Toon posts:

S1 is en ronde wazige circels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds 1 dag de canon S1 IS,en een vriend van mij de canon G3.
Nu is het volgende het geval als ik in het donker een foto maak met flitser in de P stand,dan heb ik er foto,s bij zitten met ronde wazige circels ,dan weer 2 of 3 circels.
die vriend van mij met de G3 heeft hetzelfde, maar goed omdat mijn camera 1 dag oud is wil ik weten wat dit is en hoe te voorkomen en hebben jullie dit ook wel eens gehad?????.
ik heb ook een berichtje geplaatst in het grote topic maar daar word niet meer gereageerd.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:40

ThunderNet

Flits!

misschien een voorbeeld foto plaatsen? :) zodat het voor ons iets duidelijker is wat je bedoeld.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

vehpol

Go Go Gadget!

Als je even zou zoeken zou je zien dat dit probleem vaker voor komt. Dit is de reflectie van de flits op stofdeeltje. (als ik het nog goed in mijn hoofd heb).

Het is dus een normaal verschijnsel en niet te voorkomen met dit type camera's omdat de flits te dicht bij de lens zit.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik niet wel eens geprobeert maar ja ?.
Maar goed als je het wel eens hebt gehad weet je eigenlijk wel waar ik het over heb.
en waarom ik mijn camera niet terug heb gebracht naar de winkel is omdat die cameraad van mij het ook heeft met de G3 dit als kleine aanvulling

Verwijderd

Topicstarter
mijn lens is 100% schoon dat kan het niet zijn
OH ja ik heb ALLE topics naar gekeken van de S1 IS maar niks hier over ook niet op google

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 16:30 ]

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:25

vehpol

Go Go Gadget!

[rml]athlonkmf in "[ S30] Wat is dit voor raars?"[/rml] zie daar voor alle informatie. (en blijkbaar dus ook in de faq)

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Topicstarter
nou schiet mij maar lek ik heb echt veel gezocht maar in iid geval bedankt mag van mij gesloten worden

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je weinig aan doen, dat is een topic uit Gadget Talk, vroeger vielen (digitale) camera's daaronder, maar bij de opsplitsing was het onmogelijk om alle oudere fotografie topics naar FG te verplaatsen :)

En topics sluiten we normaal niet zonder goede reden, deze mag gewoon afzakken doordat er niemand meer in reageert...

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 15-10-2005 18:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Daar is nu ook een topic over op Dpz :) tadaa :+

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt allemaal het is mij nu goed duidelijk
Pagina: 1