X-Fi geeft verschillende problemen

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Ik heb sinds vandaag een X-fi Xtreme music in mijn pc zitten, nu is het hele systeem instabiel geworden.
De X-Fi vervangt een audigy 2 ZS binnen een windows installatie (nog geen herinstallatie gedaan)
Audigy netjes gedeinstalleerd en er uit gehaald, x-fi er in en de drivers geinstalleerd, wauw! wat een geluid! maar toen beginnen de problemen;
Als ik mijn pc start doet in de eerste instantie mijn Razer Copperhead muis niets, terwijl mijn MX510 het nog wel doet. (Razer in een sitecom usb2.0 pci controller, en de mx510 in onboard usb1.1) ik haal de razer los en plug hem weer in en het werkt weer, maar dat is nogal vervelend dus.

vervolgens pas ik de bas aan in het menu van de X-Fi en krijg ik ineens een keiharde reset om mijn oren op het punt dat ik het sleep balkje van de Db regeling van de bas los laat op 110 db

herstarten, ik ga een film kijken (dvd iso via demontools) de helft van de film gaat het prima, mooi geluid, alles ingeschakeld, dts via analoge 5.1 speakers, powerdvd ook ingesteld.
halvewegen blijft de handel hangen, ik probeer het meerdere malen opnieuw en ook met wmp. maar het mocht niet baten.
ook na het herstarten van mijn pc het zelfde probleem, 2 seconden audio en 2 frames beeld en dan hangt hij weer.

mijn pc:

P4 1.9
512 mb rimm
Msi 850 pro mobo
Sapphire 9800 pro 128 mb 256 bit.
realtek 10/100 pci ethernet
sitecom usb 2.0 controller
promise pci ata 133 controller
soundblaster X-Fi Xtreme Music
200 gb western digital (systeem schijf)
160 gb western digital (swap)
80 gb maxtor (gewoon oud :P )

(film stond op de 160 gb via de promise controller)

ik hoop dat iemand er meer over weet te vertellen, alvast bedankt!
ik ga er nu verder mee rommelen :/