Toon posts:

WPA lukt niet op PC, wel op Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Echt een vreemde situatie.
Router Linksys WRT54G V3.1.
DestopPC met een Linksys WMP54G PCI kaart. WindowsXP, SP2, kan niet verbinden.
Laptop met WinXP SP2 kan wel verbinden

Als ik de beveiliging uitschakel maakt hij verbinding, krijgt hij een IP adres en kan ik internetten,

Als ik WPA inschakel, wacht hij op toewijzing van een netwerk adres, een hele tijd, krijgt er uiteindelijk een, en begint direct weer bij het verkrijgen van een netwerkadres.

Wat ik geprobeerd heb en wat geen resultaat had:
- Nieuwste driver gedowned. WPA zou ik de huidige driver al moeten werken, maar toch.
- Opzettelijk een andere (foute) WPA sleutel ingegeven. Resultaat: Verbinden netwerk lukt totaal niet. Dus geen 'verkrijgen netwerkadres'. Ander gedrag dan bij de goede sleutel dus.
- Andere hardware: USB stick van Sitecom+drivers, die het op een andere PC probleemloos doet. Hier: Hetzelfde probleem als de Linksys kaart. Ik denk dus de hardware uit te kunnen sluiten.
- Linksys driver met en zonder utility geprobeer. XP Zeroconf aan en uit. Helpt allemaal niets. De utitity (met zeroconf uit) doet precies hetzelfde: Connect, verlies verbinding, connect.
- Laptop ernaast, met Sitecom PCMCIA kaart en WinXP Pro SP2. Werkt probleemloos met en zonder WPA.

Ik heb dus alle settings geprobeerd, andere Wifi hardware, ik heb aangetoond dat de router OK is (laptop verbinding).
Het is dus (denk ik) ook niet de Linksys PCI kaart, want ik heb andere hw geprobeerd.
Het enige dat nog overblijft is Windows XP.

Herkent iemand dit?

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
ja, ik herken dit

Verwijderd

En wat gebruik je bovenop WPA? TKIP of AES? als ie op AES staat kan je ook kijken of het werkt op TKIP....

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht nog: Moet ik erbij zetten dat ik graag meer hoor dan 'ja, ik herken dit' ? Nee, dacht ik, dat is toch niet nodig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:26:
En wat gebruik je bovenop WPA? TKIP of AES? als ie op AES staat kan je ook kijken of het werkt op TKIP....
TKIP.

Dit nw is van mijn vader. Ik heb thuis ook een wifi nw, met TKIP, dus ik dacht: waarom zou ik hier iets anders gebruiken?
Let wel: TKIP werkt met de laptop. De WPA verbinding heeft zichzelf bewezen. Maar het werkt dus niet met de PC.
Ik heb het een keer geprobeerd met andere encryptie. Maar het hielp niet :-(

Verwijderd

Had je http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;826942 deze update al gezien? mss is het wat

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Sorry, ook ik kon het niet laten mGerben ;)

Voor alle zekerheid vraagje ernaast. Heb je wel telkens in XP de draadloze profielen verwijderd alvoor je een nieuwe verbinding ging maken?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, die heb ik idd gezien.
De probleembeschrijving komt behoorlijk overeen, maar ... deze patch is uit 2003. Service Pack 2 is uit 2004. Is die patch niet veel te oud???
En: Op mijn laptop, en op een PC bij mij thuis heb ik die patch nooit geinstalleerd, maar heb ik wel wifi met WPA.

Een andere (modernere, uit 2005) patch via een link van pchell heb ik wel geprobeerd (508kb + registry patch), maar die had geen effect.

Heb je ervaring met die 2003-patch?

Verwijderd

Nee, sorry.

Ik dacht er ook al aan mss het TCP/IP stack van XP te resetten, maar dat zou waarschijnlijk niks uitmaken omdat ie 't zonder codering wel doet, dus het zit in het gedeelte dat voor WPA codering zorgt......

Wat doet ie trouwens als je 'm op WEP zet?

Als WindowsXP er bij mij geen zin in heeft (zero config) gebruik ik altijd WSC Guard McAfee Wireless Security, is nog steeds freeware

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 12:18 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Het WMP54G PCI kaartje ondersteunt geen WPA maar wel WEP.
Vandaar dat het niet lukt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

imo zou het gewoon moeten werken, kaarten die niet voor wpa gemaakt zijn kunnen met sp2 toch
softwarematig wpa doen...

als je het niet met wpa aan de praat krijgt zou ik als ik jou was, mac adressen voor de beveiliging instellen op je wrt54g -> dan maar op wep met mac-adres verificaite

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Zondagskindje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:20:
Heb heir een WMP54G en die werkt prima op WPA netwerken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Volgens de datasheet doet die kaart wel WPA, dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt?

Naar WEP met MAC Filtering zou ik ook niet gaan, want dan zijn "ze" binnen 5 minuten bij je binnen......

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 12:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt die info? Volgens de datasheet doet-ie het wel. Ik heb de nieuwste drivers.
Daarbij heb ik (OP) het ook nog met een USB stick geprobeerd; daarmee lukt het ook niet, terwijl ik met die stick bij mij thuis een WPA netwerk gebruik.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:33:
[...]

Volgens de datasheet doet die kaart wel WPA, dus ik weet niet waar jij je info vandaan haalt?

Naar WEP met MAC Filtering zou ik ook niet gaan, want dan zijn "ze" binnen 5 minuten bij je binnen......
Volgens de datasheet wel ja. Maar ik heb nog niet meegemaakt dat het iemand gelukt is.

Ik heb niet helemaal goed zitten lezen. Dacht WPA i.c.m. win98. :z

[ Voor 10% gewijzigd door Zondagskindje op 16-10-2005 13:48 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Zondagskindje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:12:
[...]

Volgens de datasheet wel ja. Maar ik heb nog niet meegemaakt dat het iemand gelukt is.
In dit topic staat al THW Arie die het is gelukt en ik heb in het verleden ook dezelfde kaart gehad en zonder problemen aan WPA+AES of TKIP gehangen.....
(Je moet alleen niet die Linksys software gebruiken, want die ondersteunt alleen WEP)

Aan TS: heb je McAfee dinges WSC Guard nou al geprobeerd? want als die kaart geen WPA doet geeft WSC Guard dat aan bij opstarten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 13:26 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
We missen nog wat informatie:
welke versie van de wmp54g?
http://www.dslreports.com...7924?hilite=wmp54g+driver heb je de v2 / broadcom?
welke firmwareversie zit er in de router
broadcast SSID staat die uit? (dan eerst aanzetten)

>> Vrij grote kans dat je gewoon de laatste firmware in de router moet flashen...!

[ Voor 49% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-10-2005 14:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zie ook poster boven mij:
Deze post klopt gedeeltelijk: er zijn bepaalde versies van deze kaart die geen WPA ondersteunen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:33:
[...]

[KNIP]

Vertel..

Verwijderd

offtopic:
Als ik dat hier ga vertellen leg ik uit hoe je moet gaan hacken, dat is vast en zeker niet volgens de GoT richtlijnen en je kan zelf net zo goed met Google zoeken

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 18:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:55:
We missen nog wat informatie:
welke versie van de wmp54g?
http://www.dslreports.com...7924?hilite=wmp54g+driver heb je de v2 / broadcom?
welke firmwareversie zit er in de router
broadcast SSID staat die uit? (dan eerst aanzetten)
>> Vrij grote kans dat je gewoon de laatste firmware in de router moet flashen...!
Router firmware: de router is de V3.1 en ik heb de allernieuwste firmware erin geflashed. Leek me sterk dat dat het was, want met de laptop kan ik wel met WPA connecten. Maar goed, dat had ik al geprobeerd.

Ook de kaart (V4) heeft de nieuwste drivers.
Daarbij ligt het niet aan de Linksys-kaart. Als ik een sitecom USB W-113 stick op de computer installeer heb ik hetzelfde probleem. En dat is dus een USB stick die op mijn eigen thuisnetwerk op 1 PC en 2 laptops probleemloos verbinding legt met een WPA netwerk.

SSID staat aan.

Het punt is: Ik heb een PC die niet wil connecten (althans, blijft hangen in de connect als WPA wordt aangezet) en ernaast, op hetzelfde bureau staat een laptop die wel kan connecten.
Beide hebben WinXP SP2. Schiet mij maar lek.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:36:
[...]

offtopic:
Als ik dat hier ga vertellen leg ik uit hoe je moet gaan hacken, dat is vast en zeker niet volgens de GoT richtlijnen en je kan zelf net zo goed met Google zoeken
Ik vraag je helemaal niet om uit te leggen 'hoe je moet gaan hacken', ik vraag jou om uit te leggen waarom het onveilig is. Dat is iets totaal anders...

En zo offtopic is het nou ook weer niet, als het veilig is kan TS het mischien nog wel gebruiken.

@mGerben: Wat zie je op het 2e tabje 'ondersteuning' staan tijdens het verbinden
(onder eigenschappen van de verbinding)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 12:43 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:09:
[...]

Router firmware: de router is de V3.1 en ik heb de allernieuwste firmware erin geflashed. Leek me sterk dat dat het was, want met de laptop kan ik wel met WPA connecten. Maar goed, dat had ik al geprobeerd.

Ook de kaart (V4) heeft de nieuwste drivers.
Daarbij ligt het niet aan de Linksys-kaart. Als ik een sitecom USB W-113 stick op de computer installeer heb ik hetzelfde probleem. En dat is dus een USB stick die op mijn eigen thuisnetwerk op 1 PC en 2 laptops probleemloos verbinding legt met een WPA netwerk.

SSID staat aan.

Het punt is: Ik heb een PC die niet wil connecten (althans, blijft hangen in de connect als WPA wordt aangezet) en ernaast, op hetzelfde bureau staat een laptop die wel kan connecten.
Beide hebben WinXP SP2. Schiet mij maar lek.
Sorry voor de ontzettende schop, maar ik heb *precies* hetzelfde probleem: op de PC met Linksys kaart werkt het niet, op de laptop perfect. mGerben, heb je nog een oplossing voor je probleem gevonden?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

Verwijderd

Toeval? Ik heb exact hetzelfde probleem als hierboven omschreven, alleen nu met een V5 versie van de WRT54G-router. Is er ooit een oplossing gevonden?
Pagina: 1