ik heb een pc gekregen, met een cd rom en een cd brander, en een dvd rom erin. aleen de dvd rom kan ik bij deze computer niet terug vinden. hoe verander ik dat.als je de pc opstart branden alleen de lampjes van de cd rom en brander maar niet de dvd rom. hoe verander ik dit?
Is je DVD-rom uberhaupt wel aangesloten ?
Wat geeft je BIOS weer ?
Zit je stekker in de drive zelf ?
Kortom : Ietsjes meer informatie
Wat geeft je BIOS weer ?
Zit je stekker in de drive zelf ?
Kortom : Ietsjes meer informatie
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
ja de stekkers zitten erin en van de bios weet ik niet. hij staat denk ik op auto detect.bij het opstarten vind hij hd cd rom en brander. hoe kan ik dit veranderen in de bios dan?
Meestal kan je op IDE maar 2 apparaaten installeren<Master en Slave> Aangezien jij dat al hebt moet je de IDE kabel van de ene eruit halen en de DVD-ROM doen en ook letten ofze op Master en Slave staan.
https://card.exophase.com/1/1116015.png
GoT Huisregels
Als je wilt dat anderen je helpen, moet je ons ook helpen door volledige en exacte informatie te geven. Je geeft totaal niet aan wat voor apparaten je hebt (IDE? SCSI? iets anders?), hoe ze ingesteld zijn (master? slave? cable select?), wat voor kabel(s) je gebruikt en waar je ze op aansluit (integrated IDE van moederbord chipset? losse controller op moederbord? controller op losse (PCI) kaart?).
Bovendien toon je weinig eigen inzet als anderen vragen stellen - hoe eea in BIOS staat is relevante informatie. Als je niet weet hoe dat op te zoeken, eerst zelf handleiding lezen en/of googlen voordat je iets als hoe kan ik dit veranderen in de bios dan? post
Als je wilt dat anderen je helpen, moet je ons ook helpen door volledige en exacte informatie te geven. Je geeft totaal niet aan wat voor apparaten je hebt (IDE? SCSI? iets anders?), hoe ze ingesteld zijn (master? slave? cable select?), wat voor kabel(s) je gebruikt en waar je ze op aansluit (integrated IDE van moederbord chipset? losse controller op moederbord? controller op losse (PCI) kaart?).
Bovendien toon je weinig eigen inzet als anderen vragen stellen - hoe eea in BIOS staat is relevante informatie. Als je niet weet hoe dat op te zoeken, eerst zelf handleiding lezen en/of googlen voordat je iets als hoe kan ik dit veranderen in de bios dan? post
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()