[XP] Updaten niet mogelijk op geen enkele pc*

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 14:28

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
ik wilde vandaag even ale mijn PC`s gaan updaten maar nu blijkt dat ik op gene enkele pc/laptop/server windows update kan uit voeren. hij zegt bij me server dat ik een Axtive X bestand moet instaleren van MS wil ik dat doen zegt die dat dit een onbekend Axtive X bestand is en die dus niet word geinstalleerd.

dit is net zo op mijn laptops hier kan ik ook niet op de winupdate site komen? het enge waar het welwerkte was de keuken PC? en die drait Xp Home en de rest XP Pro en Windows server 2003.

heb al gezocht in
Windows Operating Systems - FAQ

maar stond niets concreets in? Is MS misschien bezig me hun site of hebben andere mensen dit probleem ook ondervonden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Windows Update doet het prima hier. Probeer eens:
* Internet opties -> beveiliging -> (internet) Standaard nivo
* Controleer of je virusscanner / firewall winupdate of activeX niet blokkeert

Zo scherp als een voetbal!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maak je gebruik van ISA Server? Dat veroorzaakt wel vaker problemen in combinatie met Windows Update.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
Ik ben ook al druk op google aan het lezen en het blijkt dat fout 0x8007000B. Inderdaad met je firewall en/of ISA server te maken kan hebben. ik zal die instellingen nog eens allemaal door lopen maar ik weet zeker dat ik niet heb veranderd aan met settings?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan *.windowsupdate.com,*.update.microsoft.com en *.windowsupdate.microsoft.com in je trusted zones? Ik zet even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

ts zal wel geen isa gebruiken bij Windows XP Home, alhoewel we dat natuurlijk niet klakkeloos kunnen uitsluiten :P

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 16-10-2005 13:19 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:18:
Staan *.windowsupdate.com,*.update.microsoft.com en *.windowsupdate.microsoft.com in je trusted zones? Ik zet even [XP] vooraan de topictitel per de Windows Operating Systems - Policy :)

ts zal wel geen isa gebruiken bij Windows XP Home, alhoewel we dat natuurlijk niet klakkeloos kunnen uitsluiten :P
Sowieso een dubbele ontkenning :p

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:18:

dat heb je klakeloos goed uitgesloten :P

nee ik draai op iedere PC een apparte firewall. en aan dat niets (nieuws)ingesteld.

ik denk zelf dat het eerder aan die vreemde ActiveX gebeuren ligt maar ik heb nu alles op enable staan. dus je zou haast denk dat het nu wel goed moet gaan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan die sites in je trusted sites? Als ze daar staan, en je hebt niet aan de beveiligingsinstellingen van die zone gezeten, dan zou het moeten werken. Anders eens even de firewall uitzetten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• loodgieter

loodgieter

Topicstarter
alle microsoft gerelateerde sites staan er in. werkt nog niet :?

en toen ik me firewall uit zetten op me router werkt die wel. ik bedacht me laatst dat ik wel een firmware upgrade had uitgevoerd (ZyXel Zywall) en nu blijkt dus dat die in de firewall settings AxctiveX aanvinkt zodat die er niet door komen 7(8)7

probleem gefixed. en ActiveX blocken op de firewall werkt dus wel ondanks dat ik het niet zelf had aangezet. bedankt voor de hulp!
Pagina: 1