[XP] Groot exe bestand -> harde schijf laadt enorm*

Pagina: 1
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb netjes alle (exe)install-bestanden van mmorpg's en beta-games in 1 map staan, te delen voor mijn netwerk en lekker overzichtelijk.

Recent heb ik windows opnieuw geinstalleerd op een sata 120gb harde schijf.
Elke keer als ik deze map in ga (via explorer oid) begint mijn harde schijf als een gek te laden en pas na een minuut of 10 zie ik eidelijk de echte icoontjes van de exe bestanden verschijnen. Tijdens het laden loopt mijn pc nagenoeg vast.

Nu heb ik al 1 los exe bestand (433 mb) verplaats naar een andere map, ga ik die map nu in krijg ik een 2 minuten hard laden en daarna wederom verschijnt pas het icoontje en kan ik betreffend exe-bestand uitvoeren.

Ik heb die zoek-cache optie al uitgezet (indexeren?) en tot 5 x toe defrag gedraait (safe mode en normaal), mcaffee virus-scan draait elke avond volledige scan. Verder eventuele programma's die maar iets kunnen doen met exe bestanden (winrar en magiciso) gedeinstalleerd, het probleem blijft echter. Zoeken naar "groot exe bestand laden" kom ik steeds op explorer.exe crashes en virus topics.

Systeem: windows XP SP2, 2900xp AMD, 2x 512 DDR dual channel. 120GB maxtor sata-schijf.

Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2005 22:12 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Benader je die map via het netwerk, zoja watvoor OS? Misschien Server 2003 SP1?

Ik zet nog even [XP] in de topictitel. Staan er veel gecomprimeerde bestanden in die mappen toevallig?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geheid de virusscanner die besluit eerst effe alles voor je te scannen alvorens de explorer er echt "bij" kan (waarschijnlijk het on-access scan gedeelte). Ik heb het hier ook met McAfee (maar dan met rar's/zip's met duizenden bestanden er in). Als ik 'm uitschakel is er niks aan de hand.

Ik heb van ellende alle .Rar/.Zip bestanden en alle directories* waarvan ik zeker weet dat er geen virussen in (kunnen) zitten ge-exclude.

In mijn geval gaat het om veel sources van (eigen) software en websites (dus veel kleine bestandjes e.d. ) en om bijv. directories met ServicePacks (of *b.v. de SUS directories met vele .exe updates e.d.)

[ Voor 97% gewijzigd door RobIII op 15-10-2005 23:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Compressie ingeschakeld op een van de schijven? Als 't een self-extracting archive is zal je scanner ook de content scannen, dat duurt lang.

Forget your fears...
...and want to know more...

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dit probleem heb ik inderdaad ook, er staat iets van een paar gieg aan installatie bestandjes in, het laden duurt erg lang.
Als ik de zelfde map vanaf het netwerk bekijk, op een andere pc op die van mij kijk dus, is er niets aan de hand. Je kunt de icoontjes dan vrij snel zien.
Dus misschien iets met de virus scanner? Ik heb F-secure 5.55, die overigens op alle pcs staat hier in huis :? Dus dit zou zich dan weer tegen spreken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb even zitten spelen met de Mcafee scanner, waar ik eigelijk alleen de optie van de "Active Shield" kan wijzigen naar "alle bestanden" of "alleen programmabestanden en documenten". exe bestand valt helaas in beide groepen.

Ik heb geen enkele vorm van compressie ingeschakeld, het eerst merkte ik dit laden pas bij de grote exe bestanden.

Qua netwerktoegang maakt het eigelijk niet uit, of het lokaal kijken van de map is of vanuit mijn Win2k of 2de WinXP computer is.. in alle gevallen begint de harde schijf waarop de bestanden staat totaal te freaken (lees veel te laden).

In de meeste gevallen gaat het dus om die installshield installers of self-extracting exe bestanden, grote kans dus dat mijn scanner hier vrolijk eerst doorheen gaat. Ik kreeg de scanner gratis bij mijn xs4all adsl lijntje, omdat mijn norton anti-virus net verlopen was ben ik maar overgestapt hierop. Mischien toch maar weer een licentie nemen op een scanner die dit danwel niet doet, danwel uitgeschakeld kan worden op bepaalde mappen.

korte test wees uit dat mijn 2de WinXP pc (met ook Mcafee) dezelfde kuren heeft bij een groot (+100mb) exe bestand, terwijl mijn win2k pc gewoon alles direct laat zien (norton AV 2k3).

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2005 23:17 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zeg het je: Het is McAfee. Stop de service, of uninstall 'm voor mijn part om het 100% uit te sluiten.
Overigens zeg ik hiermee NIET dat je McAfee moet laten gaan. Ik prefereer McAfee nog altijd veruit het meest boven andere virusscanners. In mijn ogen, maar dat is dus een persoonlijke mening, pikt 'ie veel meer en veel sneller (qua response op nieuwe virussen) dan alle andere scanners bij elkaar. (Ik gebruik McAfee al jaren en we verkopen het al even lang. Klanten met virussen zijn bij ons altijd mensen zonder virusscanner, met andere virusscanners dan McAfee of mensen met verouderde virusdefinities. Maar nogmaals, dat is een nogal subjectieve mening ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 15-10-2005 23:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb nu inderdaad op de 2 WinXP pc's de active shield tijdelijk uitgezet en het browsen gaat zo ver ik zie volledig normaal. Ook het browsen in andere mappen met grote hoeveelheid zip/rar bestanden (php scripts van PHPclasses) laad direct in :'( Ook na reboot en uitschakeling laad hij oude mappen met grote exe-bestanden direct in. Het is dus 99% zeker dat het inderdaad mcafee is.

Ik ben ook een 100% tevreden mcafee gebruiker, dus ik denk dat ik hiermee maar moet leren leven :(

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2005 23:42 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sinergy schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:40:
Ik heb nu inderdaad op de 2 WinXP pc's de active shield tijdelijk uitgezet en het browsen gaat zo ver ik zie volledig normaal. Ook het browsen in andere mappen met grote hoeveelheid zip/rar bestanden (php scripts van PHPclasses) laad direct in :'( Ook na reboot en uitschakeling laad hij oude mappen met grote exe-bestanden direct in. Het is dus 99% zeker dat het inderdaad mcafee is.

Ik ben ook een 100% tevreden mcafee gebruiker, dus ik denk dat ik hiermee maar moet leren leven :(
In 1 keer raak :P

Over mij

• Aetje

Aetje

Schakel in McAfee's preferences voor de onaccess scanner "Scan inside archives" uit. Lost het meestal op.

Forget your fears...

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-03 13:32
Je kan zover ik weet bij mcafee ook aangeven dat een bepaalde map uitgesloten moet worden van scannen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

^^ juistem

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ben nu een 20 minuten door elke optie heen gegaan (aan/uitgezet, map bekijken), maar geen enkele lijkt te voorkomen dat mijn harde schijf weer als een gek gaat laden. xs4all geeft een gratis "lite" versie mischien? :(

note: Bij de gewone full-scan kan ik inderdaad precies aangeven wat wel en niet mag worden gescanned, maar dit heeft geen invloed op de Active Scan.

• Aetje

Aetje

Virusscan console -> Rightclick "On Access Scanner" - Properties, bij McAfee 8.0 kun je een max time per file aangeven. Zet op 5 sec ofzo.

Forget your fears...

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Aetje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:47:
Virusscan console -> Rightclick "On Access Scanner" - Properties, bij McAfee 8.0 kun je een max time per file aangeven. Zet op 5 sec ofzo.
Die Max. scan-time heeft bij mij al tot vele crashes geleid als 'ie beneden de <30 sec. kwam. Daar zou ik persoonlijk van af blijven (maar wellicht helpt het inderdaad)

Over mij

• Aetje

Aetje

Recent je scanner geupgrade? VScan 8.0 heeft dr geloof ik patches voor.

Forget your fears...

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Is het niet een optie om elke installer ook weer in een map te plaatsen? Wordt het waarschijnlijk nog overzichtelijker van ook. Dit is natuurlijk geen echte oplossing, maar ben je wel van de symptonen af.

Juist

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
@sanfranjake: had dan meteen ff die topictitel verbeterd: laad moet met dt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door spone op 17-10-2005 20:27 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Vooruit dan maar, maar maak daar in het vervolg een TopicReport voor aan :)
Pagina: 1