Sinds een jaar of 2 ben ik in het bezit van een Sony DVP-NS410 DVD-speler. Die heb ik altijd gewoon in 2.0 gebruikt op m'n tv, alles in orde verder.
Sinds een paar dagen heb ik ook digitale tv.
Sinds enkele jaren heb ik een digitale uitgang op m'n pc.
Nu wou ik deze allemaal op m'n surround set kunnen horen (pc setje), dus heb een receiver gekocht. De huidige set zou hier niet op werken (niet aan te raden ivm andere impedantie) dus voorlopig heb ik er 2 oude speakers aan gehangen. Tot zover de inleiding.
De receiver is een Pioneer VXS-D514, leuk ding voor het geld.
Inmiddels heb ik de 2 speakers aangesloten, m'n decoder van de digitale tv (via de optical) en m'n pc (via coaxial). Die 2 werken perfect.
Het probleem vormt zich nu bij m'n DVD-speler. Die wil met geen enkele mogelijkheid via z'n coaxial uitgangsturen lijkt het.
Sluit ik hem aan op m'n receiver via coax dan hoor ik niks en de receiver staat op signal analog auto. Wanneer ik hem manueel op digital zet komt er ook geen geluid.
Sluit ik hem dan optisch aan (op de ingang die de digitv normaal gebruikt) dan werkt het wel weer perfect
Het lijkt me dus dat de instellingen van de dvd-speler zelf juist staan (heb alle mogelijkheden al eens geprobeerd, PCM, MPEG, DTS aan en uit,....).
M'n receiver ondersteunt ook de volgende zaken:
Daar kan ook al geen probleem liggen lijkt me. Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen ? Want ik kan m'n dvd niet optisch aansluiten, want m'n receiver heeft 1 x optical en 2 x coaxial
http://www.pioneerelectro...NA_ProductDetailComponent
Sinds een paar dagen heb ik ook digitale tv.
Sinds enkele jaren heb ik een digitale uitgang op m'n pc.
Nu wou ik deze allemaal op m'n surround set kunnen horen (pc setje), dus heb een receiver gekocht. De huidige set zou hier niet op werken (niet aan te raden ivm andere impedantie) dus voorlopig heb ik er 2 oude speakers aan gehangen. Tot zover de inleiding.
De receiver is een Pioneer VXS-D514, leuk ding voor het geld.
Inmiddels heb ik de 2 speakers aangesloten, m'n decoder van de digitale tv (via de optical) en m'n pc (via coaxial). Die 2 werken perfect.
Het probleem vormt zich nu bij m'n DVD-speler. Die wil met geen enkele mogelijkheid via z'n coaxial uitgangsturen lijkt het.
Sluit ik hem aan op m'n receiver via coax dan hoor ik niks en de receiver staat op signal analog auto. Wanneer ik hem manueel op digital zet komt er ook geen geluid.
Sluit ik hem dan optisch aan (op de ingang die de digitv normaal gebruikt) dan werkt het wel weer perfect
M'n receiver ondersteunt ook de volgende zaken:
code:
1
2
3
4
| Dolby Digital 5.1 Y
Dolby Digital EX Surround EX w/Virtual Surround Back
DTS 5.1 Y
Pro-Logic IIx Y |
Daar kan ook al geen probleem liggen lijkt me. Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen ? Want ik kan m'n dvd niet optisch aansluiten, want m'n receiver heeft 1 x optical en 2 x coaxial
http://www.pioneerelectro...NA_ProductDetailComponent
[ Voor 6% gewijzigd door DinX op 15-10-2005 20:26 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride