ik heb op mijn kamer een subwoofer van 30cm staan uit de magnat motion serie (300A) er zit een magneet achter van ongeveer 20cm doorsnee en 8cm dik. nou wil ik hier een houten computer kast op gaan zetten. nou is de vraag: gaat dit voor storingen zorgen? ik heb er echt geen idee van of die sufwoofer is afgeschermt of wat dan ook.
kijk eens op de site van de fabrikant van je box en als het er daar niet bij staat mails ze eens en dan weet je het .... je kan er niet vanuit gaan dat een of andere tweaker weet of jouw box is af geschermd
en als dat niet zo is dan kan het zijn dat je box storing veroorzaakt in je pc
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Verwijderd
zet er eerst eens een scherm op, geen lcd, gewoon een crt, als het beeld verkleurd mag je zeker zijn dat er magnetisme afgegeven wordt. Wat met de trillingen?
zoals marchano al zegt: hoe denk je dat je computer met de trillingen van je subwoofer om zal gaan.. ik neem aan dat je je sub toch enigszins hard wil hebben zo af en toe... en dan zullen de trillingen die eraf komen niet echt lekker zijn voor je HDD...
Wat je iig niet moet doen: De subwoofer naast je monitor zetten. Ik had het eerst zo, en je had een leuk groen-geel beeldje
'Dik', is dat die diepte of de dikte van die toroide? Schat de afstand eens trouwens? Ik denk niet dat een magnetische fluxdensiteit van die magneet groot genoeg is om op 50 centimeter nog wat te doen.
Verwijderd
Educated guesses of niet, de enige manier om dat uit te vinden is het plaatsen van een gevoelige monitor ernaast en te kijken of dat merkbare invloed heeft. Persoonlijk vind ik de combinatie grote luidsprekers en tere computerapparatuur nooit een goed gevoel, puur subjectief, dus ik zou ervoor kiezen indien mogelijk die sub niet in de buurt te zetten.
ik heb een keer in woede (had toen nog Qtec voeding met aanlopende fan) op mijn comp geramt. de fan was gelijk stil, maar de rest ook...
ik had mijn HDD wel in zalman rekjes gehangen, maar de trilling vonden ze best irritant denk ik
ik had mijn HDD wel in zalman rekjes gehangen, maar de trilling vonden ze best irritant denk ik
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
ik had er net even een oude monitor opgezet een 14inch maar hij ging geen gekke dingen doen.
de afmetingen van de buitenbekisting van de sub zijn: h:44cm B:36 D:40 en de magneet heeft dan een doorsnee vn 20 cm en is ongeveer 8cm diep. en hangt gewoon in het midden met de woofer normaal naar voren gericht.
@hierboven:??????
de afmetingen van de buitenbekisting van de sub zijn: h:44cm B:36 D:40 en de magneet heeft dan een doorsnee vn 20 cm en is ongeveer 8cm diep. en hangt gewoon in het midden met de woofer normaal naar voren gericht.
De magneet zal zoveel niet doen denk ik.
Ik denk echter dat je eerder moet gaan opletten met de trillingen. OK,je kan je HD's gaan bevestigen met rubber etc, maar trillen gaan ze toch doen.
Let er ook ff op dat zo'n versterker voor zo'n sub redelijk wat amperes zuigt en je dus een goede oplossing moet hebben om stroom te leveren.
Wat wel cool zou zijn is je sub ondersteboven op je case te monteren en je case als kist gaan gebruiken.
Ik denk echter dat je eerder moet gaan opletten met de trillingen. OK,je kan je HD's gaan bevestigen met rubber etc, maar trillen gaan ze toch doen.
Let er ook ff op dat zo'n versterker voor zo'n sub redelijk wat amperes zuigt en je dus een goede oplossing moet hebben om stroom te leveren.
Wat wel cool zou zijn is je sub ondersteboven op je case te monteren en je case als kist gaan gebruiken.
Een beetje verlies heb je altijd...
Mja, dat lijkt mij nu duidelijk iets wat je _niet_ moet doenPeGys schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:17:Wat wel cool zou zijn is je sub ondersteboven op je case te monteren en je case als kist gaan gebruiken.
Overigens, kun je geen dempend iets tussen je subwoofer en je kast zettne, iets als isofix bijvoorbeeld...
Overigens is die magneet van je subwoofer niet 20 cm groot in diameter hoor, dat is hoogstwaarschijnlijk de konus zelf.
ik bedoel maar, als je je sub ff vol vermogen pompt dat door de trillingen je PC wel eens uit kan vallen.Spacejam schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:35:
ik had er net even een oude monitor opgezet een 14inch maar hij ging geen gekke dingen doen.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
de speaker zelf heeft een doorsnede van 30cm magneet heeft echt een doorsnee van 20cm. als ik flink wat door die sub pomp en mijn hand op de bovenkant houd trilt die nauwelijks wat wel vreemd is omdat er veel dingen op mijn kamer wel gaan trillen. misschien komt het omdat de sub op spikes staat?????. trillingen had mij eigenlijk het minste zorgen gewekt maar ik weet het ook niet zeker en of dit wel een goed plan is.
Verwijderd
gozer: ' er zit een magneet achter van ongeveer 20cm doorsnee..' en vervolgens schrijf je dat je er een pc op wilt zetten.. pis in me broek van het lachen omdat
a: zo'n magnat dingetje vrijwel zeker niet is afgeschermd
b: die laag frequentie golven ; ) echt niet goed zijn voor je systeem
en omdat A niks meer uitmaakt.
in je harde schijven zitten ook magneten, en die dingen zijn vreselijk sterk! denk je dat je als je 4 HDD's boven elkaar hebt hangen het nog enig verschil maakt ? nee, dus die magneet zou niks kwaad kunnen.
de herrie en de golven eraf, tja, als je flink zit te stampen en je PC valt er vanaf zou hij het niet overleven denk ik zo (flinke koeler > CPU + socket dood, HDD > headcrash)
in je harde schijven zitten ook magneten, en die dingen zijn vreselijk sterk! denk je dat je als je 4 HDD's boven elkaar hebt hangen het nog enig verschil maakt ? nee, dus die magneet zou niks kwaad kunnen.
de herrie en de golven eraf, tja, als je flink zit te stampen en je PC valt er vanaf zou hij het niet overleven denk ik zo (flinke koeler > CPU + socket dood, HDD > headcrash)
sorry maar bij het woord gozer las ik niet verderVerwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:17:
gozer: ' er zit een magneet achter van ongeveer 20cm doorsnee..' en vervolgens schrijf je dat je er een pc op wilt zetten.. pis in me broek van het lachen omdat
de case die er op komt wordt dan een custom case van B:35 D:40 H:10. dus het vallen zou denk ik wel meevallen.noksiejus schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:50:
en omdat A niks meer uitmaakt.
zijn er dingen waaraan je kunt zien of de speaker is afgeschermt? want het gat achterin is behoorlijk groot en kan er dus behoorlijk goed inkijken om zo misschien te kunnen zien of hij is afgeschermt.
[ Voor 12% gewijzigd door Avvd op 16-10-2005 23:20 ]
Ik vind het ook geen goed plan om een PC op een dergelijk grote subwoofer te bouwen (sowiezo al niet op een box of trillende subwoofer) ook al maak je een grote houten custom case eromheen want ik denk dat je harde schijven de trillingen niet leuk gaan vinden en dan heb je ook nog het probleem met je CPU cooler dat die door de trillingen naar beneden kan komen met socket en al, je zou dan al je moederbord plat moeten neerleggen in je kast.
Ik denk dat je daar eerst over na moet denken alvorens je naar het magnetisch probleem gaat kijken, al zou je denken dat hij afgeschermd is als je geen beeldvervorming op je 14" monitor had. Je zegt dat je een houten kast wil bouwen, je zou eventueel nog een plaat ijzer op de bodem kunnen leggen om wat af te schermen want kleine magnetische invloeden kunnen al effect hebben op de werking van de pc die je in die kast wil gaan bouwen.
[half offtopic]
Die ander mag je dan aangesproken hebben met gozer, maar hij kan mss wel gelijk hebben, je hebt een vraag en daar open je een topic voor, maar dan moet je niet alleen willen lezen dat het wel kan, ok zijn taalgebruik was mss niet helemaal goed gekozen maar dat was ook bedoeld om je duidelijk te maken dat het mss totaal geen goed plan was om een PC op een subwoofer met een conus van 30cm te plaatsen!
[/half offtopic]
Ik denk dat je daar eerst over na moet denken alvorens je naar het magnetisch probleem gaat kijken, al zou je denken dat hij afgeschermd is als je geen beeldvervorming op je 14" monitor had. Je zegt dat je een houten kast wil bouwen, je zou eventueel nog een plaat ijzer op de bodem kunnen leggen om wat af te schermen want kleine magnetische invloeden kunnen al effect hebben op de werking van de pc die je in die kast wil gaan bouwen.
[half offtopic]
Die ander mag je dan aangesproken hebben met gozer, maar hij kan mss wel gelijk hebben, je hebt een vraag en daar open je een topic voor, maar dan moet je niet alleen willen lezen dat het wel kan, ok zijn taalgebruik was mss niet helemaal goed gekozen maar dat was ook bedoeld om je duidelijk te maken dat het mss totaal geen goed plan was om een PC op een subwoofer met een conus van 30cm te plaatsen!
[/half offtopic]
Pagina: 1