Toon posts:

Processor fsb 100/133

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop stopte er gisteravond opeens mee.
Als ik hem nu opstart, begint alleen de harde schijf te draaien
en wordt de processor gloeiend heet.
Ben bang dat de processor overleden is.
De processor is een pentium3 met een bussnelheid van 100mhz
Nu kan ik een processor krijgen met dezelfde voltage maar met een bussnelheid van 133mhz.
Nu heb ik op internet zitten te zoeken naar informatie over het moederbord en ben het volgende tegengekomen:

1.8 How to adjust the CPU jumper switch setting?
The A360+ / A360 could detects the CPU frequency automatically. Just install the Socket 370 FC-PGA type of CPU, the unit can be detects it.

Zal dit nu inhouden dat er ook een 133mhz in kan?

En mischien ook een andere voltage?

Verwijderd

Als je CPU dood is dan word het niet heet maar dan blijft het kout omdat het geen stroom meer krijgt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:18:
Mijn laptop stopte er gisteravond opeens mee.
Als ik hem nu opstart, begint alleen de harde schijf te draaien
en wordt de processor gloeiend heet.
Ben bang dat de processor overleden is.
De processor is een pentium3 met een bussnelheid van 100mhz
Nu kan ik een processor krijgen met dezelfde voltage maar met een bussnelheid van 133mhz.
Nu heb ik op internet zitten te zoeken naar informatie over het moederbord en ben het volgende tegengekomen:

1.8 How to adjust the CPU jumper switch setting?
The A360+ / A360 could detects the CPU frequency automatically. Just install the Socket 370 FC-PGA type of CPU, the unit can be detects it.

Zal dit nu inhouden dat er ook een 133mhz in kan?

En mischien ook een andere voltage?
hangt van het moederbord af, sommige oudere moederborden konden het niet, de nieuwe serie dertegen wel.

There is no place like ::1

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hij kan ook gewoon warm worden als ie kapot is hoor! Had ik met mijn Duron 850 mhz ook.

Verwijderd

daandegoeiste schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:26:
Hij kan ook gewoon warm worden als ie kapot is hoor! Had ik met mijn Duron 850 mhz ook.
Ow, ja bij mij bleef hij dus kout. Weet ik dat ook weer.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom denk je dat de CPU kapot is? Die wordt altijd gloeiend heet hoor. Als je laptop/pc er zomaar mee ophoudt kan het echt van alles zijn.

Als je makkelijk aan die andere CPU kunt komen dan moet je het natuurlijk gewoon uittesten, maar het lijkt me niet zo verstandig om het ding aan te schaffen voor xx euro en dan tot de conclusie te komen dat het nog niet werkt ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Palomar op 16-10-2005 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
De processor van die er uit komt is een P3 1100/256/100/1.75V
Ik net mij processor uit mijn oude desktop erin gehad, (heb het risico maar genomen dat deze heel bleef) en de laptop deed het weer. Moederbord is dus nog heel.
Heb de gegevens van deze even opgezocht. Dit is een P3 667/256/133/1.65V.
In de bios en in windows gaf hij aan dat hij draaide op 500 mhz.
Klopt mijn volgende beredenering:
667=133*5 en 5*100=500
Dus de laptop blijft op 100mhz (fsb) draaien en past zich niet aan.
De voltage past zich blijkbaar wel aan.(geluk gehad)
Dit houd volgens mij in dat ik toch beter een processor op kan zoeken met een bussnelheid van 100mhz. En dat de voltage minder belangrijk is.
Als iemand het hier niet mee eens is hoor ik het graag, zodat ik niet een verkeerde processor koop.

En als er iemand in het noorden is die een geschikte processor te koop heeft hoor ik dat graag.

Zal ook even op internet zoeken naar één. Of misschien naar de computerbeurs in Groningen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is niet de bedoeling dat je je topic binnen 24u schopt. Heb geduld (veel mensen houden van uitslapen op de zondag enzo), bovendien is je vraag nu gewoon iets dat in V&A kan. Als je een CPU zoekt is dat de geeigende plek, niet hier :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.