MAxtor schijf leeg na stroom uitval??

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 18:48
Na een stroomuitval wou mijn harde schijf een Maxtor diamond max plus 9 van 80GB Xp niet meer opstarten op zich geen grote ramp ik zou XP even opnieuw installeren maar nu geeft mijn hij aan bij installatie dat er 80 gig beschikbaar en 80 gig vrij is..... mijn hele partitie is dus naar de kloten en al mijn data weg :r

Ik heb de harde schijf in een ander systeem gezet en daar krijg ik bij poging tot openen de melding dat de schijf geformateerd moet worden.... voor de stroomuitval werkte alles goed er werd tijdens de uitval wel op de pc gewerkt....

Kan ik nu mijn data als verloren beschouwen en is dit normaal??????

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Verwijderd

Harde schijven kunnen door stroomuitval, en zelfs door handmatig resetten van het systeem, weldegelijk beschadigen en last hebben van dataverlies, hoewel dat wel een geval van pech hebben is. Maar het is zeker niet ondenkbaar.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tja, als er schrijfbewerkingen worden uitgevoerd op het moment dat er geschreven wordt kun je data verliezen idd.

Wordt denk ik een enkeltje richting de FAQ "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?"

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 18:05
waarschijnlijk is alleen je partitie tabel naar de 'klote'.. Heb hetzelde probleem gehad met een 300 GB maxtor.

Run ff wat tooltjes ( partittion docter oid ps geen partition magic) en het is meestal wel te fixen.. Ff googlen naar 'restore partition table' of iets in die trant

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
In de OM FAQ / Beleid staat precies wat je kan proberen om je data terug te krijgen.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

GetDataBack of EasyRecovery. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je de volgende keer éérst o.a. de FAQ van het probleemgerelateerde GoT-subforum wil doornemen voor je een topic start. Of geef in ieder geval in de topicstart minimaal aan hóe en wát je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met behulp van de op het Internet beschikbare naslagwerken zoals Google, Search, FAQ's :)

Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) waarop je ook al diverse malen eerder bent gewezen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.