Toon posts:

[HTML] Achtergrond, gif wel, jpg niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik plaats in de achtergrond van de cel een plaatje.

code:
1
<td height="100%" background="images/bottemfiller.jpg"></td>

simpel zat. Als dit plaatje een .gif is wordt ie netjes getoond op de pagina maar als het een .jpg is laat ie hem niet zien.

Ik wil de .jpg gebruiken omdat het een achtergrond met verloop is. Als ik hem opsla als .gif dan is de kwaliteit te slecht en laat ie het verloop niet goed zien.

Waarom werkt de achtergrond met .jpg niet?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:48
Moet hij toevallig (deels) transparant zijn? Volgens mij ondersteund jpg dat niet (of doet IE dat niet, 1 van de twee)..
Met photoshop heb ik btw geen kwaliteitsverlies met gif (niet zichtbaar iig), ik weet niet wat jij gebruikt?

Het is btw bottom ipv bottem.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cls schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:01:
Moet hij toevallig (deels) transparant zijn? Volgens mij ondersteund jpg dat niet (of doet IE dat niet, 1 van de twee)..
JPG kent geen transparantie, IE kent geen transparantie met PNG
Met photoshop heb ik btw geen kwaliteitsverlies met gif (niet zichtbaar iig), ik weet niet wat jij gebruikt?
gif is max 256 kleuren, dus zeker wel dat je daar kwaliteitsverlies gaat krijgen, anders moet je sowieso geen JPG gebruiken ;)

Hoe groot is het plaatje met JPG? Ik heb ooit ook een probleem gehad met een intranet site waar een te grote JPG het probleem was.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En als je het eens probeert op de manier zoals het hoort? (met css) Ik ben benieuwd of het dan nog fout gaat.

Waarmee maak jij je .jpg bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:03:
[...]

JPG kent geen transparantie, IE kent geen transparantie met PNG

[...]

gif is max 256 kleuren, dus zeker wel dat je daar kwaliteitsverlies gaat krijgen, anders moet je sowieso geen JPG gebruiken ;)

Hoe groot is het plaatje met JPG? Ik heb ooit ook een probleem gehad met een intranet site waar een te grote JPG het probleem was.
Ik gebruik in fotoshop "save for web" en kies dan voor de beste kwaliteit in .gif
Moet ik dit anders doen om een betere .gif te krijgen?

De jpg is 13 kb de .gif is 1 kb

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 16:07 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kan je ergens een voorbeeldje online zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:08:
kan je ergens een voorbeeldje online zetten?
Dat wordt lastig, zit met mijn router te ****** om dit voor elkaar te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik de vraag veranderen. Hoe krijg ik in fotoshop dan de beste kwaliteit voor een .gif?

File > save as staat geen .gif bij :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 16:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:13:
Laat ik de vraag veranderen. Hoe krijg ik in fotoshop dan de beste kwaliteit voor een .gif?

File > save as staat geen .gif bij :(
Safe for web?

Verwijderd

Een jpeg als background is geen probleem hoor, weet je zeker dat de naam en locatie van het bestand juist is?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Nik

Let ook even op een hoofdletter he. Er zit nogal verschil in .JPG of .jpg :) Zou ook een hoop kunnen verklaren ( * Nik heeft er zelf wel eens uren mee lopen rotzooien)
Pagina: 1