Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CAR] Montage vragen o.a. ivm plexi

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een kofferbakinstallatie.
Dit betreft een MDF bodemplaat waar ik links en rechts zijpanelen wil plaatsen.
Nu is het linkerpaneel zo goed als af

Afbeeldingslocatie: http://81.59.187.95/foto's/Nissan%20Algemeen/audio/DSCF0922.JPG

Nu vraag ik me af hoe ik dit het mooiste kan bevestiging aan de bodem. Het geheel wordt ook nog bekleed.

Verder wilde ik in het paneel een plexiglas raam hebben aangezien mijn versterker hier achter gaat komen.
Hebben jullie tips hoe ik dit het mooiste kan maken?

Evt. nog een foto van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://81.59.187.95/foto's/Nissan%20Algemeen/audio/DSCF0923.JPG

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik denk dat het et mooiste is als je het plexy in het MDF laat verzinken. Je neemt bijvoorbeeld 3mm plexy en vreest 3mm in het MDF weg. En dan kun je het lijmen of schroeven en als je heel precies bent kun je het klemmen.

Maar dit zijn dingen zie je inpreciepen ook zelf kan bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
mja, had ik ook al bedacht maar een frees heb ik niet en heb daar ook nog niet eerder mee gewerkt.
ik vraag ook gewoon om tips en ideeen van anderen om daarna een besluit te kunnen maken...

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:35

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Met kippy, met een bovenfreesje het mdf 3 mm infrezen. En met een bovenfrees werken is helemaal niet zo moeilijk :)

offtopic:
KICKER !!!!! :D Kicker owned gewoon dik :P

De Nederbelg !

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:36:
mja, had ik ook al bedacht maar een frees heb ik niet en heb daar ook nog niet eerder mee gewerkt.
ik vraag ook gewoon om tips en ideeen van anderen om daarna een besluit te kunnen maken...
Je kan een bovenfrees altijd huren bij een grote doe-het-zelf zaak. Houtfrezen is een makkie, het enige probleem is dat je nog ronde hoekpunten zal hebben die je nog zal moeten wegwerken (of de hoeken van het plexi ronden).
Het zou de mooiste oplossing zijn zoals mijn voorganger ook opmerkte.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Of de vorm van het raam uitzagen, en dan de randen mooi rond schuren (EVT een figuur qua window eruit zagen?) en daarachter da je plexi schroeven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf bedacht om een raam uit te zagen, dit alles te bekleden en de plexi er dan achter te maken.
Je kijgt dan een soort raamkozijn in je paneel maar omdat het bekleed is lijkt mij dat nog wel leuk uitkomen?

edit

Inmiddels ben ik erachter hoe ik het zijpaneel netjes op de bodem kan plaatsen.

Op de bodemplaat schroef ik een balkje. Dan schuif ik het zijpaneel tegen dat balkje aan en schroef ik hem vanaf de andere kant daar in vast.
En daar heb ik dus een week over na moeten denken :P

Tips ivm het plexi zijn nog steeds welkom!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 16:08 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je kan natuurlijk ook van die "u" profielen nemen die je om je plexiglas kan bevestigen, aan dit profiel hang je een "bak" ----> "---___--- " waarin je verlichting gefreesed is, geeft mooie afwerking

met wat plak-matriaal eveneens in de afwerking nog mooier maken ik zag ze laatst in een bouwmarkt zoals gamma/praxis/formido dat matriaal.

daarnaast kan je onder de bak nog wat "spullen" kwijt

Tja vanalles

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12

World Citizen

FreeReef.nl

Just to remember,,

Als plexi niet 100% stabiel en trillings vrij gemonteerd zit (eigenlijk alle materiaalen) Dan gaat het onzettend trillen in je kofferbak (ervaring) Montage is het belangrijkste in een auto, ivm trillingen fricktie enz enz

FreeReef.nl

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
je kan ook gewoon gat zagen iets kleiner als plexi plaat, dan 3mm plaat er tegen aan plakken en daar een gat inzagen op maat van plexi plaat. zelfde effect als frezen.

En dan netjes je stof die er tegen aan plakt waarschijnlijk een kleine cm over het plexi heen lijmen. zodat je geen rand onder het plexi ziet. ff het hout eronder zwart verven of in de kleur van bekleding en klaar.

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

gewoon erachter schroeven als dat mooi wordt, en goed, goed kitten en vastschroeven tegen trillingen, maar waarom wil je eigenlijk je versterker achter een plaatje plexi hebben? kun je het gat niet gewoon openlaten i.v.m. de koeling e.d. of een paar gaatjes in het plexi of course :)

Take a parachute, and jump!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dat mooier staat, ook ivm evt. neon
Pagina: 1