelijkheden geprobeert, het is er wel sneller op geworden alleen ben ik nog niet tevreden.
Maar wat ik bijvoorbeeld allemaal heb gedaan is.

- Alle spyware eraf (Hitman Pro)
- Virusvrij
- Defrag gedaan
- Prefretch map leeg
- schijfopruiming
- systeemherstel uit en weer aangezet natuurlijk
- ccleaner gebruikt
- Regsupreme
- Regcleaner

Volgens mij was het dat zo'n beetje.
Ik hoop echt dat iemand nog een bepaalde oplossing voor mij heeft daar zou ik heel blij mee zijn.
Ik heb trouwens ook bootvis gedownload alleen kwam er ff niet uit wat ik moest doen met het programma.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog niks gehoord dus ik dacht ik gooi ff een hijackthis log hier.
Misschien helpt het iets.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:23:06, on 17-10-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\ezSP_Px.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Nikki\Mijn documenten\Other\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ezShieldProtector for Px] C:\WINDOWS\System32\ezSP_Px.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\System32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\kav.exe" /minimize
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Snelle start.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~2\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {003FADA5-8FEE-11D6-AFB7-0004768F6183} (CryptoRSA Control) - https://www.p3.postbank.nl/sesam/CAX.cab
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.c...eb_site.cab?1120498836140
O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} (Zylom Games Player) - http://game11.zylomgames.com/activex/zylomgamesplayer.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7E9D5B20-01DA-457B-A2A5-0501B7A62065}: NameServer = 195.121.1.34 195.121.1.66
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{E54FA88A-6D8F-456F-ABB2-E2FD473E4AF3}: NameServer = 195.121.1.34,195.121.1.66
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal Pro\kavsvc.exe
O23 - Service: PACSPTISVR - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\PACSPTISVR.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Program Files\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: Sony SPTI Service (SPTISRV) - Sony Corporation - C:\Program Files\Common Files\Sony Shared\AVLib\SPTISRV.exe
O23 - Service: StarWind iSCSI Service (StarWindService) - Rocket Division Software - C:\Program Files\Alcohol Soft\Alcohol 120\StarWind\StarWindService.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

Verwijderd

Je zou eens BootVis kunnen gebruiken. Daarmee kan je je opstarttijd optimaliseren.
Hier vind je een beschrijving :BootVis

EDIT: en die hijackthis log kan je hier zelf controleren op rare dingen. ;) Ik zag er geen rare dingen bijstaan. 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 18:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk OS gebruik je overigens? Dat zou ik graag nog even in de topictitel zetten. Zie daarover ook de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bootvis ga ik even uitproberen kijken of het iets helpt.

En die Hijack link.

Over de topictitel, sorry ik zag het te laat net toen al had gepost.
Kan ik het nog aanpassen dan? :)

En ik gebruik XP Pro

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:14 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wat zijn je specs trouwens?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
AMD64 3000+
1GB
dus wel genoeg lijkt mij

Verwijderd

Staan er toevallig nog errors in je event log, bijvoorbeeld over niet opstartende services? Werkt het wel snel als je bijvoorbeeld je netwerkkaart uitzet?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar hoe kan ik errors in mijn event log zien?

Bootvis werkte trouwens niet.

Netwerkkaart optie even uitproberen!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

"Sorry maar hoe kan ik errors in mijn event log zien ? "

http://support.microsoft....d=kb;en-us;308427&sd=tech

;)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Heb je toevallig Windows Prefetching uitgezet met 1 van die tools? Gevolg is dan vaak dat het boot process (tot aan het login scherm) versnelt, maar dat het na het inloggen allemaal wat langer duurt omdat allerlei processen nog moeten starten (die normaal door Prefetching al in het geheugen zijn geladen). Just a thought..

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaart optie werkte trouwens niet.

Bedankt voor de link! Ik ga het bekijken.

Over Prefetching ik had die map leeggehaald dat klopt om te kijken of het sneller zou worden maar daarvoor was dit probleem er helaas al.
M'n pc start iig wel een stuk sneller op en en na het inloggen duurt het een stuk langer.
Helaas was het dus al voordat ik de prefetch map had leeggehaalt.
Als iemand nog bepaalde ideën heeft?
Anders moet ik misschien maar gaan formatteren helaas. :o

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:25:
Netwerkkaart optie werkte trouwens niet.

Bedankt voor de link! Ik ga het bekijken.

Over Prefetching ik had die map leeggehaald dat klopt om te kijken of het sneller zou worden maar daarvoor was dit probleem er helaas al.
M'n pc start iig wel een stuk sneller op en en na het inloggen duurt het een stuk langer.
Helaas was het dus al voordat ik de prefetch map had leeggehaalt.
Als iemand nog bepaalde ideën heeft?
Anders moet ik misschien maar gaan formatteren helaas. :o
De Prefetch map legen is op zich geen ramp want die vult zich vanzelf weer. Je kan Prefetching (via de registry) echter ook helemaal disablen. Sommige van die tweak tooltjes doen dat zonder dat expliciet te melden dus als die map nog steeds leeg is zou dat het best kunnen zijn..

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 06:24:
[...]

De Prefetch map legen is op zich geen ramp want die vult zich vanzelf weer. Je kan Prefetching (via de registry) echter ook helemaal disablen. Sommige van die tweak tooltjes doen dat zonder dat expliciet te melden dus als die map nog steeds leeg is zou dat het best kunnen zijn..
Ik heb weer even in de prefetch map gekeken en die zit weer aardig vol van de programma's die ik allemaal heb opgestart.
Maar dat die icoontjes zo laat pas komen kan dat ook iets zijn met overvol register?
Ook al heb ik dat al schoongemaakt.
Computers zijn vreemd af en toe 8)7 .

Verwijderd

Topicstarter
Wat me ook opvalt eigenlijk is dat m'n pc lang blijft nadenken na inloggen. terwijl er niet veel rotzooi opstaat eigenlijk. Maar het lijkt of hij veel processen aan het laden is ofzo.

• Ook

Ook

Yes I can!

Probeer anders eens een nieuw windows profiel. Gewoon onder een ander admin account inloggen en je huidige profiel map (in "Documents and Settings") renamen zodat je hem later nog kan gebruiken. Dan opnieuw inloggen met je eigen account en als het probleem dan inderdaad is opgelost, is het alleen nog ff een kwestie van je MyDocuments/Desktop/Favorites uit je oude profiel te vissen en in je nieuwe profiel te zetten. Als het niet werkt kan je em terug renamen en zou ik aan format c: gaan denk :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een ander Admin accound gebruiken/maken?

Ik heb ook nog even goed in Bootvis gekeken en ik zag dat hl.dll eigenlijk het meeste geheugen inneemt tijdens het hele opstart gebeuren enzo.

• Ook

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:04:
Hoe kan ik een ander Admin accound gebruiken/maken?
Gewoon een nieuwe user aanmaken en die in de administrators groep proppen. De usermanager kan je starten door Start --> Run en dan "lusrmgr.msc"

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga dat even uitproberen.

Ik heb trouwens nog even zitten nadenken hoe dit probleem is ontstaan.
En eigenlijk is het gekomen sinds ik nieuwe drivers voor m'n vid. kaart wou installeren.
Ik had m'n oude drivers eraf gehaald en daarna DCleaner gebruikt en vanaf daar ging het mis.
Heel langzaam opstarten enzo toen duurde het 10 a 15 minuten voordat ie gereed was.
Na veel uitproberen en veel moeite was het me gelukt om de drivers ( ati catalyst 5.10 ) te installeren.
Toen heb ik denk ik een beetje aangekloot, defrag en allerlei proggies en issie sneller gaan lopen maar niet zoals het daarvoor was.

• Ook

Ook

Yes I can!

Misschien dan zowiso binnenkort maar eens formatteren.. Er zal kwa snelheid een wereld voor je open gaan en het zou ook geen kwaad kunnen voor je Windows-ervaring (no offence intended btw!)

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 22-10-2005 14:52 ]

Pagina: 1