Toon posts:

Help, ik zoek een nieuwe notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren en mogelijk zelfs dames,

Ik ben op zoek naar een nieuwe notebook.
De volgende specificaties zijn voor mij een must:

Beeldscherm moet 1400*1050 aan kunnen en zo'n mooi glimmend scherm zijn.
1024 MB geheugen
80GB HDD
X700 over vergelijkbare videokaart met minimaal 128MB
Sterke processor waar ik de laatste spelletjes mee kan spelen

Kan iemand mij een suggestie doen want ik heb al aardig wat sites afgezocht en zie momenteel door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

De ideale topicstart ziet er als volgt uit
* Informatie, gebruiksdoel, budget
* Eigen boodschappenlijstje met alle relevante specificaties
* Onderbouwing van het boodschappenlijstje (waarom heb je hiervoor gekozen?)
* Vragen over het boodschappenlijstje (waarop loop je vast? waarom twijfel je?)
* Bronnen (waar heb je gezocht? hoe had je gezocht? wat had je doogenomen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CSL FAQ

Check de laptop faq eens.

Verder heeft elke laptop fabrikant wel een laptop die aan je eisen voldoet. Zoek bij elke fabrikant (dell,hp, acer enz.. ) de goede laptop uit en vergelijk ze. Kijk ook naar de service, garantie enz.. Die keuze moet toch niet zo moeilijk zijn :) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet ernaaruit dat je beter zelf kunt gaan zoeken. Beetje minimaal om hier maar een lijstje neer te gooien. Overigens voldoet 70% van de laptops _maar_ aan jouw wensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:25:
Beeldscherm moet 1400*1050 aan kunnen en zo'n mooi glimmend scherm zijn.
1024 MB geheugen
80GB HDD
X700 over vergelijkbare videokaart met minimaal 128MB
Sterke processor waar ik de laatste spelletjes mee kan spelen
Dit zijn precies de specs van de Asus M6Va. Ik heb mijn laptop 4 weken geleden of iets dergelijks gekocht bij laptops4u.nl, goede zaak overigens, snel antwoord op emails en dergelijke en ook een goede telefonische ondersteuning.

Het scherm heeft alleen niets glanzigs, maar denk dat dat ook wel kan vervallen, als je even hier kijkt. Daar staan namelijk 2 geschikte kanditaten voor je, de M6Va-8003p en de M6Va-8004p.

De 8003p heeft een iets tragere CPU, maar wel 20GB meer schijfruimte en 1GB werkgeheugen, waar de 8004p dit andersom heeft en beschikt over de helft aan RAM, maar middels een meerprijs is dit te upgraden naar 1GB (wat ik dus gedaan had). Tevens is het aan te raden om (ook voor meerprijs) een dode pixel garantie af te sluiten, het schijnt dat de laptops vaak dode pixels hebben, echter had ik dit niet (gelukkig!).

Wel jammer dat ik in je topicstart niet echt kan opmaken of je zelf al hebt gezocht of rondgekeken, dit forum biedt enorm veel informatie over laptops namelijk en er zijn ook genoeg ervaringen topics (daar stuitte ik op de Asus M6Va). Succes met je zoektocht!

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2005 11:23 ]