half life 2 + surround sound (Audigy2+Z680)

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59
Na een hele tijd lopen te zoeken, heb ik surround sound op m'n audigy2 > Z680 nog altijd niet aan de praat in Half Life 2.

Ik heb van alles de laatste versie, Creative drivers, HL2 is up to date (kan ook niet anders met steam - legale versie). In alle andere games en software werkt surround wél, maar niet in HL2.

Op steampowered staat voor creative kaarten dat je de laatste drivers moet hebben, én maar 1 geinstalleerde soundcard .. wat dus het geval is bij mij. Settings in control panel staat op 5.1, in de creative drivers ook, en in HL2 zelf ook. Spelen met DirectX sound acceleration helpt ook niets.

Zou hier ondertussen al wat meer info over te vinden zijn? En zo ja, kan iemand me daarnaartoe wijzen, of heeft er nog iemand een tip?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Kijk es in hl2 bij soundsettings; daar staat aangegeven hoeveel luidsprekers worden aangestuurd.

En dan volgende: als je in game bent kun je console openen en dan het volgende commando geven:
snd_digital_surround 1

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 07:59
In HL2 staat de setting op 5.1 surround ... En die digital sound heb ik niet geprobeerd, maar ... is dat niet al je je speakers digitaal aansluit? Bij mij zijn ze met 3 analoge (geel, groen en zwart) kabeltjes aangesloten....

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)