Toon posts:

Email verzenden via website? zonder afzender?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had een mooie aanmeldingsformuliertje gemaakt zodat mensen zich kunnen aanmelden voor iets. via een website, en dan heb je geen e-mail adres nodig, maar gewoon dus de vakjes invullen en op send duwen, dit heeft altijd gewerkt, maar ineens geeft www.active24.com / www.activeisp.com problemen. ik gebruikte dit bestandje "http://www.activeisp.com/scripts/sendformmail.dll" in de code. maar die vraagt nu steeds om wachtwoord en gebruikersnaam :(

Is er een alternatief? en geen mailto, want niet iedereen heeft outlook. en het gaat zich om een webformulier

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

mailto links werken niet alleen in Outlook hoor. Maar het is wel beter om een mail form te gebruiken.

Aangezien je een dll gebruikt neem ik aan dat je de site in (ASP?) .NET hebt geschreven? In dat geval kan ik je niet verder helpen. Geef nog even wat meer details over je probleem: welk OS draait op de server, en welke taal is gebruikt om de site te maken?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• gorgi_19
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Neem eens contact op met je hoster? Anders moet je in een serverside taal eenn mailform bouwen; daar zijn op hotscripts.com genoeg voorbeelden van te vinden :) Met alleen deze informatie is er verder niets zinnigs te zeggen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het is een simpele site geschreven in frontpage, en wat code geknipt en geplakt.
lijkt me gewoon html met javascript volges mij :?
ja, de hosting is bij active24 op een windows server. meer weet ik ook niet om eerlijk te zijn, en de hoster reageert niet op mn mail, en op dit moment loop ik dus inschrijvingen mis doordat het niet werkt :(

• gorgi_19
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:18:
Nou, het is een simpele site geschreven in frontpage, en wat code geknipt en geplakt.
lijkt me gewoon html met javascript volges mij :?
ja, de hosting is bij active24 op een windows server. meer weet ik ook niet om eerlijk te zijn, en de hoster reageert niet op mn mail, en op dit moment loop ik dus inschrijvingen mis doordat het niet werkt :(
Dan kunnen we je hier ook niet helpen. Er komt geen regel eigen code aan te pas; je gebruikt een componentje van je hoster. Zonder serverside taal (of kennis hiervan / mogelijkheden hiertoe) kan je ook geen ander script schrijven. Enige optie lijkt me om te kijken op de website van activeisp en je pagina offline te halen met de opmerking dat door technische omstandigheden het formulier niet werkt, maar je wel gewoon een mailtje kan sturen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-04 21:10

Eijkb

Zo.

Ik denk dat je ISP daar expres een wachtwoord heeft ingezet om misbruik te voorkomen. Als je van hen een gebruikersnaam / wachtwoord gekregen hebt (voor bv webinterface ofzo) zou dat wel eens kunnen werken.

.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmmja.. zie gorgi_19 dus. Neem contact op met je hoster om dit op te lossen.

Hier in P&W draait het om het zelf programmeren van zaken en de problemen / discussies die daarbij horen. Zolang je hoster niet reageert is dat erg jammer maar ook wij kunnen daar niks aan doen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.