Hallo Tweakers,
Ik ben op mijn website een soort scriptpagina aant zetten waar ik mijn eigen scriptjes op kan zetten!
ik load het script up, schrijf het weg, dat gaat allemaal perfect, maar daarna doe ik dit:
dan geeft hij het script weer als source ( dit werkt overigens heel goed )
maar, hij vervangt iedere spatie door
dus ik doe dit:
dit werkte goed, de regels zijn nu echt woord per woord, en worden afgebroken, maar mijn structuur is weg! Er staan op veel plaatsen 3 spaties ( = tab ), en dit valt weg als die
ik dacht, dit kan ik oplossen met een Regex, maar helaas, ik moet het doen met tutorials, en daaruit kan je zo moeilijk zelf iets maken.
ik heb geprobeerd met $, ^, /, enz, maar ik kwam er niet uit
Even kort samengevat:
moet worden:
!
kan iemand mij helpen met zo een regex?
Danku,
Kristof
Ik ben op mijn website een soort scriptpagina aant zetten waar ik mijn eigen scriptjes op kan zetten!
ik load het script up, schrijf het weg, dat gaat allemaal perfect, maar daarna doe ik dit:
PHP:
1
| highlight_file("data/scripts/".$script['scriptnaam'].".php"); |
dan geeft hij het script weer als source ( dit werkt overigens heel goed )
maar, hij vervangt iedere spatie door
code:
waardoor de browser het ziet als 1 regel, en dus niet afbreekt (de code wordt weergegeven in een div).1
| |
dus ik doe dit:
PHP:
1
2
| $string = highlight_file("data/scripts/".$script['scriptnaam'].".php",TRUE); print str_replace(" "," ",$string); |
dit werkte goed, de regels zijn nu echt woord per woord, en worden afgebroken, maar mijn structuur is weg! Er staan op veel plaatsen 3 spaties ( = tab ), en dit valt weg als die
code:
vervangen wordt door 3 echte spaties (html ziet maar 1)1
| |
ik dacht, dit kan ik oplossen met een Regex, maar helaas, ik moet het doen met tutorials, en daaruit kan je zo moeilijk zelf iets maken.
ik heb geprobeerd met $, ^, /, enz, maar ik kwam er niet uit
Even kort samengevat:
code:
1
| texttexttext text text text |
moet worden:
code:
1
| texttexttext text text text |
!
kan iemand mij helpen met zo een regex?
Danku,