RSS XML Feed met opmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• marijn01405
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Hallo,

Ik heb een XML feed op m'n website, welke ik via PHP genereer. Deze haalt nieuws uit een database.
Als reader gebruik ik nu "feedreader2.9". Op zich draait dit allemaal prima, op 1 puntje na....
Wat is de code van een linebreak in RSS / XML ? ik heb reeds /n, <br /> en <linebreak> geprobeerd, maar dit alles zonder succes.
De opmaak blijft in de database gehandhaaft en via nl2br converteer ik de tekst ook weer terug naar HTML.

Kan iemand mij op weg helpen?

Thanx!!!

Marijn

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Ik dacht altijd dat RSS files gescheiden werden door repeterende strings? Zoals een datum, een naam van iets of iets anders... dat je dat zelf in kon stellen.. waar, geen idee..maar misschien helpt dit al.

• marijn01405
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03-2025
Ja, dat klopt wel.
Maar het blijft 1 XML file, met daarin tags die de scheiding van de berichten en indeling naar titel, link, opmaak datum en overige info verzorgen.
Maar voor 't echte artikel-gedeelte wil ik graag wat linebreaks toevoegen,.... nu is 't één doorlopende tekst per bericht.

Marijn

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

marijn01 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 22:27:
Ja, dat klopt wel.
Maar het blijft 1 XML file, met daarin tags die de scheiding van de berichten en indeling naar titel, link, opmaak datum en overige info verzorgen.
Maar voor 't echte artikel-gedeelte wil ik graag wat linebreaks toevoegen,.... nu is 't één doorlopende tekst per bericht.
Klik eens op het RSS-feed knopje onderaan deze pagina? ;)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:16
Zoals gorgi_19 al zegt, kan je eens kijken hoe dit bij andere RSS feeds is...
Een beetje rondkijken / zoeken kan geen kwaad.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.