Toon posts:

[RedHat]Inlog probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb laatst redhat gedownload voor school opdracht, maar ik zit met een probleem:
nadat ik redhat heb geinstalleerd, komt er bij het opstarten van redhat een inlog scherm. er staat: localhost login:
ik heb geen idee wat ik hier zou moeten invullen...ik heb als standaard gewoon linux login geprobeerd(wat bij suse ook zo is) maar dit werkte niet.
op internet heb ik wat gezocht...maar niet echt iets gevonden... zo een site gaf aan als login: localhost.localdomain
maar als ik dan mijn password in voer doet hij het nog niet.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

bedankt

Herbje

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:56
Hallo Herbje,

Tja, dit is toch niet echt een vraag van het soort dat we op GoT verwachten. Op zich is het tamelijk logisch dat je om in te loggen een gebruikersnaam en wachtwoord nodig hebt; dit is bij de meeste systemen zo (ook Windows). Tijdens installatie heb je een 'root' password moeten opgeven. Je kunt in ieder geval daarmee inloggen (login: root, password: wat je had opgegeven tijdens de instalaltie). Sowieso vergeet je te vermelden over welke versie van Red Hat Linux het gaat, en op wat voor soort systeem je deze probeert te installeren. Mocht je nog eens een topic openen, zet dat soort informatie er dan graag bij!

Hoe dan ook, over dit soort eenvoudige dingen is echt genoeg te vinden op internet, bv. bij The Linux Documentation Project. Daarom ga ik dit topic sluiten.

Dit topic is gesloten.