[XP] Installeren op HP e-PC

Pagina: 1
Acties:

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:51
2 weken geleden heb ik op een PC Discount beurs een HP e-PC C10 gekocht met een kapot moederbord, na een snel telefoontje met HP hebben ze me de dag erna al een gratis nieuwe moederbord geleverd. Nou krijg ik met het nieuwe moederbord niet Windows XP geinstalleerd op het systeem, iedere keer blijft windows setup hangen bij "apparaten installeren". Hij hangt dan ook goed vast, geen Caps Lock respons, enige manier om hem dan uit te krijgen is de stekker eruit trekken.

Ik heb verschillende Windows XP versies geprobeert (Pro/Home met en zonder SP's). Ook heb ik alle randapparatuur uitgetrokken en alle on board apparaten uitgeschakeld, dit had geen effect. Windows 98 en Windows 2000 installeerden wel zonder problemen op het systeem. Het vreemde is, met het oude moederbord was Windows XP installeren geen probleem, alleen werkte het dan maar even.

Weet iemand waarom ik XP niet kan installeren?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

* SgtStrider is ook een c10 eigenaar :)

Ik typ dit onder ME, omdat het mij niet lukt om XP te installeren vanwege de grootte van het RAM (128MB). Ik zoek daar ook een oplossing voor!

Ik had ook al problemen met het installeren van Gentoo...

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Ik heb ook een c10 en mij is het wel gelukt om via RIS win xp te installeren. Ik heb dit via RIS gedaan omdat ik geen cd-r noch floppydrive in mn e-pctje heb zitten.

Geheugen heb ik inmiddels geupgrade naar 256, maar met 64mb was het me al gelukt...
Momenteel heb ik win2k3 server erop draaien, werkt prima.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken: Met de standaard configuratie van de e-pc cl10 is het mogelijk om win xp pro te installeren. Indien je de mogelijkheid hebt, probeer dan eens te installeren via RIS.

• Ward5x5
Mag ik dan vragen wat RIS is? BTW, it weet dat het moet lukken, het werkte prima op het oude moederbord, ik zat te denken dat er ergens misschien een instelling op het moederbord is die XP gebruik mogelijk maakt.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Ward5x5
Via netwerk installeren zal denk ik niet gaan, aangezien ik alleen een draadloos netwerk tot mijn beschikking heb. Maar het moet toch mogelijk zijn om XP gewoon van de CD af te installeren? Als het werkte met het oude kapotte moederbord, moet het toch gewoon een instelling o.i.d. zijn.

• Ward5x5
Ik heb windows erop gekregen! wel valsgespeeld, heb het oude moederbord terug erin gezet, windows geinstalleerd en hij hield het net lang genoeg vol om de installatie te voltooien, toen weer omgewisseld. Ik denk dat het aan de bios van het nieuwe bord lag, die ga ik nu eens op het gemak vanuit XP flashen.
Pagina: 1