Systeemwissel

Pagina: 1
Acties:

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik ga van systeem wisselen dus ik heb een paar vragen. Na alle andere nieuw systeem adviezen te lezen vraag ik me ook af waar ik het beste kan kopen ? Mijn voorkeur ligt bij mycom/comptechworld/alternate.

Krijg ik een goede prijs voor mijn oude systeem?

-Kast +extra fan
-floppy/asus cdrom40x
-mobo abit bh6
-mem 224MB
-hd 2x 10g Maxtor
-sound SB16 :)
-monitor philips s105
-gfx asus TNT1 3400 TV in/OUT
-keyboard/ logitech muis
Dit alles voor 1800,-. Is dat een redelijke prijs?

Maar zelf wil ik dan een systeem en wil niet (veel) meer dan 3000,- kwijt zijn.
Het liefste wil ik dual pIII 700Mhz gaan maar dat ziet er errug duur uit. (ongeveer 1300-1700,- voor mobo + 2 proc)
Ik heb nog brander,zip,terratec.
Ook ben ik altijd erg tevreden geweest over mijn philips. Dus ik wil naar een philips s107 gaan :) (666,-)
Een radeon lijkt me wel iets voor mij, dus een ati radeon SDR (450,-)

Maar goed dat houdt in dat ik nog maar 333,- over heb voor HD,MEM (moet 256 mb zijn) , kast, floppy, keyboard en cdrom. En dat gaat niet lukken volgens mij :'(

Maar misschien hebben jullie beter ideeen :)
Ik vermoed een advies voor AMD aankomen..

Verwijderd

AMD is beter en goedkoper... Doe daarbij nog wat overclocken en je hebt veel waar voor je geld.

Verwijderd

Ohja, inderdaad een advies voor amd. Als je dat toch voelt aankomen weet je ook hoe logish het is om een amd te kopen...:)

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
keb hier wel een dual bordje voor je !
een MSI 6321 694 dual pro.
als je interesse heb hoor ik het wel.

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Kan je die onboard sound afzetten op dat MSI board? En waarom wil je er vanaf? En wat zou je ervoor willen hebben?

Ik zelf ben een beetje bang voor AMD wat betreft stabiliteit. Je moet begrijpen dat ik die BX kocht FSB op 100 zetten en klaar was. Met AMD moet je toch wat meer pielen ;(

Maar ook geen adviezen waar te kopen?

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Zijn er niet mer mensen die antwoord kunnen geven op de andere vragen?

Verwijderd

AMD cpus zijn wel wat meer tweaken enz. maar daar ben je een tweaker voor.......

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 23:06 schreef SirCommieBastard het volgende:
AMD cpus zijn wel wat meer tweaken enz. maar daar ben je een tweaker voor.......
Mmmm, volgens mij zijn intel's net zo goed te overklokken, maargoed, dat terzijde!

Waarom wil zo graag een dual proc-systeem van +/- 1300-1700piekjes, terwijl je voor 900 piek een 1100mhz proc+mobo kunt hebben.
Dual is niet echt nuttig voor een desktopsysteem, omdat maar weinig applicaties daar gebruik van kunnen maken!

En daar komt bij; voor 3000piek heb je niet echt veel mogelijkheden qua dual-systemen!
Pagina: 1