Toon posts:

Audio via ext. boxen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een LG 23inch LCD tv gekocht.

Bij het kijken van dvd's vind ik het fijn om mijn stereotoren te gebruiken ivm beter geluid.
Normaal doe ik dit via een audio in/uitgang op de tv (rood wit tulp) en dan naar de aux (rood wit tulp) van mijn stereotoren. Maar nu bij deze tv werkt dat niet.
Ik kon ook geen koptelefooningang vinden in de tv. En ik heb het ook geprobeerd via een scart aansluiting met alleen audio aangesloten maar dan zou je dus naar av1 of av2 moeten gaan en dan gaat het beeld dus weg, ik wil namelijk soms ook het geluid van een tv-zender via mijn stereotoren laten lopen.

In de gebruiksaanwijzing staat er audio op vcr only, maar dat lijkt me stug. Op alle tv's kan je toch de audio via de rood/wit tulp uitgangen aansluiten op een stereotoren?

Wie kan me helpen,

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:24:
Maar nu bij deze tv werkt dat niet.
als in kapot ?of zit de uitgang er niet op ?
als ie er wel op zit dan is het zeker een "variable" audio output ?

Kwestie van harder zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu bij deze tv werkt dat niet, als in 'misschien kapot?' de uitgang zit er dus wel op.

Over variabele audio uitput heb ik nooit gehoord maar ik heb beide de tv en de stereotoren best hard gezet... en nog geen geluid uit de stereotoren... Ik weet zeker dat de stereo-toren en de kabel goed zijn want op mijn oude tv doettie het gewoon perfect...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

ik zou gewoon de uitgang van de DVD-speler gebruiken, en niet moeilijk gaan doen met het geluid via de TV. Sowieso moet je de koptelefoon nooit gebruik, dat geeft alleen maar vervorming.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals ik al zei wil ik soms ook het geluid van tv zenders via andere boxen ontvangen en niet alleen bij het kijken van een film op dvd...voor die ruim 700 euro moet het gewoon werken..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 17:21 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:24:
Ik heb gisteren een LG 23inch LCD tv gekocht.

Bij het kijken van dvd's vind ik het fijn om mijn stereotoren te gebruiken ivm beter geluid.
Normaal doe ik dit via een audio in/uitgang op de tv (rood wit tulp) en dan naar de aux (rood wit tulp) van mijn stereotoren. Maar nu bij deze tv werkt dat niet.
Ik kon ook geen koptelefooningang vinden in de tv. En ik heb het ook geprobeerd via een scart aansluiting met alleen audio aangesloten maar dan zou je dus naar av1 of av2 moeten gaan en dan gaat het beeld dus weg, ik wil namelijk soms ook het geluid van een tv-zender via mijn stereotoren laten lopen.

In de gebruiksaanwijzing staat er audio op vcr only, maar dat lijkt me stug. Op alle tv's kan je toch de audio via de rood/wit tulp uitgangen aansluiten op een stereotoren?

Wie kan me helpen,
als je een PDF van de handleiding kunt vinden, dan kunnen we je misschien verder helpen...
Pagina: 1