Toon posts:

[XP] Partitieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( :(

Goed. Paar maanden geleden met m'n Linux-ervaring begonnen, maar vond het niet prettig dus gebruikte het niet meer. Enfin, was te lui om dat boot-menu dinges weg te halen (had windows en linux op 1 schijf), maar vandaag kwam het er toch van! :)

Enfin, in configuratiescherm verwijderde ik twee partities... (of 3, ben er niet hemal meer zeker van :P).

En start de PC dus op en toen kreeg ik een gek leeg bootmenu. (er stond gnome> (voer commando in)) Ik kon windows niet meer opstarten dus!

Maar goed daar kwam ik niet uit, dus ik kwam op het briljante idee de boot-cd van Windows te pakken. Herstellen van de oorspronkelijke situatie lukte niet :( Dus op m'n nieuwe lege partitie gooie ik een mooie nieuwe installatie van windows. :) (D:)

Enfin, fijn en wel. Dit wil ik dus niet. Een lege D: met windows en een volle C: met al m'n bestandjes :9. Ik kan niet meer bij de C: komen. Dus ik start de boel opnieuw op op problemen vast te stellen.

bij bootmenu krijg ik
1) windows xp (start gewoon op, op D... hemal schoon)
2) windows xp (wilt ie opnieuw installeren)
3) windows xp (kan ie niet opstarten, want c:/windows/hall.dll ontbreekt, en die moet ik opnieuw installeren)

Ik heb geprobeerd hall.dll te vinden op D: maar daar is-ie helegaar niet :/

Maar wat ik nu wil is:

- Werken van 1 schijf. Dus C: en D: wordt C:.
- Maar 1 boot :(
- 1 Windows! :(
- 1 Miljoen Euro :P

Maar hoe moet ik dat aanpakken :/ Wat ik totnogtoe geprobeerd heb lukt niet |:(

Bedankt voor jullie hulp! :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De bootdriveletter veranderen is niet echt aan te raden: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;223188 zie ook http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;326683

Verder kan je in Windows Operating Systems - FAQ vinden hoe je de verschillende opties bij het opstarten te verwijderen zijn :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet ver mee.

Dit is m'n boot.ini

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect help
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Partitie 1is dus waar ik niet kan, maar wel wil komen.

Partitie 2 heb ik ook XP op geïnstalleerd, en werk ik nu uit. Partitie 2 werkt niet, kan me verder ook geen drie, maar slechts 2 partities herinneren :/

Kan iemand het ontleden? Misschien kan ik er dan verder mee komen.

(ik heb trouwens je link uit de FAQ gebruikt, naar MS)

Verwijderd

Topicstarter
Heyyy, kijk eens! :)

Verwijderd in "Boot XP mist Hall.dll"

Ow... :/ Maar daar word ik ook niet veel wijzer van :(

Heb hall.dll gedownload.

Weet iemand in welke map ik het moet gooien? :+

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 18:51 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Met knoppix je bestandjes naar je D kopieren en je C formatteren en daar Windows op installeren? :X

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 17-10-2005 20:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hoe bedoel je dat je niet "in de partitie" kunt komen? Zie je deze niet, of krijg je andere foutmeldingen? En als een van je partities niet kunt benaderen ligt dat doorgaans niet aan de boot.ini. Je kunt immers wel je nieuwe install opstarten :)
Wat je kan doen is een programma als Partition Magic 8 gebruiken om eens een blik op je partities te gooien, en te bekijken wat het probleem met de C is. Aangezien je al verstand hebt van Linux kun je misschien ook even met een live cd zoals Knoppix booten om te kijken wat er mis is. Ik heb geen verstand van dergelijke tools onder Linux, maar die zijn er vast wel ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
stel je voor partitie C: is NTFS (puur hypothetisch natuurlijk) hoe moet hij dan met een linux live cdtje zijn bestanden over zetten ? (zie die vraag van mijlenver aankomen)

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Flapietoetoe schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:33:
stel je voor partitie C: is NTFS (puur hypothetisch natuurlijk) hoe moet hij dan met een linux live cdtje zijn bestanden over zetten ? (zie die vraag van mijlenver aankomen)
Knoppix en andere Linux distro's hebben anders tegenwoordig een read-only NTFS ondersteuning (al dan niet te downloaden). Dus dat moet geen probleem zijn ;)
Een probleem wat ik daarbij wél voorzie is een gebrek aan schijfruimte op de D partitie ;) :>

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:25:
Hoe bedoel je dat je niet "in de partitie" kunt komen? Zie je deze niet, of krijg je andere foutmeldingen? En als een van je partities niet kunt benaderen ligt dat doorgaans niet aan de boot.ini. Je kunt immers wel je nieuwe install opstarten :)
Ja, maar als ik de C: schijf selecteer dan lukt het opstarten al niet, dus er is iets verrot bij C: :) (geeft de melding dat hall.dll niet gevonden kan worden)
Wat je kan doen is een programma als Partition Magic 8 gebruiken om eens een blik op je partities te gooien, en te bekijken wat het probleem met de C is. Aangezien je al verstand hebt van Linux kun je misschien ook even met een live cd zoals Knoppix booten om te kijken wat er mis is. Ik heb geen verstand van dergelijke tools onder Linux, maar die zijn er vast wel ;)
:7 Ik kon absoluut niet met linux omgaan, was bagger! (fedora). En partition Magic werkt niet op mijn PC :/. Daar had ik ook eens een topic over geopend dacht ik. Echt een hele vage zaak.

Ik ga nu even kijken of het lukt met m'n Linux CD. (zie de logica er niet van in, maar we zullen even kijken...)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:43:
[...]
Ja, maar als ik de C: schijf selecteer dan lukt het opstarten al niet, dus er is iets verrot bij C: :) (geeft de melding dat hall.dll niet gevonden kan worden)
Wat bedoel je nou? :) Als ik het zo lees, dan kun je niet opstarten van de C schijf, maar is deze nou wel of niet te benaderen vanuit je nieuwe installatie? Als je er niet van op kunt starten, betekent het niet meteen dat de schijf verrot is hoor.

En met die Linux cd kun je, als het moet, wat belangrijke bestanden in veiligheid brengen enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:49:
[...]

Wat bedoel je nou? :) Als ik het zo lees, dan kun je niet opstarten van de C schijf, maar is deze nou wel of niet te benaderen vanuit je nieuwe installatie? Als je er niet van op kunt starten, betekent het niet meteen dat de schijf verrot is hoor.
Weet ik. Vanuit D: (ik draai daar nu op) kan ik er niet in :)
En met die Linux cd kun je, als het moet, wat belangrijke bestanden in veiligheid brengen enzo :)
Mooi. Dan probéér ik dat weer en dan gewoon format alles :'(

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
wolkje schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:35:
[...]

Knoppix en andere Linux distro's hebben anders tegenwoordig een read-only NTFS ondersteuning (al dan niet te downloaden).
Je zegt het zelf al read-only, dus niet schrijven.
Hij kan toch ook gewoon booten met z'n xp cd, naar de recovery console gaan en daar fixmbr en fixboot doen?

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

Hij kan toch ook gewoon booten met z'n xp cd, naar de recovery console gaan en daar fixmbr en fixboot doen?
Dat heb ik geprobeerd. Maar dat lukt dus niet. :)

Ik moet m'n administrator wachtwoord invoeren, maar dat accepteert hij niet :) rare zaak.

Iemand een idee hoe ik mezelf rechten kan verlenen om zo toch in m'n documenten kan komen?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ShellGhost schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 14:32:
[...]

Ah ik vat em, my bad. Nouja in plaats van naar zijn D: kopieren zou ie ook een cd'tje of dvd'tje kunnen branden met de belangrijkste bestanden. Maar inderdaad had de TS al vermeld dat booten met de xp cd niet werkte ;)
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:50:
Iemand een idee hoe ik mezelf rechten kan verlenen om zo toch in m'n documenten kan komen?
Dit weet ik niet, maar hier valt vast wel wat over te vinden op google :) Als je onder de administrator account gaat werken, moet er wel wat te regelen vallen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 20-10-2005 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 18:02:

[...]

Dit weet ik niet, maar hier valt vast wel wat over te vinden op google :) Als je onder de administrator account gaat werken, moet er wel wat te regelen vallen ;)
Dit is me onderhand gelukt.

Veilige modus -> rechten toekennen (was geen makkelijke opgave ;P)

Ik heb besloten dat ik alles eraf tief.

Maar nu heb ik nog een probleem :O. M'n MP3-speler is "tegen schrijven beveiligd". Dus moet dat ff zien te verhelpen om m'n belangrijke bestanden te verzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande is ook weer verholpen O+
Pagina: 1