slimline dvd frontje

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb pas geleden van iemand een slimline dvd-rom overgenomen. alleen hier zit een grijs frontje op. nou is mijn kast zwart dus had ik ook graag een zwart frontje. maar deze kan ik tot nu toe nog weinig vinden. weet iemand waar ik die misschien kan krijgen? het gaat gewoon om een standaard frontje wat zowat op iedere slimline dvd speler zit. hier een afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://mr-at.nl/Shop-It/imagesgroot//19324.jpg

Verwijderd

wat je altijd kan doen is het frontje eraf halen en spuiten, zal in jouw geval waarschijnlijk goedkoper zijn en om garantie moet je je ook geen zorgen maken. Die drives zijn zo al moeilijker te vinden, dus een frontje ervoor zoeken wordt helemaal moeilijk vrees ik.

• Avvd
  • Niet online
ik ben bang dat na spuiten de verf gaat afbladeren. deze spelers worden veel gebruikt door
OEM's dus er zijn er wel veel op de markt. maar tot nu toe geen frontjes gezien ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 15-10-2005 20:11 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik ben ook op zoek naar frontjes voor mijn beide branders. Ze zijn wit maar heb nu een zwarte kast. Ik heb wel frontjes (a la nec3500) zien hangen bij de mediamarkt maar die waren alles behalve zwart. Dus.. Weet iemand waar ik zwarte frontjes voor een CyberDrv CW058D (klik voor pic) en een NEC3500 kan krijgen??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Avvd
  • Niet online
bartgrefte schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:20:
ik ben ook op zoek naar frontjes voor mijn beide branders. Ze zijn wit maar heb nu een zwarte kast. Ik heb wel frontjes (a la nec3500) zien hangen bij de mediamarkt maar die waren alles behalve zwart. Dus.. Weet iemand waar ik zwarte frontjes voor een CyberDrv CW058D (klik voor pic) en een NEC3500 kan krijgen??
misschien is het een tip voor jou op de drives te stealthen dat heb ik in mijn andere pc ook gedaan. kijk hier verder voor in de search.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:06
Een echte tweaker spuit gewoon zijn frontje met n spuitbus, ik bedoel als je het goed doet dan bladdert het niet, lees de CME faq door, daar staat er wat over in.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Losse frontjes voor slim line drives zijn zo goed als _niet_ aan te komen. Ik zoek er voor een aantal klanten ook al een hele tijd naar, maar niemand die ze kan leveren.

Enige oplossing is een zwarte drive kopen, en daar het frontje af slopen. Nadeel is natuurlijk wel dat het een belachelijk dure oplossing is :D

Overspuiten (zoals ook al eerder gezegd in dit topic) is de beste oplossing wel.....

Powered By C8H10N4O2

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
The Widow Maker schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:27:
Een echte tweaker spuit gewoon zijn frontje met n spuitbus, ik bedoel als je het goed doet dan bladdert het niet, lees de CME faq door, daar staat er wat over in.
... en als je net als ik een amateur bent met weinig ervaring en zelfvertrouwen op dit gebied: zelfs jij kan het! Ik heb netjes volgens die faq een CD-ROM drive frontje zwart gespoten en dat ziet er nog steeds goed uit. Gewoon de instructies volgen en rustig aan doen, kan niet misgaan.
(en als het wel misgaat doe je het gewoon nog een keertje over...)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Spacejam schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:24:
[...]

misschien is het een tip voor jou op de drives te stealthen dat heb ik in mijn andere pc ook gedaan. kijk hier verder voor in de search.
heb gezocht, ik kom alleen het stealthen van poorten tegen... Ik heb zo'n idee dat het een soort van casemodding is. Zo ja, ik heb een thermaltake tsunami kast, weet niet of dat uitmaakt...

nu ik het toch over frontjes heb, de floppydrive heeft ook nog een witte, maar daarvoor zal het verkrijgen van een front wel een stuk makkelijker zijn, of niet?

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 16-10-2005 00:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
als je het frontje gewoon goed opschuurt en dan een grondverflaag erop spuit en daarna verft (misschien beetje overkill) zie ik het niet zo gauw gebeuren dat de verf af gaat bladeren. IMHO

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Het is een kwestie van goed opschuren/vet en stofvrij maken, primen, verven en lakken... Maar dat stond volgens mij ook in de CME faq...

• Avvd
  • Niet online
bartgrefte schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:08:
[...]

heb gezocht, ik kom alleen het stealthen van poorten tegen... Ik heb zo'n idee dat het een soort van casemodding is. Zo ja, ik heb een thermaltake tsunami kast, weet niet of dat uitmaakt...

nu ik het toch over frontjes heb, de floppydrive heeft ook nog een witte, maar daarvoor zal het verkrijgen van een front wel een stuk makkelijker zijn, of niet?
zwarte diskdrives frontjes zijn op veel plekken aan te komen. maar daar heb je de search voor :)

khad net even de cme faq een stukje gelezen over het spuiten van je kast. ik neem aan dat het zelfde werkt. maar dan zou ik ongeveer 18 euro kwijt zijn (spuitbus kost ongeveer 6 euro per stuk bij de plaatselijke bouwmarkt). als ik zo op marktplaats rondkijk voor een slimline cd-rom speler kom ik de goedkoopste tegen voor 20euro. dus ik denk dat mijn keuze daaropgaat vallen om daar dan het frontje vanaf te halen.

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09-2025

Colan

sucks @ solderen

Flapietoetoe schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:32:
als je het frontje gewoon goed opschuurt en dan een grondverflaag erop spuit en daarna verft (misschien beetje overkill) zie ik het niet zo gauw gebeuren dat de verf af gaat bladeren. IMHO
let wel: zeer FIJN schuren... anders krijg je een druppeleffect, en das niet echt mooi...

en over het afbladderen van de verf: ik heb zelf gewone hoogglans gebruikt, en dat blijft prima onder het constante CD in en ui geweld van mij, dus in principe hoef je daar niet bang voor te zijn...

Simplicity is de bom...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op beurzen hebben ze wel vaak hele bakken vol met zulke (al dan niet defecte) cd-rom spelertjes voor niet teveel geld. Je zou kunnen kijken of je goedkoop zo'n ding op de kop kan tikken end an alleen het frontje eraf haalt. Moet je wel even opletten of de positie van het eject-knopje en lampje overeen komen ;)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
lokale computerboer op de hoek bestelt alleen maar witte dvd-spelers en floppy drives etc, en op bestelling spuit ie ze zo met een spuitbus zwart.. Hij heeft geen problemen meer met z'n voorraad, en je ziet er niets van ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1