[XP] Bestand in gebruik, wil niet verwijderd worden*

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb n probleem met een bestand dat steeds in gebruik is. Ik weet niet welk proces het bestand in gebruik heeft, maar heb alle achtergrondprocessen gekilld. Hoe verwijder je zo'n bestand? Het bestand in kwestie is een brakke download van OpenOffice.

Ik heb dus:
- Checkdisk uitgevoerd
- Alle achtergrondprocessen platgegooit. Alleen de McAfee scanner houdt 2 threads open die niet te terminaten zijn :(
- Reboot. Geen effect.

Het bestand staat op de desktop.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kill explorer
Start Explorer
Remove file

Kwam vaker langs.

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier over? Ik zou die graag in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - kijk eens met 'Process Explorer' ofdat er geen filehandle open staat :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:30

Reptile209

- gers -

Met Process Explorer zou je moeten kunnen zien welk proces er in de weg zit en dat oplossen. Een alternatief is opstarten in safe-mode, of (omdat het om de desktop gaat) inloggen als een andere user en dan proberen te verwijderen.

Zo scherp als een voetbal!

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Het betreft Windows XP, sorry dat ik 't vergat te vermelden.

Kill explorer - start explorer werkt niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Aetje op 15-10-2005 17:39 ]

Forget your fears...

Verwijderd

opstarten in veilige modus ,...
dan inloggen met Admin account van windows

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 17:38 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel. Waar heb je het bestand mee gedownload? Als dat firefox is zou het kunnen dat je probleem bij Tools> Downloads nog in de queue staat :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Heb ergens het tooltje "Who Lock Me?" geinstaleerd. Rechtermuis op bestand, kies item, popup met lockende processen. Velen zijn helemaal allergisch voor Explorer context add-on's maar deze von'k wel praktisch.
Overigens, in een van de FAQ's/in de Gotsearch was er een trucje (regfix) om Explorer te laten stoppen met pogingen mediabestanden in de preview te openen (en meteen maar locken)

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Nee, was een DAP download, dom progsel had niet in de gaten dat ipv de executable er een HTML pagina gedownload werd. Vervolgens hield process Explorer het bestand in gebruik. Opgelost door Explorer te killen en dan met een command console de file te deleten.

Schijnbaar is WinXP allergisch voor executables met een HTML content op de desktop.

Forget your fears...

Pagina: 1