Problemen drivers videokaart en moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-08 13:09
Goedenavond,

Ik ondervind problemen met het downloaden van de nieuwste drivers (van Nvidia.com) voor mijn videokaart (Leadtek 6600gt) en moederbord (ASUS a8n SLI). De volgende melding krijg ik:

The contents of this file cannot be unpacked. The executable of you are attempting to run has been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify its integrity, and try again.

Een vriend van mij had dezelfde drivers gedownload van dezelfde locatie en had geen problemen. Zou het iets te maken kunnen hebben met de Nvidia firewall of iets dergelijks?

• Roncom
Iemand misschien?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Schakel de firewall eens uit en probeer het dan opnieuw.

• Roncom
Ik heb de firewall (zowel nvidia, als windows firewall) uitgeschakeld. Nog steeds krijg ik de error zie hier boven. Kent iemand dit probleem of deze error?

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 15:03
Download opnieuw, of probeer het uit te pakken met een ander programma.

Soms werkt dat en soms niet, maar is het proberen waard.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gebruik je een download hulpje ?
daar wil het ook nog wel eens mee mis gaan.
en als je de drivers voor de geforce hier vandaan haalt heb je het dan ook ?
http://downloads.guru3d.com/

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Heb je de drivers al opnieuw gedownload?
Heb je je schijf gecontroleerd op bad clusters? Mogelijk is je bestandsysteem wel niet helemaal 100 en slaat hij de gedownloade data dus niet goed op. Draai even schijfcontrole. En/Of download ze even naar een andere harde schijf / locatie.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Roncom
Ik heb misschien de oplossing. Ik ben het nu aan het downloaden en gaat niet heel snel. Ik koos namelijk voor de windows xp / 2000 bij step 3 van het kiezen voor de drivers bij nvidia. Nu zie ik dat er onderaan ook windows xp professional x64 edition staat. Ik weet alleen niet of dit de windows 2003 server versie is of iets dergelijks.

Voor de rest is al het bovenstaande niet van toepassing. Ik heb een nieuwe pc en alles werkt verder correct. Heb al andere programma's kunnen downloaden en installeren zonder problemen. Denk dus dat ik de verkeer OS gekozen heb. In ieder geval bedankt voor de support en ik laat het weten als het gelukt is.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

windows 2003 server en xp prof x64 zijn toch verschillende versies :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik heb precies hetzelfde probleem ook een 6600GT (XFX), maar dan met een Asus A8N SLI-Premium moederbord. Ik heb echter ook nog geen oplossing... Gebruik overigens Opera 8.5 om te downloaden.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
chucky666 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:04:
windows 2003 server en xp prof x64 zijn toch verschillende versies :?
Jup...
Wanneer je 64bit drivers wilt gebruiken heb je uiteraard ook een 64bits os nodig.
Dus die gaan niet werken wanneer je een normale xp versie hebt..

• Roncom
Dat werkt dus inderdaad ook niet. Krijg nog steeds dezelfde error. Ben toch soort van blij dat nog iemand hetzelfde probleem heeft. Ik gebruik geen programma's om mee te downloaden. Ik kan het bestand gewoon binnen halen en openen en zodra hij de juiste plek gekozen heeft en zou moeten gaan installeren komt de welbekende error tevoorschijn.

• ygma!l
Ik snap er niets van... Als ik de driver met een andere pc binnen hetzelfde netwerk download is er niets aan de hand als ik het vervolgens op deze pc zet... en als ik met deze pc download krijg ik de welbekende foutmelding :?

Er gaat dus iets fout bij het downloaden, maar wat? En nu niet zeggen dat ik mijn windows opnieuw moet installeren, want deze is NET geinstalleerd! Nog gekker: de hele pc is nieuw (ja, de hardware). Dus ik begrijp er niets van. Ik heb ook voor de grap even opera gedownload en dat gaat gewoon goed |:(

UPDATE:
Hier http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear staat ons probleem omschreven, echter helaas nog geen andere oplossing dan de nvidia firewall uitschakelen. Ik heb het zelf geprobeerd om de nvidia firewall uit te schakelen, dit hielp voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door ygma!l op 17-10-2005 17:41 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roncom schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:07:
Dat werkt dus inderdaad ook niet. Krijg nog steeds dezelfde error. Ben toch soort van blij dat nog iemand hetzelfde probleem heeft. Ik gebruik geen programma's om mee te downloaden. Ik kan het bestand gewoon binnen halen en openen en zodra hij de juiste plek gekozen heeft en zou moeten gaan installeren komt de welbekende error tevoorschijn.
Geef anders even exact aan welk OS je gebruikt, XP (32b), XP (64b) of 2003 Server :?

Oslik blyat! Oslik!

• ygma!l
dion_b schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:45:
[...]

Geef anders even exact aan welk OS je gebruikt, XP (32b), XP (64b) of 2003 Server :?
Vraag is dan wel niet aan mij gericht, maargoed het gaat om hetzelfde probleem wat ik heb: ik gebruik windows xp pro engels, 32bit. Echter heb ik het idee dat het niet aan het OS ligt, maar aan bovengenoemde reden...

• Roncom
Ik heb zojuist dus Windows (XP professional) er opnieuw opgezet en direct alleen de netwerk driver geinstalleerd. Ben toen direct naar de Nvidia site gegaan en daar de nieuwste drivers gehaald. Deze kan ik zonder problemen installeren. Het ligt nu dus aan, of: de drivers op de cd van nvidia (tijdens het installeren wordt er om een aantal extra dingen gevraagd om te installeren (network acces manager o.i.d. o.a.)) of aan de windows updates. Mijn pc is ook helemaal nieuw.

Ik had zojuist ook een Symantec virusscanner geinstalleerd, maar kon hiervan niet de Live Update uitvoeren (lees: de nieuwe virus definities ophalen). Maar dit is wellicht weer een ander probleem (lees: gedownloade software :X )

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Roncom schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:03:
Ik heb zojuist dus Windows (XP professional) er opnieuw opgezet en direct alleen de netwerk driver geinstalleerd. Ben toen direct naar de Nvidia site gegaan en daar de nieuwste drivers gehaald. Deze kan ik zonder problemen installeren. Het ligt nu dus aan, of: de drivers op de cd van nvidia (tijdens het installeren wordt er om een aantal extra dingen gevraagd om te installeren (network acces manager o.i.d. o.a.)) of aan de windows updates. Mijn pc is ook helemaal nieuw.

Ik had zojuist ook een Symantec virusscanner geinstalleerd, maar kon hiervan niet de Live Update uitvoeren (lees: de nieuwe virus definities ophalen). Maar dit is wellicht weer een ander probleem (lees: gedownloade software :X )
mmm ik lees nu net dit topic en ik heb hetzelfde probleem. ik krijg ook de melding bij het downloaden van nvidea driver :

The contents of this file cannot be unpacked. The executable you are attempting run has been corrupted. Please obtain another copy of the file, verify
its integrity, and try again.

Moet ik hiervoor helemaal XP voor opnieuw installeren of heeft iemand nog een oplossing?

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

Pagina: 1