Langere tekst verknoeit layout van tabel

Pagina: 1
Acties:

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het is al weer een tijd geleden dat nog eens met html heb gewerkt en ik zit nu met een tabel probleem.
Ik heb met Fireworks een layout gemaakt (link).
Maar wanneer de tekst groter wordt dan in de oorspronkelijke layout, dan geraakt de kader helemaal om zeep (link).
Ik heb al geprobeerd in bepaalde cellen de achtergrond te laten herhalen, maar vermoed dat ik ergens een fout maak met de cel verdeling of zo.

Iemand een idee?
Andere commentaar/tips zijn ook welkom.
Ik weet dat het niet de knapste layout is, maar ik moet er terug wat in komen en het is nog een work in progress.
;)

Alvast bedankt!
*edit*
Probleem opgelost door de achtergrond ook in de bovenste cellen te herhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door lievn op 17-10-2005 20:48 ]

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ff dit in je css zetten:
code:
1
overflow : auto;

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 16:45

TheBorg

Resistance is futile.

Heb je ook in de gaten dat photo_01.png meer dan 2MB groot is?

• lievn
  • Niet online
Alvast bedankt voor de tip, ik zal de CSS dadelijk eens aanpassen.

En ik weet dat het png bestand veel te groot is, dat komt omdat ik er in fireworks nog mee aan het prutsen ben.
Maar 'k zal het alvast veranderen in een kleinere jpeg.

• KappuhH
  • Niet online
Verder zou ik de menu's niet als plaatjes laten weergeven maar gewoon als tekst. Dit scheelt je denk ik heel veel laadtijd. Je moet dan wel je hele layout gaan ombouwen denk ik omdat je het met slices gedaan hebt?

• lievn
  • Niet online
Ondertussen de aanpassing (overflow : auto) in het CSS gedaan, maar jammer genoeg zonder resultaat.
De afbeeldingen van de menus lijken me nog schappelijk van grote, maar ik hou het zeker in gedachte.
Eerst echter die tabel oplossen. ;)

• KappuhH
  • Niet online
In de tabel waar jij je tekst in hebt staan even een div maken, die div een ID geven en die in je CSS weer aanroepen en daar die code invoegen die ik net zei. Check anders even de source van VWO6.net. Daar heb ik het ook zo gedaan.

• lievn
  • Niet online
Maar dan wordt er in de tabel gescrolld.
Klopt?
De klant want wilde uitdrukkelijk dat er enkel een scrollbar aan de zijkant van de pagina zou gbruikt worden.
:/

• KappuhH
  • Niet online
Ja inderdaad, srry dat wist ik niet. Dan weet ik zo 1-2-3 geen oplossing te bedenken. Het is laat op de avond en heb nog andere dingen te doen. Volgende week wil ik er wel ff op terugkomen ;)

Edit: verandere alle
code:
1
<td>&nbsp;</td>
ff in
code:
1
<td></td>
dat is volgens mij wat netter.

[ Voor 23% gewijzigd door KappuhH op 15-10-2005 23:11 ]

• lievn
  • Niet online
Ok, toch al bedankt voor het snelle antwoord!

*edit*
Zal ik alvast doen ;)

Ondertussen nog wat aan het proberen en het lijkt wel of m'n CSS gewoon niet wordt uitgevoerd.
Als background definieer bij een specifieke <td>, dan doe hij het wel (nu nog laten herhalen en zien wat dat geeft).

[ Voor 74% gewijzigd door lievn op 15-10-2005 23:18 ]

• lievn
  • Niet online
Probleem opgelost!
Of toch ongeveer.
Ik heb de achtergrond nu ook laten herhalen in de bovenstaande cellen, met succes!
Maar het eigenaardige is dat het pas lijkt te werken wanneer ik ze per cel definieer.
:?
Misschien toch nog maar eens proberen met de CSS.

• lievn
  • Niet online
Nu zie ik pas dat m'n linker menu veel te laag staat, ondanks dat ik met "top" heb gealigneerd.
Nog enige tips?

• lievn
  • Niet online
En ook dat is ondertussen opgelost.
;)

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Je kunt dat linkermenu maken volgens de uitleg op Listutorial. En vervolgens positioneren m.b.v. CSS.

Het bovenste menu kun je maken aan de hand van bijv. een artikel op Tanfa.co.uk over CSS rollover images, maar eigenlijk ook gewoon m.b.v. die Listorial.

En misschien heb je wel wat aan een artikel over twee kolomslayout zonder tabellen.

En headings zou ik doen met <h1>, <h2>, etc., i.p.v. <p class="style1"> met caps aan. (Overigens kun je die caps ook voor elkaar krijgen zonder daadwerkelijke met caps te schrijven.)

Het helpt je allemaal niet meteen met je probleem en wellicht vind je het maar gezeur, maar het scheelt uiteindelijk wel, bijv. voor de laadtijd.

Cogito ergo dubito

• lievn
  • Niet online
Alle tips zijn welkom, dus zeker geen gezeur. ;)
Ik ga er eens werk van maken!

• lievn
  • Niet online
Ondertussen V.01 online gezet.
Er staat nog veel te gebeuren, maar hij is al functioneel.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
llevn, het is niet nodig 2x achter elkaar te posten.
Daarvoor bestaat de edit-knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Verder raad ik je aan zelf wat meer moeite te steken in het zelf uitzoeken van het een en ander. :)

Motor onderhoud bijhouden

• lievn
  • Niet online
Mijn excuses voor de dubbel post, ik zal er voortaan op letten.
Wat de tweede opmerking betreft, kan ik je gelijk geven dat ik nog heel wat moet leren (en opzoeken).
En dat zal dan ook gebeuren.

Maar ik zat al een geruime tijd met dit probleem zonder de oplossing te vinden (ik keek er over).
Vandaar het opstarten van deze thread.
Mea Culpa...

*edit*
Bij deze mag deze topic dan ook gesloten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door lievn op 17-10-2005 20:44 ]

Pagina: 1