Probleem met mijn harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• dunpealhunter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-02 19:29
IK heb een maand geleden een compleet nieuwe computer gekocht met alles erop, inclusief een nieuwe windows XP op mijn nieuwe harde schijf. Ik heb mijn oude harde schijf die in mijn oude computer zat laten inbouwen in mijn nieuwe computer zodat ik bij al mijn bestanden kon komen. Alleen nu dat ik een nieuwe windows XP heb kan ik niet meer op mijn persoonlijke bestanden op mijn oude HD komen.
Ik heb van alles geprobeerd om bij mijn bestanden te komen, ik heb de oude HD op master slave gezet en de nieuwe verwijderd, ik heb de oude HD in een andere computer geinstalleerd maar niets werkt. Kan iemand mij helpen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:07
dunpealhunter schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:56:
Alleen nu dat ik een nieuwe windows XP heb kan ik niet meer op mijn persoonlijke bestanden op mijn oude HD komen.
Hoezo niet :? Wordt de schijf fysiek niet herkend, zie je er geen partities op, hebben die partities geen letter toegewezen, zie je de partitie wel maar is die leeg, zie je wel bestanden op de partitie maar krijg je een foutmelding. :?

M'n glazen bol is stuk...
Ik heb van alles geprobeerd om bij mijn bestanden te komen, ik heb de oude HD op master slave gezet en de nieuwe verwijderd,
Hoe zet je een schijf op master slave? Hij is óf Master óf Slave, master-slave bestaat niet. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• dunpealhunter
Hij herkent de oude HD ik er programma's op draaien en ik kan er dingen van af halen en op zetten, daar is niks mis mee. Alleen bij mijn persoonlijke bestanden die ik erop had kan ik niet bij komen.

Ik bedoel master normaal staat hij anders op slave

[ Voor 7% gewijzigd door dunpealhunter op 15-10-2005 18:04 ]

Verwijderd

wat kan zijn is dat je vorige XP de bestanden allemaal mooi in de standaard-map opgeslaan heeft onder een ntfs partitie. Dan zit je met die bestandsbeveiliging waar ik ook al eens tegengelopen ben, maar ik zou niet weten hoe en of je die er weer af krijgt...

• Xander
dunpealhunter schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:03:
Alleen bij mijn persoonlijke bestanden die ik erop had kan ik niet bij komen.
En je krijgt echt geen foutmelding?

Iig, ik denk dat het een rechtenprobleem is, als ik er vanuit mag gaan dat het een NTFS partitie is. Lees dit eens door: How to take ownership of a file or folder in Windows XP.

[ Voor 12% gewijzigd door Xander op 15-10-2005 18:07 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Het is misschien handiger om de schijf weer even in je oude computer te zetten, inloggen en ervoor zorgen dat die map (waarschijnlijk mijn documenten) niet langer een persoonlijke map is.

• dunpealhunter
stefan001 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:12:
Het is misschien handiger om de schijf weer even in je oude computer te zetten, inloggen en ervoor zorgen dat die map (waarschijnlijk mijn documenten) niet langer een persoonlijke map is.
dat zou waarschijnlijk wel werken als ik mijn oude computer nog had tenminste... :'( de bestanden staan inderdaad onder mijn documenten.

• Xander
XanderH schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:07:
Iig, ik denk dat het een rechtenprobleem is, als ik er vanuit mag gaan dat het een NTFS partitie is. Lees dit eens door: How to take ownership of a file or folder in Windows XP.
En die? Heb je al geprobeerd?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Misschien kan je ook nog van je oude windows installatie booten, met veel (driver) errors, maar wellicht kan je net genoeg om die map niet langer persoonlijk te maken. Anders inderdaad de tip van hierboven.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 16:18

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

* Kluk-Kluk vraagt zich dan weer af waarom mensen bij dergelijke updates er niet voor zorgen dat dat soort bestanden al ergens veilig gesteld zijn....

Ook altijd handig mocht je hdd fysiek crashen.....