Bestanden bijwerken vanaf server naar clienten?

Pagina: 1
Acties:

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:44
Ik wil graag weten of er software bestaat die het volgende kan doen:

Ik heb een server met bestanden erop staan. Die bestanden moeten automatisch worden bijgewerkt naar verschillende computers van klanten, die door het hele land verspreid staan.

Is dit mogelijk om automatisch te laten doen? Zodat wij de bestanden ook kunnen laten bijwerken in b.v. de Program Files van de klant zijn computer?

En dat de klant dan helemaal niks hoeft te doen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Server neem ik aan dat je Server 2003 bedoelt. Dan heb je standaard de volgende mogelijkheden, al zijn sommige over WAN links niet al te handig vanwege veel data. Daarvoor kan er beter een fileserver bij de klant staan.

RIS
DFS
group policy
terminal services
Allemaal te vinden in de documentatie van je server: Introducing the Windows Server 2003 Operating Systems

Ook zou je kunnen kiezen voor een oplossing waarbij alles via terminal services of bijvoorbeeld Citrix Presentation Server applicaties of hele desktops met bijvoorbeeld thinclients oid kunnen presenteren over het netwerk, vanaf servers binnenshuis. Wat jij wil.

Er zijn ontzettend veel opties, en ik denk dat je jezelf wel iets beter had kunnen inlezen op het onderwerp. Wat heb je allemaal al bekeken en overwogen? Wat voldeed er niet aan je eisen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dat heet toch synchronisatie?
Daar is zat software voor te vinden.
Heb je wel een probleem dat de meeste software alleen geschikt is voor lokale netwerken, maar misschien dat je een VPN kan opzetten ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door DeTeraarist op 15-10-2005 22:48 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:44
De snelheid maakt niet uit. Iedere klant heeft ADSL, en haalt de bestanden gewoon binnen op de achtergrond.

Ik zal de situatie beter uitleggen.

Ik verhuur muziek, deze muziek doen we nu via cdrom updates. Alleen 600 cdroms branden is veel werk... en het duurt lang voordat het de deur uit is.

De bedoeling is dat dus als er een update is, de pc de muziek automatisch binnenhaalt... maakt niet uit hoelang het duurt.

Ik heb net al software gevonden wat er een beetje op lijkt.
http://www.powerprogrammer.co.uk/index.html

Ik denk dat ik hiernaar ga kijken. Dan hoeven mijn klanten alleen maar op een knop te drukken in de shell (menu) van de computer & dan kijkt hij of er nieuwe updates zijn.

Als jullie nog meer ideeën hebben, zeg het maar!

[ Voor 6% gewijzigd door jeroenzelle op 15-10-2005 22:59 ]

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
rsync voor windows kan je gebruiken (is normaliter een unix tool)

http://samba.anu.edu.au/rsync/
http://optics.ph.unimelb.edu.au/help/rsync/rsync_pc1.html
http://www.itefix.no/phpw...E_id=6&MMN_position=23:23

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 16-10-2005 09:57 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

....of robocopy als je geen *nix wil gebruiken.
(rsync/ssh/scp moet je iig iets van Cygwin voor hebben, al dan niet mee-geinstalleerd).

maar eigenlijk vraag je hier om een Auto-Update functionaliteit.

Je zal toch vast wel een devver hebben rondlopen die iets vaker dat soort dingen moet fixen?
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met BITS2.0 en je customerID leuke dingen kan doen.

BITS wordt ook gebruikt door projecten als MediaPortal voor hun update functionaliteit.

[ Voor 57% gewijzigd door alt-92 op 16-10-2005 10:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
BackSlash32 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:34:
....of robocopy als je geen *nix wil gebruiken.
(rsync/ssh/scp moet je iig iets van Cygwin voor hebben, al dan niet mee-geinstalleerd).

maar eigenlijk vraag je hier om een Auto-Update functionaliteit.

Je zal toch vast wel een devver hebben rondlopen die iets vaker dat soort dingen moet fixen?
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met BITS2.0 en je customerID leuke dingen kan doen.

BITS wordt ook gebruikt door projecten als MediaPortal voor hun update functionaliteit.
robocopy via internet :| lijkt me niet wenselijk om file/print sharing aan te hebben op die bakken dan ;)

bits= O+

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zwelgje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:45:
robocopy via internet :| lijkt me niet wenselijk om file/print sharing aan te hebben op die bakken dan ;)
code:
1
2
3
4
5
rasdial updateVPN
net use U: \\updateserver\share
robocopy gedoe
net use U: /d /y
rasdial /dis

:P

Redelijk overkill, maar hey.
bits= O+
Precies, het wordt niet voor niks door anderen gebruikt naast WindowsUpdate :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1