Toon posts:

2e hands Laptop op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een laptop voor school en ben toen eens rond gaan snuffelen op martkplaats.
Voor de laptop wil ik eigenlijks niet meer dan 750 euro uitgeven, en daarvoor moet ik er goed mee kunnen photoshoppen en dreamweaver ( soms ook beetje flash. is eigenlijk voor webdesign en grafisch design)
ik kwam de volgende laptops tegen

HP Nx9010
Processor: Pentium IV 2,8 Ghz (Zeer Snel)
Display: 15,1 inch TFT
Video: ATI Radeon 64 MB
Schijf: 40 GB Ultra Fast
Geheugen: 512 MB DDR Ram
Drive CDRW/DVD
Floppy Drive: Ja

met de volgende software: Windows XP Pro SP 2 + Licentie,Office 2003, Norton Anti Virus 2005,
Power DVD, Nero 6.0

Deze kost mij 650 euro, dan word ie gebracht en schrijft ie er ook nog een kwitantie bij _/-\o_

Acer Aspire 1356LMi van 1,5 jaar oud
AMD Athlon XP-M 2800+ Processor
512MB DDR SDRAM Geheugen
40 GB Harde Schijf
15-INCH XGA Tft Scherm
DVD en CD Brander
WIFI (draadloos internet)

Deze zou mij 600 euro gaan kosten

Fujisu siemens amilio 3,06 ghz
Amilo D-7850 15" TFT XGA - Display
Intel P IV Hypertrading 3,06 GHz
512 MB DDR-RAM
hardeschijf 40 GB
DVD-Recorder + R + RW
ATI Mobility Radeon 9200
Grafikchip mit 64 MB geheugen

deze zou mij 700-750 moeten gaan kosten

Nou vroeg ik mij of ze uberhaupt wel goed genoeg zijn om photoshop te draaien.
De laatste denk ik zelf wel en de eerste ook wel, maar aangezien ik niet zo in de laptops thuis ben weet ik het niet zeker, en daarom vraag ik hier even om raad. ze zijn trouwens alle 3 dichtbij genoeg om op te komen halen, dus dan kan ik altijd kijken of ze goed zijn etc.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

zijn alle 3 goed genoeg ervoor.. Alleen denk ik dat je ook nog wel voor minder geld een laptop kan vinden waar je dit op kan doen. Enige wat echt belangrijk is voor PS en DW is minimaal 512 mb geheugen.

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Bedenk ook goed of je graag wil dat ie lang op batterij mee moet kunnen, zoals laptop1 heeft geen mobile processor en vreet daarom stroom en verwacht dan niet dat ie langer dan 1.5 uur zonder stroom kan (en dan heb ik het nog niet over de warmte en het lawaai). Zelf lijkt me die acer wel geschikt, alleen zie ik zo niet welke videokaart erin zit (geen id of dat echt veel zal uitmaken met ps/flash welke videokaart je hebt)

[ Voor 24% gewijzigd door potatox op 16-10-2005 11:48 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de videokaart van de acer is een:
Videokaart type S3 Graphics Savage8
Videogeheugen 64MB (gedeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Nooit een shared videokaart nemen! Ga maar eens naar de Mediamarkt bij de laptops langs... laptops met een GOEDE videokaart met eigen geheugen draaien de screensaver (Met die visjes :P) vloeiend.. met shared hapert het als wat.. en dat is dan een screensaver. Met zo'n shared ding kan je _niks_ doen wat een beetje vereist van je videokaart.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan valt de acer dus al af ;)
persoonlijk lijkt de HP mij wel wat omdat die man de laptop komt brengen, en hij er ook nog wel een kwitantie bij wil geven.
geeft je toch wat extra zekerheid

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kun je niet beter voor dat geld een nieuw basismodel kopen en deze wat uitbreiden met wat geheugen? Voor Photoshop en Dreamweaver heb je echt geen 2.8 Ghz nodig :) Dan liever 1 Gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:51:
de videokaart van de acer is een:
Videokaart type S3 Graphics Savage8
Videogeheugen 64MB (gedeeld)
Dat hebben ze vaak, ik vind het zelf niet geweldig om PS mee te draaien, maar het gaat wel.
Kaart is niet echt snel enzo :)

[ Voor 47% gewijzigd door dreeke op 16-10-2005 11:59 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:11
Ik heb zelf die HP gehad en binnen 10 maanden was hij weer de deur uit.
Hij gaat ernstig kort mee, is zwaar en er komt een hitte van een broodrooster af.

Zou toch beter voor wat anders gaan kijken.

Oja, het is een radeon IGP dus ook met shared memory :X

[ Voor 13% gewijzigd door LED-Maniak op 16-10-2005 12:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die HP en Fujitsu hebben desktop-processoren, ik zou i.v.m. warmte en batterijduur liever voor een mobile processor gaan. Tenzij je nooit lang op de accu werkt, maarja waar zou je dan een laptop kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
pricewatch: HP Pavilion ZE2229EA (Turion ML-28; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15"TFT; WXP Home)

waarom?
nieuw en goed merk,
betaalbaar,
mobile 64bits processor,
lekker lang op de accu maar toch prestaties,
een shared videokaart maar wel met prestaties!.
de xpress 200m igp haalt de mobile radeon 9200 met gemak in

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-10-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eens op de dell site gekeken en de Inspiron 2200 Performance (N10226) een beetje aangepast.
er zit dan in:
Intel® Celeron ® M Processor 360 (1.40 GHz, 1MB L2 Cache, 400MHz FSB)
1280MB 333MHz DDR Memory (1x1024 in base + 1x256i n base)
60GB (5400rpm) IDE Hard Drive
8X DVD+/-RW
8 Cell 65WHr LI-ION High Capacity Primary Battery

alleen zie ik dan niet welke vga erbij zit, waarschijnlijk ook onboard.
dit kost me dan 699 incl verzending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:31:
[KNIP]
Nou vroeg ik mij of ze uberhaupt wel goed genoeg zijn om photoshop te draaien.
Heb je de system requirements van Photoshop al bekeken op adobe.com?

over welke versie van ps heb je het uberhaubt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Photoshop CS 8.0 (9.0 is er geloof ik ook al, dus zal ik daar binnenkort ook wel op moeten overstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:19
Dennahz schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:54:
Nooit een shared videokaart nemen! Ga maar eens naar de Mediamarkt bij de laptops langs... laptops met een GOEDE videokaart met eigen geheugen draaien de screensaver (Met die visjes :P) vloeiend.. met shared hapert het als wat.. en dat is dan een screensaver. Met zo'n shared ding kan je _niks_ doen wat een beetje vereist van je videokaart.
Sorry hoor maar, dit is echt gezeik. Zolang je niet gaat gamen, maar bijv. Photoshoppen, dan voldoen de shared graphics ruim. De nieuwste generatie shared graphics van bijv. Intel en Ati zijn zelfs snel genoeg om wat oudere spellen te spelen. Voor photoshop is intern geheugen (mits je met grote files werkt), een relatief snelle harde schijf (mits je met grote files werkt) en een redelijk snelle processor (Turion, Celeron M, Pentium M) genoeg.

Ik zou daarom ook kiezen voor de Dell of een andere goedkope notebook, dan heb je namelijk een echte mobiele processor, die zijn snel en kun je mobiel mee werken. Daarnaast heb je de garantie dat de batterij nog goed is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:10:
Photoshop CS 8.0 (9.0 is er geloof ik ook al, dus zal ik daar binnenkort ook wel op moeten overstappen)
Waarom? Qua fuctionaliteit is PS7 ook nog prima te gebruiken, voordat je daarmee tegen de grenzen aanzit ben je al behoorlijk professioneel bezig.

Ik zou liever investeren in een mooi 15" of 17" wide scherm, iets dat wél heel erg handig is voor dat soort applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een korte samenvatting (van mijn interpretatie)
ik moet dus letten op de volgende dingen:
- geheugen moet minimaal 512 zijn
- groot scherm ook van belang (is opzich ook vrij logisch, want photoshop op een 12" scherm werkt idd niet)
- Celeron-M processor is goed genoeg
- onboard VGA moet ook voldoen
Ik had nu dus zelf bedacht om een goedkope acer van 600-700 euro te kopen, waar standaard 512 MB inzit en er dan 512 MB bij in te doen, dan zit ik op 1 gig met een een Celeron-M processor van 1,4 of 1,5 Ghz.
Het scherm bij zo'n laptop is meestal 15" of 15,4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
LoneGunman schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:56:
Kun je niet beter voor dat geld een nieuw basismodel kopen en deze wat uitbreiden met wat geheugen? Voor Photoshop en Dreamweaver heb je echt geen 2.8 Ghz nodig :) Dan liever 1 Gb ram.
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:43:
een korte samenvatting (van mijn interpretatie)
ik moet dus letten op de volgende dingen:
- geheugen moet minimaal 512 zijn
- groot scherm ook van belang (is opzich ook vrij logisch, want photoshop op een 12" scherm werkt idd niet)
- Celeron-M processor is goed genoeg
- onboard VGA moet ook voldoen
Ik had nu dus zelf bedacht om een goedkope acer van 600-700 euro te kopen, waar standaard 512 MB inzit en er dan 512 MB bij in te doen, dan zit ik op 1 gig met een een Celeron-M processor van 1,4 of 1,5 Ghz.
Het scherm bij zo'n laptop is meestal 15" of 15,4"
He he, beetje mijn idee jatten hé :)

Maar goed, ik heb laatst voor een kennis ook een nieuwe laptop gekocht (deze) en er 512 mb er bij ingegooid. Bij elkaar nog geen 800 euro. En ruim voldoende voor PS (eigenlijk wel voor alles).

[ Voor 19% gewijzigd door LoneGunman op 16-10-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het was dus ook een samenvatting van alle replies die ik had gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is trouwens beter, de onboard vga van 64MB of een nVidia GeForce 4 420 Go 32MB?
Mij lijkt de onboard beter, maar de geforce kan uiteraard ook wel weer sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Ik zou die HP laten voor wat het is. Binnen 14 maanden was het scherm van de mijne (precies dezelfde) defect en bovendien wordt die erg warm en vreet die energie. Voor mij nooit meer HP, maar goed.
Pagina: 1