Celeron M - Pentium M upgrade ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73627

Topicstarter
Ik heb een acer laptop en daar zit een Celeron M 370 (1,5Ghz / 1 MB) in. Nu heb ik een Pentium M 735 (1,7Ghz / 2MB) voor niet al te veel geld gekocht. Op de intel site staat dat beide cpu's 21W zijn. Dus geen probleem met cooling dacht ik. En kan ik gewoon upgraden zonder veel problemen. opleveren

Ik heb nu de Pentium M geinstalleerd en deze werkt goed alleen nu blijft de Fan continu draaien. Ik vraag me nu af of dit aan windows ligt of dat de Pentium M gewoon warmer wordt. Als de celeron in de laptop zit slaat de fan aan en na 30 sec gaat ie weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 23:25
de pentium m zou juist stiller moeten zijn omdat de pentium m intel enhanced speedstep heeft zodat hij zich terugklokt als hij niet al te veel load heeft.

ik denk dat je bios de pentium m niet herkent ofzo en dat hij daarom uit voorzorg de fan maar continu laat aanstaan. ook omdat hij standaard hoger geclockt is en extra grote cache heeft.

probeer is een format of heb je dat al gedaan?. doe ook is een escd resetje of een bios update

[ Voor 13% gewijzigd door jozy op 16-10-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bios update heb ik al gedaan... en de cpu wordt wel herkent ... bij het booten wordt er ook pentium M 1700 aangegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Werkt EIST wel? (Speedstep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geen idee... hoe kan ik dat zien ?

Ik ga morgen maar eerst eens windows herinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En de koeling na de upgrade ook netjes hersteld? Koelpasta dus netjes vernieuwd etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net iets anders ontdekt. Er zit een Sis 661MX chipset in. Misschien is deze wel de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
Anoniem: 73627 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:29:
Heb net iets anders ontdekt. Er zit een Sis 661MX chipset in. Misschien is deze wel de boosdoener.
ja, vaak ondersteunen die sis chipsets helemaal geen speedstep
Pagina: 1