[XP] Net send blokkeert remote desktop login

Pagina: 1
Acties:

• DK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03-2021
In een klein netwerk van 7 PC's staat een PC die gateway naar het internet is.
Deze PC beheer ik met behulp van remote desktop vanaf een andere pc.

Ik heb echter een probleempje.

Als deze PC opstart stuurt hij (als hij opgestart is) middels NET SEND een berichtje aan alle gebruikers met "De internetverbinding is hersteld."

Het probleem is dat deze PC het berichtje zelf ook ontvangt en daardoor kan ik met Remote Desktop niet meer inloggen. (Het berichtje blokkeert het inloggen blijkbaar)

Dus zoek ik een van de volgende oplossingen:
- Een mogelijkheid om in te loggen met Remote Desktop terwijl dit berichtje er staat
of
- Een mogelijkheid om ALLE gebruikers BEHALVE deze pc een berichtje te sturen. Daarbij is het geen optie elke PC afzonderlijk het berichtje te sturen. (Dat vind ik nou eenmaal een houtje-touwtje oplossing)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:31
Op de pc zelf de 'Messenger' service uitschakelen?

• DK
Dat kan niet, want dan kan hij uberhaupt geen berichten meer versturen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die optie die je niet wilt zou je kunnen automatiseren door 'NET VIEW' te parsen :)

Anders moet je eens kijken naar de registry setting 'ErrorMode' - die kan misschien ook wel doen wat je wilt :)

• DK
elevator schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:02:
Die optie die je niet wilt zou je kunnen automatiseren door 'NET VIEW' te parsen :)
Ben ik nou zo'n zeurpiet? Ik vind dat eerlijk gezegd hetzelfde als, wanneer je een screenshot wilt hebben, je een foto neemt van je scherm en die dan later weer gaat inscannen... Dan heb je ook een screenshot... Maar ja.... 8)7

De errormode optie zal ik nog even bekijken!

• DK
elevator schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:02:
Anders moet je eens kijken naar de registry setting 'ErrorMode' - die kan misschien ook wel doen wat je wilt :)
Ik heb de errormode optie gebprobeerd maar dit lijkt niets te wijzigen.
Ik heb dus uiteindelijk gekozen voor de houtje touwtje optie; namelijk elk IP adres het bericht apart sturen. Dit alles staat in een batchfile.

Hier zit echter een probleem. Zodra een PC uit staat blijft Net SEND ca. 1 minuut proberen het bericht te verzenden. Pas stopt hij en gaat de batchfile naar PC2.

Als er dus veel PC's uit staat kan het wel tot 7 minuten duren voor de laatste PC het bericht krijgt:"Internetverbind hersteld". Dat vind ik te lang duren.

Zou er een snellere manier zijn?

[ Voor 111% gewijzigd door DK op 15-10-2005 21:42 ]

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Kun je in de batch file ipv:

net send ....

niet neerzetten:

start net send ...

Windows start dan een nieuw cmd-window voor elke opdracht, wat in feite een niet-blokkerende opdracht is waardoor de batch file doorvliegt. Je krijgt dan wel een lading cmd-windows tegelijk, maar dat lijkt me in deze situatie niet zo'n probleem.

(ps: start ... is zeg maar hetzelfde wat je doet met start > uitvoeren > ...)

• DK
Bedankt!

Het klinkt idd logisch. Ik ga het proberen!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DK schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:57:
...Het probleem is dat deze PC het berichtje zelf ook ontvangt en daardoor kan ik met Remote Desktop niet meer inloggen. (Het berichtje blokkeert het inloggen blijkbaar)...
Ik zou wel eens willen weten hoe je tot deze conclusie komt. Op mijn XP en W2k3 machines kan ik prima remote inloggen, ook al staat er een berichtje open.

Je kunt m.i. beter het probleem oplossen, door uit te zoeken waarom precies je niet kunt inloggen, in plaats van er omheen te werken (afgezien van de vraag of dat het probleem oplost). Persoonlijk vin'k dat eromheen werken nogal houtje-touwtje.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DK
Brahiewahiewa schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:11:
[...]
Ik zou wel eens willen weten hoe je tot deze conclusie komt. Op mijn XP en W2k3 machines kan ik prima remote inloggen, ook al staat er een berichtje open.
De vermaarde Trial & Error methode....
PC start op en stuurt berichtjes rond inclusief zichzelf => Remote desktop niet mogelijk.
PC start op en stuurt berichtjes rond exclusief zichzelf => Remote desktop wel mogelijk.
(Methode: Dmv 'geplande taken' wordt op basis van het event 'na opstarten' een batchfile gestart waarin staat; "Net send <pc's hier> De internetverbinding is hersteld"
Je kunt m.i. beter het probleem oplossen, door uit te zoeken waarom precies je niet kunt inloggen, in plaats van er omheen te werken (afgezien van de vraag of dat het probleem oplost). Persoonlijk vin'k dat eromheen werken nogal houtje-touwtje.
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Alleen had ik dat geaccepteerd als 'normale' Windows bug. Het feit dat het jou wel lukt werpt ander licht op de zaak. Ik zal nog eens kijken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En de net send batch file een wait van zeg een minuut mee geven ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 11:11:
[...]

Waarschijnlijk kan hij niet inloggen om dat het script op dat moment loopt, dus het staat los van de net send opdracht. Zolang het script actief is kan hij waarschijnlijk niet inloggen.

Je zou even kunnen kijken wat er zoal mogelijk is met script opdrachten om dit probleem op te lossen

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Logt de server ook direct in als account en neem jij dan die console sessie over? Of log je in op een 2e sessie? Of logt de server zichzelf helemaal niet in en doe je alleen terminal service sessions?

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1