Ik zoek het (beste) programma om de menu bar (weet niet hoe dat dat ding echt heet) ter vervanging van mijn Standaard Windows taakbalk en menu start.
Ik ben zelf ook op zoek geweest hiernaar. Maar een complete vervanging nooit gevonden. Punten waar je al snel tegen aanloopt:
- Geen of een 'waardeloze' ondersteuning voor het startmenu (dingen als log off/shut down missen)
- Je bent je system tray kwijt. En eerlijk gezegd kan ik niet zonder. Heb geen dock gevonden die dit ondersteund.
- Van veel programma's zijn de standaard icoontjes die te zien zijn in je dock gewoonweg echt lelijk (te lage resolutie van de icoontjes). Je kan dit wel naar eigen wens veranderen, maar dat kost erg veel tijd. (Denk aan het opsporen van de juiste icoon (.png) bij het juiste programma. En niet voor elk programma zijn er dock icoontjes gemaakt.
- Kleine dingen die van programma tot programma verschillen, zo zijn er docks die je openstaande scherm niet meer in het dock laten zien. Dat is er lastig switchen (al kun je wel alt+tab gebruiken natuurlijk), en nog meer kleinigheden.
Al met al is een dock leuk voor 'erbij' (met bijv auto-hide taskbar). Als een complete vervanging is het imo waardeloos.
Er zijn tientallen verschillende docks, die je wel kunt vinden met google. Gewoon een beetje creatief op 'dock' zoeken.
PS:
En als je helemaal mac-a-like wil gaan kan ik je Flyakite OSX aanraden (
http://osx.portraitofakite.com/). Dit programma installeert naast de Tiger of Panther theme, ook nog een bootscreen, inlogscherm, wallpaper, screensaver, icoontjes voor je explorer (blauwe mapjes enzo), cursors en geluid (kortom de hele mikmak). Als extra kun je ook nog een dock installeren. Dit kun je allemaal kiezen tijdens de install, of veranderen na de install. Je hebt hiervoor verder geen programma's nodig als style xp etc..
[
Voor 33% gewijzigd door
Verwijderd op 16-10-2005 14:21
]