Vraagje i.v.m. element Thorens TD-160

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
Beste tweakerts ;)

Mijn naald van mijn Thorens TD-160MKII is er sinds kort mee opgehouden. Begon helemaal te kraken, dus ja, nu zoek ik een vervanger.

Het element is een Audio Technica AT12Sa, fijn elementje maar een vervangnaald is niet te vinden. (Tenzij iemand meer weet..?) Dus ben ik op zoek naar een ander element. Ik zag volgende elementen op eBay staan:
http://cgi.benl.ebay.be/O...23324QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.benl.ebay.be/A...Z3283QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.benl.ebay.be/O...23324QQrdZ1QQcmdZViewItem

Aangezien Audio Technica mij wel bevalt, vond ik deze elementen erg mooi. Goede prijs en kwaliteit lijkt me wel in orde te zijn. Tenzij jullie mij natuurlijk andere elementen in mijn prijsklasse (max.euro 60 - 70) weten aan te raden.

Het zal via eBay (of andere online shop) moeten want met de HiFi in ons land is het al erg gesteld, laat staan dat de Vinyl nog enige aandacht krijgt. Kan spijtig genoeg niet gaan luisteren, dus zal mij alleszins moeten baseren op ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door TomSwinnen op 16-10-2005 00:15 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Geen idee of dat in die prijsklasse te vinden is maar m'n vader is nogal een voorstander van Stanton elementen. Hij heeft ook een Thorens staan, al weet ik niet precies welk model.

(ik wil ook wel ff vragen waar ie 'm gekocht heeft... is heus nog wel te vinden in NL hoor)

[ Voor 23% gewijzigd door Exirion op 16-10-2005 00:22 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Topicstarter
(Zat ik nou maar in NL é, rasechte Belg hier hoor :+ )

Maar ik heb ander nieuws. Die Deutsche Verkäufer kann auch ein Ersätznadel für die AT12Sa besorgen. En het kost me maar €25. Ik hou toch zo van die Duitsers O+ :+

Heb ondertussen ook geboden op 2 andere elementjes die mij werden aangeraden op Audiofreaks. Misschien komt daar ook iets van, kan ik lekker gaan vergelijken en uitproberen :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02

Exirion

Gadgetfetisjist

TomSwinnen schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:15:
Ach, kan je ook niks aan doen he ;)
Maar ik heb ander nieuws. Die Deutsche Verkäufer kann auch ein Ersätznadel für die AT12Sa besorgen. En het kost me maar €25. Ik hou toch zo van die Duitsers O+ :+
Ze verkopen zeker ook nog 60 jaar oude fietsen voor dat soort bedragen :+
Heb ondertussen ook geboden op 2 andere elementjes die mij werden aangeraden op Audiofreaks. Misschien komt daar ook iets van, kan ik lekker gaan vergelijken en uitproberen :9
Zelf kunnen vergelijken is natuurlijk altijd het mooiste.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
TomSwinnen schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 01:15:

Shit dat is echt een nette prijs :{ Ik heb pas nog 40 euro betaald voor een nieuw naald voor mn Akai AP-206. Als ik jou was kocht ik er gelijk 2 of 3 als je de mogelijkheid hebt. Heb je er lekker één achter de hand mocht 'ie weer kapot gaan. :)
Ik zat 4 weken zonder naald, en dat is best klote als je meer als de helft van je muziek op LP hebt staan :+