Monitor krijgt geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik heb weer is een vaag probleem :| .
Als ik me computer aan zet dan springt me monitor niet aan, dat probleem heb ik al sins dat ik me computer heb. En meestal na de 3e keer gaat ie gewoon normaal aan, maar nu heb ik hem al 20 keer als het niet meer aan het uit gezet maar geen gehoor van de monitor.

Wat ik allemaal geprobeert heb:
- monitor op een andere computer getest. Monitor deed het perfect.
- de computer met een andere monitor getest. Monitor bleef ook uit.
Mijn gedachte ging dus naar de videokaart een 7800 GT maar die heb ik net 1,5 maand en daarvoor een 6600 GT en daarmee moest ik hem ook steeds aan het uit zetten voordat er wat gebeurde.
Volgens mij moet het dan aan me voeding liggen tis volgens mij een Q-TEC 350 watt er staat echter geen merk op dus kan nog slechter zijn ;) .
Iemand anders nog idee want zondag is niet echt een goeie timing :| .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou toch eens een andere voeding proberen. Die q-tec voedingen staan niet echt bekend als zeer goed ;) (al heb ik er zelf geen ervaring mee). Voor zo'n zware videokaart is 350 watt eigenlijk al aan de krappe kant (bij je vorige 600gt misschien ook al) en als het dan ook nog es een slechte 350 watt voeding is......

Verder neem ik aan dat je je cpu niet overgeklokt hebt en bios instellinen op default hebt staan?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Je geeft zelf waarschijnlijk het antwoord al Qtec 8)7 350 W, zelfs een goede 350 W met een redelijk systeem met 7800Gt is al weinig sap. Wat zijn je specs?

offtopic:
net te laat

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-10-2005 10:35 ]

Specs

• Debtor
Ja ik wist zelf ook al dat het erg krap was, maar heeft ie dan zoveel extra power nodig hem het scherm aan te sturen?

- Me bios staat gewoon op de fabrieks instellingen en heb daar nooit wat aan verandert.
- cpu en gpu zijn nooit overclockt geweest.

verdere specs:
windows xp sp2
2 gb ddr 2
7800 gt
terratec geluidskaart
zalman cpu koeler
2x 12 cm koelers op slow speed
fan controler van zalman
cd/dvd-rom drive
dvd brander
200 gb hardrive
Edit: vergeten me cpu pentium 4 3,4

Dat was het wel wat energie afneemt. Maar kan het ook geen probleem zijn vanuit het mobo of is dat onwaarschijnlijk? Ik heb daar voor de rest niet zo'n kijk op hoe al die dingen worden aangestuurd en doorgegeven maar wil het wel zeker weten voordat ik iets onnodig aanschaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Debtor op 16-10-2005 10:55 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Een qtec voeding vervangen is sowieso nooit zinloos, en in jouw geval zeker niet. ik zou gaan voor minimaal 400 W a merk voeding

Specs

• Debtor
asfaloth_arwen schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:51:
Een qtec voeding vervangen is sowieso nooit zinloos, en in jouw geval zeker niet. ik zou gaan voor minimaal 400 W a merk voeding
Ja oke maar is het ook echt de voeding ben er nog niet helemaal overuit.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
Alles eraf pluggen en enkel mobo+cpu+ram+graka+psu proberen

• Debtor
SIMPY.be schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:40:
Ik zal dat is gaan proberen.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
SIMPY.be schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:40:
Lol als je dat zelfs al doet trekt de Q-Tec het niet, heb er al aantal zien overlijden door een TI4200 8)7

• Debtor
Ik ben er net achter gekomen als ik hem aan laat staan dat de computer ook niet verder opstart. Altijd hoor je een piep maar dat hoor ik nu niet. En als nu zo terug denk aan al die keren dat me scherm niet aan sprong dan was er ook geen piep dus geen doorstart.
Is het dan toch een mobo probleem?

• Debtor
Iemand?

Verwijderd

Niet zo snel kicken ;)

ook ik zeg voeding, Qteq maakt gewoon brakke voedingen die bij het minste of geringste aan druk er al de brui aan geven. Koop een fatsoenlijke voeding (Asus 400Watt is mooi geprijsd) en al uw problemen verdwijnen als sneeuw voor de spreekwoordelijke zon :Y)

(Tip: Koop de voeding bij een toko als MyCom dan kan je hem binnen 8 dagen terug brengen als het je probleem niet oplost)

Verwijderd

Moet je eens kijken wat je allemaal van die QTec vraagt zeg!
Vind het niet echt gek datie het niet trekt.
Als een andere voeding niet helpt, zou ik ff je op je moederbord het CMOS eens clearen.
En als dat niet helpt...dan weet ik het ook niet meer! :)

• Debtor
Jullie zeggen allemaal dat het de voeding is, dan zit er niks anders op om dat te proberen. Jullie horen het resultaat :) .
Alvast bedankt

• Debtor
Nou net een nieuwe voeding erin en nog steeds helemaal niks :r .

Er komt gewoon geen doorstart. Wat ik denk is dat het in het moederbord zit, en ik weet niet of dat mogelijk is maar een hardeschijf probleem?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
probeer eens je monitor aan te krijgen door contact te maken tussen de stekker en iets van metaal ofzo, beetje scheef in de 7800 steken frommelen en kijken of ie dan ineens wel aanspringt?

• Debtor
IRCfreAk schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:55:
probeer eens je monitor aan te krijgen door contact te maken tussen de stekker en iets van metaal ofzo, beetje scheef in de 7800 steken frommelen en kijken of ie dan ineens wel aanspringt?
Met als gevolg dat me 7800 eraan gaat. Was ik dus niet van plan. Ik heb net correct gebelt waar me systeem vandaan komt en die zeiden dat ik hem maar langs moest brengen en hun er dan naar gaan kijken.
Ben ik hem wel voor een tijd kwijt maarja beter dan 200 euro voor een nieuw moederbord. Wel een tijd geen BF2 spelen :| en dat nog in je vakantie.
Pagina: 1