Toon posts:

Wireless: fluctuerende verbinding tussen computers en router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het zoeken in het forum heb ik geen oplossing kunnen vinden voor het volgende probleem, misschien kan iemand me hier verder helpen?? _/-\o_

Hardware:

Windows XP laptop / door router toegewezen ip
Windows XP Desktop / fixed ip
Beide wireless
Direct ADSL light
Speedtouch 580 wireless router
In de buurt vlieen zo'n 10 wireless networks in de rondte.

De verbinding tussen mijn computers en het router geeft een zeer sterk fluctuerend beeld. Gemeten met DU meter zie ik zo'n 10 seconden piek, constant gevolgd door een dal van een seconde of 5. Het lijkt een heel regelmatig patroon te zijn. Tijdens die 5 seconden dal is er geen of soms heel weinig dataverkeer. Bijzonder iritant, datasnelheid is gemiddeld de helft van wat het zou moeten zijn doordat de pieken en dalen elkaar regelmatig afwisselen.

Wanneer ik een computer via een kabel verbindt met de router is het probleem niet. Als ik data wireless kopieer vna de ene naar de andere computer dan is het ook. Het ligt dus niet aan de internetverbidning, maar aan de verbinding tussen de computers en de router.Een keer in de zoveel tijd (half uur ofzo) geeft XP aan een melding dat het netwerk verbonden is. Het lijkt er dus op dat het daarvoor even niet verbonden was......

Ik heb al geprobeerd te wisselen van channels op de router, om te kijken of het ligt aan meerdere netwerken in de buurt op hetzelfde kanaal. Dit maakt wel enig verschi waardoor ik dacht de oplossing gevonden te hebben, maar bij elke van de 13 kanalen is het probleem in meer of mindere mate. Kan het zo zijn dat er gewoon te veel netwerken van dezelfde frequenties gebruik maken?!

Bij de KPN helpdesk kunnen ze me niet verder helpen, misschien jullie wel??

Bij voorbaat dank!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 12:08

tweakerbee

dus..?

Probeer toch ook nog even op alle machines + de router de laatste drivers/firmware te installeren. Dat verhelpt vaak een hoop problemen.

Als er dan nog steeds problemen zijn kan het inderdaad teveel interferentie zijn. Daar is dan niet zo ontzettend veel aan te doen helaas.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
hm helaas, de laatste firmware heb ik al op alles geistalleerd in de hoop dat dat zou helpen. Te veel interferentie met andere netwerken is wel een mogelijk oorzaak dus? Dat was namelijk ook maar een gokje van mijzelf om te gaan varieren met channels...

Verwijderd

Als je de WIFI Zero Config gebruikt van win xp dan zou ik deze uitzetten en vervangen door het programma dat bij de wifi kaart hoort.. bv Intel Proset, etc

Verwijderd

Topicstarter
hm thnx voor de tip, zal het proberen. Al vrees ik dat ook dat niet de oplossing gaat bieden, want op mijn werk zit ik met mijn laptop ook draadloos en ook via win xp progje op internet en daar heb ik nergens last van...lijkt dus meer te liggen aan configuratie router/specifieke netwerk dan aan software instellingen van de wireless kaart van de laptop/desktop...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:47:
hm thnx voor de tip, zal het proberen. Al vrees ik dat ook dat niet de oplossing gaat bieden, want op mijn werk zit ik met mijn laptop ook draadloos en ook via win xp progje op internet en daar heb ik nergens last van...lijkt dus meer te liggen aan configuratie router/specifieke netwerk dan aan software instellingen van de wireless kaart van de laptop/desktop...
Ik heb wat werk gedaan voor een school, en daar had ik precies dezelfde problemen als jij nu hebt. Daar leek het te liggen een de combinatie tussen laptop (type NIC/antenne) en Access Point. Door Zero Config te vervangen door een alternatief waren alle problemen weg.

Verwijderd

Topicstarter
:'( helaas, maar geen succes. Ik heb geprobeerd de laptop niet te verbinden via windows cofigure, maar met Intelproset/wirelss, maakt geen verschil...Overigens zie ik nu dat het probleem op mijn werk ook is... 8)7 Misschien toch een computerinstellingen iets...

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die kan helpen?! Op mijn werk blijkt het probleem ook te zijn: wireless verbinding vertoont constant pieken en dalen:

Afbeeldingslocatie: http://www.merijnstouten.nl/connection.gif

Dit is een een willekeurige download van de testserver van xs4all: eerst wireless, daarna met een kabel....het verschil is duidelijk lijkt me.

Dus: anders dan mijn eerste post heb ik het probleem op mijn eigen/thuis lan opgelost door te wisselen van channel. De wireless verbinding van de desktop thuis doet het nu acceptabel, maar lijkt in ieder geval te liggen aan channel. Bij mijn laptop veranderd er helemaal niks bij wisselen van channels. Op mijn werk en thuis problemen en mijn collega's niet. Ik word er helemaal geschift van omdat ik mijn mailbox niet open kan laten staan. De laptop blijft zoeken naar de exchange server en het systeem freezed wanneer dat gebeurt op het moment dat er geen wireless activity is.

ma.w. moet toch een softwareprobleem zijn op mijn laptop.
Dell latitude D600
PM 1,8 ghz
Intel Pro Wireless 2200 BG
Verbinding via laatste versie van Intel ProSet Wireless software

plz anybody?

Verwijderd

Uit je plaatje af te lezen draait het wel stabiel, alleen lijkt het erop dattie af en toe resynct, en dat dat tijd kost.

Verwijderd

Topicstarter
hierbij nog een plaatje van een andere bepaald niet beter moment:

Afbeeldingslocatie: http://www.merijnstouten.nl/connection2.gif

Resynct met exchange server bedoel je?. Ik snap alleen neit waarom collegas dat niet hebben en waarom ik dat niet heb met een kabel....Hoe zie jij dat hij wel stabiel draait?
Pagina: 1