Toon posts:

A8N-E (nVidea nForce4 ultra)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje, ik kom er maar niet achter of de volgende voeding goed is voor dit moederbord en ook voor de rest van het systeem. heb van alles liggen zoeke bij specificaties van alternate maar kom er geen wijs uit dus even hulp nodig.

Voeding:
Enermax 495AX SFMA

moederbord:
Asus A8N-E (nVidea nForce4 ultra)

Processor:amd 4000+

Grafische kaart:
ATI PCIe extreme AX850XT/2DHTV

Ik heb wel gekeke met PCIe aanslutiing en zo maar ik weet het maar niet zeker
is deze voeding daar goed voor zo ja vertel me even waar ik precies naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zolang het maar een ATX 2.0 voeding is... 24 pinnetjes inplaats van 20 i.v.m de 12v lijn SPECIFIEK voor de processor.

Oh je hoeft geen 1000W voeding te kopen hoor, want als je een te sterke voeding koopt dan is hij minder efficient..stel het je een beetje voor... een 1000Watt voeding zou als je PC 314Watt nodig heeft ongeveer 380Watt nodig hebben. Dus 380-314 = 66Watt pure warmte.....

Check inderdaad bovengenoemde thread!

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 16-10-2005 00:47 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:46:
Zolang het maar een ATX 2.0 voeding is... 24 pinnetjes inplaats van 20 i.v.m de 12v lijn SPECIFIEK voor de processor.

Oh je hoeft geen 1000W voeding te kopen hoor, want als je een te sterke voeding koopt dan is hij minder efficient..stel het je een beetje voor... een 1000Watt voeding zou als je PC 314Watt nodig heeft ongeveer 380Watt nodig hebben. Dus 380-314 = 66Watt pure warmte.....

Check inderdaad bovengenoemde thread!
Kun je nog eens beter uitleggen wat het verschil is tussen een 24pins en een 20pins aansluiting en wanneer je wat nodig hebt? Ik heb een keer gehoord dat 24pins voor nieuwe Intel moederborden waren, maar hier gaat het echter om een AMD moederbord. Volgens mij heb ik het dus verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Er zijn revisies in ATX
ATX 1 = 20pin stekker
ATX 1.3 = 20pin stekker + 4pin stekker ( inderdaad origineel voor de P4 )
ATX 2.0 = 24pin stekker + 4pin stekker ( bij de ATX 2.0 standaard zijn er 2 12 volt lijnen, een voor de processor een een voor de rest )

En in de toekomst, met steeds meer gebruikende videokaarten zullen er vast voedingen komen die 3 12 voltlijnen hebben.

De 2de 12volt lijn is dus speciaal voor de processor, een ATX 2.0 is dus ook stabieler voor gebruik. Maar het moederbord moet wel de ATX 2.0 specificatie hebben. ( op de website of het boekje checken of er 24pins of 20pins op staat )

En AMD moederborden komen tegenwoordig ook met ATX 2.0 connecties. De AMD64 platformen doen dat in ieder geval!

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 16-10-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:06:
Er zijn revisies in ATX
ATX 1 = 20pin stekker
ATX 1.3 = 20pin stekker + 4pin stekker ( inderdaad origineel voor de P4 )
ATX 2.0 = 24pin stekker + 4pin stekker ( bij de ATX 2.0 standaard zijn er 2 12 volt lijnen, een voor de processor een een voor de rest )

En in de toekomst, met steeds meer gebruikende videokaarten zullen er vast voedingen komen die 3 12 voltlijnen hebben.

De 2de 12volt lijn is dus speciaal voor de processor, een ATX 2.0 is dus ook stabieler voor gebruik. Maar het moederbord moet wel de ATX 2.0 specificatie hebben. ( op de website of het boekje checken of er 24pins of 20pins op staat )

En AMD moederborden komen tegenwoordig ook met ATX 2.0 connecties. De AMD64 platformen doen dat in ieder geval!
Oke bedankt. Ik ga aankomende week een Asus a8n-2 bestellen en op de ASUS site staat het volgende:

24-pin ATX Power connector
4-pin ATX 12V Power connector

Dit betekend dus dat ik het beste voor een 24pins PSU kan gaan? Is dit verplicht of volstaat een 20pins ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 09:55
De 20 pins stekker werkt ook, maar waarschijnlijk niet met elke processor. Ik heb zelf een 20 pins stekker van mijn Antec kast op dit MB, in combinatie met een AMD Athlon 64 3000+. Werkt prima.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Anders koop je toch een verloop stekkertje atx 20pin<>24pin

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

Oke bedankt. Ik ga aankomende week een Asus a8n-2 bestellen en op de ASUS site staat het volgende:

24-pin ATX Power connector
4-pin ATX 12V Power connector

Dit betekend dus dat ik het beste voor een 24pins PSU kan gaan? Is dit verplicht of volstaat een 20pins ook?
Mmm, ik raad aan voor een 24pins PSU te gaan. Ik weet dat een 20pins PSU wel werkt op zo'n moederbord maar... het is beter voor zeker to gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:06:
[...]

Mmm, ik raad aan voor een 24pins PSU te gaan. Ik weet dat een 20pins PSU wel werkt op zo'n moederbord maar... het is beter voor zeker to gaan!
Ga ik doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan die Enermax nu erop of?

en nog even een vraagje wat is een goed netwerk kaartje..

mzzls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Enermax kan erop, die heeft een 20+4pins moederbord aansluiting. Dit wil zeggen dat de aansluiting zowel compatibel is met 20pins moederborden als 24pins moederborden. Daarnaast heeft die natuurlijk ook nog een 4pins 12V cpu voedingsconnector.
Het is overigens altijd veiliger om een 24pins voeding te nemen en daar dan een eventueel verloopstukje voor te gebruiken indien je een 20pins mobo blijkt te hebben, dan een 20pins voeding te nemen en dan een verloopstukje naar 24pins te moeten gebruiken indien blijkt dat je een 24pins moederbord hebt.
Je gaat trouwens al 2X netwerk onboard hebben met dat moederbord. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, op alternate stond niet dat hij onboard had... maar zag op andere site van wel dus:D
maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kon de rest van mijn systeem ook, als goed is wel aangezien de voeding ook PCI-e aansluiting had en zo
mzzls en bedankt
Pagina: 1