Recoveren laptop - HD error!

Pagina: 1
Acties:

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Mijn laptop is op het moment zo erg sloom dat ik hem wilde formateren. Ik heb een asus LX5900GX laptop, p4 3.2, 1024mb, radeon 9700 en 80gb samsung hd. Nu heb ik eerst alles gebackupped via ERD commander 2005 op mijn usb schijf en dus kan mijn schijf geformateerd worden.

Ik heb een preinstall licentie bij mijn laptop en 2 recovery cds met win xp prof sp1. Ik laat mijn laptop booten vanaf CD en de recovery cd 1 wordt geladen. Ik krijg dan de volgende keuze: klik hier

Daarvoor had ik al geprobeerd met optie 1 en kwam er al achter dat het niet helemaal lekker zat met de HD, hij ziet het als een virtuele schijf ofzo.

In ieder geval.. ik ga verder met optie 3 en tijdens het proces valt me het volgende op over de HD: klik hier
Daar staat dus dat virtuele schijf verhaal.

Na een aantal keer op Accept te hebben gedrukt dat ik zeker weet dat ik wil recoveren en alle data verloren gaat.. gaat hij verder en dan stopt hij ineens met de volgende errors: klik hier

Wat mij ten eerste opvalt is zijn de taalfouten op het einde. Maar daarnaast snap ik er werkelijk niks van.. HD kapot? Eventueel op te lossen? Ik heb absoluut geen idee wat ik hiermee aanmoet. Ik heb 2jr garantie op mijn laptop en heb hem nu een jaar ong. Gekocht bij de-laptopper.nl, die inmiddels failliet is.. maar de garantie gaat gewoon via asus toch?
Ik kan als ik vanaf HD boot nog wel gewoon in mijn windows komen.. maar hij "moet" gewoon geformateerd worden en opnieuw geinstalleerd worden.

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik had het er net ff over met een vriend.. maar het is dus een NTFS schijf, zou het daardoor kunnen komen? Zo ja.. hoe los ik het dan op?

Hij zij ook iets dat ik 'm kon formateren in via de bios.. de vraag is dan, pakken de recovery cds hem daarna wel?

Ik zit nu gewoon vanaf mn HD te werken.. nadat ik gewoon geboot heb vanaf HD, dus er lijkt niks mis te zijn met de HD.

[ Voor 52% gewijzigd door dajuan op 16-10-2005 00:05 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Je zou de schijf met een willekeurige boot cd kunnen wissen. De vraag is alleen of alle recoverysoftware op de cd's staat of dat er een deel op een verborgen partitie staat. In dat geval zou je dat ook kwijt zijn en kan een recovery niet meer werken.
Juan schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:54:
Ik heb een preinstall licentie bij mijn laptop en 2 recovery cds met win xp prof sp1. Ik laat mijn laptop booten vanaf CD en de recovery cd 1 wordt geladen. Ik krijg dan de volgende keuze: klik hier
Wat krijg je als je keuze 2 neemt? En wat zegt de handleiding van Asus hierover?
In ieder geval.. ik ga verder met optie 3 en tijdens het proces valt me het volgende op over de HD: klik hier
Daar staat dus dat virtuele schijf verhaal.
Dit is vrij normaal, hij maakt een vituele schijf aan om daarop de rotzooi van de setup vanaf te draaien.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:07
Kijk eens wat voor merk disk het is en download een supporttool van dat merk; dan weet je redelijk zeker of je een probleem hebt.

En over die garantie: er bestaat niet zoiets als 'asus nederland', dus daar zou ik niet heel veel rekenen. De disk kun je waarschijnlijk wel direct bij de fabrikant in de RMA stoppen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.