Verbinding valt weg bij @home...

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Net zoals veel anderen heb ik een probleem met de verbinding bij @home.
Ik heb een Motorola Surfboardmodem 5100 i.c.m. met een Sitecom DC202 router.
Wanneer ik de router 'onder spanning' laat staan en ik wil het WAN op dat is er geen vebinding mogelijk met internet, e-mail en nieuwsgroepen enz. Haal ik de spanning van de router af en herstart hem, dan werkt ie. De ene keer kan ik een uur of twee internetten zonder problemen, de andere keer gooit ie me na 5 minuten weer off-line.
Het modem staat op de standaard instellingen geconfigureerd en ik heb de router ook correct geconfigureerd. Voorheen had ik een Q-tec router die ook altijd perfect gewerkt heeft. Zelfs in combinatie met mijn oude Com21 modem heb ik nooit problemen gehad.

Een maand of twee geleden zijn de problemen begonnen. Mijn buurman, ook een 'gelukkige' @home klant heeft destijds 3 weken offline gelegen wegens een of ander probleem. De dag dat bij hem de problemen verholpen zijn, begonnen de problemen bij mij... :?

Na tientallen telefoontjes met de "helpdesk" waarbij men bleef volhouden dat het probleem bij mij lag, want na het uitlezen van het modem "kunnen wij niets ontedekken", was men bereid een monteur lang te sturen. Hij heeft "alles" doorgemeten en kon niets ontdekken, maar hij gaf zelf aan niet alles te kunnen meten. |:(

Op de website van troubles@home las ik iets over een softwarefout die in mijn modem schijnt te zitten (http://www.troublesathome.../868/5750.html?1129121097). Hierop weer eens naar de helpdesk :r gebeld waarna ik weer werd doorverbonden met de technische dienst. Nadat ik hun op de hoogte bracht van het bericht, zei men van niets te weten en men zou het gaan uitzoeken...

Intussen heb ik dus nog steeds geen fatsoenlijke verbinding en is het probleem nog steeds niet opgelost. Mijn abbonement heb ik inmiddels opgezegd maar hoop dat de experts van dit forum mogelijk een oplossing hebben voor de komende tijd dat ik nog aan hun vast zit.
Helaas zit ik 5 km van de telefooncentrale af en dus is ADSL2 ook niet echt een oplossing, want anders wist ik het wel.

Ik heb vanalles geprobeerd:
Modem direct op 2 verschillende (en goed geconfigureerde) Pc's aangesloten, zoals gezegd een nieuw modem gekocht, andere kabel geprobeerd enz. enz. enz.
Het probleem blijft! :(

Wie heeft soortgelijke problemen, wie weet waar de fout kan zitten of wie heeft een oplossing???

Please help me!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-04 22:07

r0b

Sitecom is nou ook niet echt de heilige graal wat routers betreft.
Heb je deze ooit al een keer vervangen door een degelijk (ander) exemplaar?

• Peatsmoke
  • Niet online
r0b schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:57:
Sitecom is nou ook niet echt de heilige graal wat routers betreft.
Heb je deze ooit al een keer vervangen door een degelijk (ander) exemplaar?
Ja zoals in het topic staat heb ik een werkende verbinding gehad met een Q-tec modem, maar daar zijn de problemen mee begonnen, dus heb ik die sitecom aangeschaft.

Verwijderd

Ik heb zelf vanaf ongeveer 2000 tot 2003 bij @home gezeten, vaak uitval, rare problemen. Ik kan ongeveer zo'n 95% van je verhaal gaan overtypen, maar dat heeft niet echt veel zin. Ze zouden het idd altijd uitzoeken, monteur steuren die nooit iets kon vinden, etc. Ik had btw een Com21 modem, die zijn veel beter!

Het rare was dat zodra ik een vast ip adres instelde op mijn router, en er een uitval was, dat ik op dat moment nogsteeds mijn gateway kon pingen. Zonder vast IP adres viel die gewoon helemaal weg (geen ip meer, dus kan je niets pingen :+ ). Als je dit dan aan @home vertelde dan lulde ze zich er onderuit, en moest ik persee een pc direct aansluiten op mijn modem. Voordat ik toendertijd een kabel had vervangen en mijn pc dus direct aan het modem hing. Incl herstart voor veranderen computernaam, werkte het internet meestal wel weer.
Dus de conclusie was voor mij, de verbinding naar @home is goed en het probleem zit bij jullie. Maarja na 6 maanden stoeien met die gasten nogsteeds geen oplossing.
/me zit nou GELUKKIG al 2 jaar bij Demon, uber stabiel :Y)

Wel kan ik je het volgende melden:
Ik heb zelf een Sitecom DC202 gehad (v1), leuk ding, maar als je wat zwaardere dingen gaat doen (lees veel connecties maken naar router op hoge snelheden / snel achter elkaar) dan lopen die krengen ALTIJD vast. Flikker die DC202 alsjeblieft zo snel mogenlijk van een flatgebouw af.

Als je een goeie router wil koop dan een ZyXEL, Cisco, enzovoort. In ieder geval een merk wat wel goed aangeschreven staat. En lees voor de aanschaf goed GoT door om te kijken of er geen problemen zijn met de router die je op oog hebt. Ik geef liever 250 euro uit aan een degelijk apparaat waardoor ik geen problemen heb, dan dat ik 25 euro weg gooi en altijd uitval heb.

• Peatsmoke
  • Niet online
Ik bergijp de reacties niet zo, er wordt de schuld gelegd bij de router, maar dat is het probleem niet.
Ik heb de problemen ook als ik zonder router werk, ook dan valt de verbinding weg.

Dat de router niet the top of the bill is, begrijp ik ook wel, maar waarvoor ik het gebruik, volstaat het wel. Als ik de reacties op dit modem op troubles@home lees, geeft dat -bij normaal gebruik- geen problemen op het netwerk.

Trouwens de andere router gaf dezelfde problemen.

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad...
Meerdere malen @Slome gebeld, maar die blijven maar komen met: "trek het modem eriut en wacht een half uur." :r
Het probleem ligt aan het aantal aansluitingen in jouw straat/wijk/plaats. Die liggen TE hoog en @Slome is TE gierig om dit aan te passen.

Ben toen overgestapt op ADSL en die werkt SUPER!!! _/-\o_
Ik wil echt NOOIT meer iets met die groep prutsers te maken hebben!!!!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Cyberpost: als je al weet dta het niet aan je router ligt en niet aan je PC, wat is dan je vraag precies ?
De problemen liggen dan niet bij je thuis en kunnen we je niets anders adviseren als met @home om de tafel te gaan.zitten.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 19:19
ik heb deze problemen ook...

heb ook een Motorola modem en mijn verbinding valt regelmatig ook weg

meestal na een half uur ofzo doet ie het dan weer :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:37
Denk dat dit meer op zijn plaats in in het grote @home problemen topic, waar meer van dit soort klachten zijn.

Vaak is de oorzaak een slecht signaal. Of je hebt zelf brakke bekabeling of aansluitingen in je huis, of in de kast in je straat zit iets niet helemaal goed. Als je zeker bent dat je bekabeling thuis goed is, begint de ellende om de helpdesk van @home te overtuigen dat het de kast in je straat is.

Had zelf altijd een goede upstream powerlevel van 47dBmV zoals uit te lezen is op http://192.168.100.1/ , totdat @home met verhoging kwam, verbinding meerdere keren per dag weg. Upstream powerlevel van 56dBmV. Heb hier kabels zitten vervangen, andere splitters geprobeerd, etc etc. Uiteindelijk na 3x @home bellen die lui ervan overtuigd dat het in de kast verderop in de straat moest zitten. Nooit willen geloven, want volgens de helpdesk was er pas bij 58 een probleem. Overigens is niet alleen de @home helpdesk hier schuldig aan, de lokale kabelboer die hier @home en chello verzorgt is nog veel erger. Chello helpdesk schijnt dan nog de meeste kennis van Eurodocsis te hebben.

Uiteindelijk monteur van de lokale kabelboer langsgekomen, heeft ff 2 minuten in de wijkkast gevrot en het probleem is verdwenen als sneeuw voor de zon: upstream powerlevel van 43dBmV :)

Verwijderd

@ _JGC_:
Dan mag jij blij zijn dat je de lokale kabelboer kan overhalen. Probeer dat maar niet bij Essent / @home, dat lukt niet (heb ik een half jaar geprobeerd, toen was de maat vol) :+

• Peatsmoke
  • Niet online
Frequency 324000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level -3 dB

Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 38384000 Hz Ranged

Power Level 45 dBmV

Verwijderd

Tja, een hoop problemen hoor ik...
Ik hoor van heel veel mensen problemen met @slome niet alleen op dit forum...
Nou ik raad je aan Maandag maar eens te kijken naar Radar (Half negen op Nederland 2) daar gaan ze Maandag kijken of er al oplossingen zijn rond de klachten met ADSL (niet alleen @slome maar ook andere providers) dat is toch meestal wel ff de moeite om te kijken, Ik moest laatst mijn firmware van mijn router/modem in een upgraden (ZyXEL Prestige 2602H-61) dat ging probleemloos (Tiscali had het helemaal voorgekouwt hoe het moest) maar had verder nooit problemen. Tiscali verklaarde: Tiscali is bezig met een modernisering van het Tiscali ADSL netwerk, daarvoor is het noodzakelijk dat u deze firmware downloadt. Tiscali kan de correcte werking van uw modem anders niet meer garanderen.

Maar... Hier vind je toch nog wel een paar probleempjes:
http://www.tiscali.nl/helpdesk/mededelingen.asp
Als @home nou ook eens modems neemt zodat dit bijv. kan hoef je gee nieuw modem te krijgen en dan werkt toch alles correct??? Tja ik hoop dat mensen van @home of iemand anders een oplossing vinden voor jullie problemen grts Bram.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 09:43 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:40:
@ _JGC_:
Dan mag jij blij zijn dat je de lokale kabelboer kan overhalen. Probeer dat maar niet bij Essent / @home, dat lukt niet (heb ik een half jaar geprobeerd, toen was de maat vol) :+
Die lokale kabelboer is juist zo dwars als ik weet niet wat, die vervangen hier voor hun chello abo's modem na modem en geven uiteindelijk de router de schuld. Ik heb na 3x bellen en 10 minuten lullen de 3e keer de helpdesker ervan overtuigd dat het iets in de kast in de straat moest zijn, hebben ze bij @home een kabelboer-monteur geregeld. Ik moet de eerste nog langs zien komen die op initiatief van de kabelboer langskomt...

"15 meter coax en een "Internet Optimizer" splitter moet makkelijk kunnen! Ligt niet aan de bekabeling maar aan uw router!", aldus de lokale kabelboer die een tijd terug de com21 modems heeft gewisseld met motorola sb5100's waarna de ellende begon bij veel klanten.

• Peatsmoke
  • Niet online
Update 18/10/2005:

Vrijdag j.l gebeld met de TD van de helpdesk. Men beloofde mij plechtig op 17/10/2005 voor 10.00 uur terug te bellen...
Zoals normaal met @home, komt men de afspraken niet na en is er dus geen telefoontje geweest.
Maar weer eens zelf gebeld...
Zegt die grappenmakker bij de helpdesk: "Ja meneer ..., U krijgt een nieuw modem ivm een softwarefout in uw Surfboard 5100E, dit is vrijdag verstuurd". Fijn dat ik daar weer zelf voor moet bellen.
Wanneer het modem geinstalleerd is zal ik een update maken of de problemen nu verholpen zijn.

Offtopic:
Bestaat die Gouden Eikel nog? Dan weet ik wel iemand die ik wil nomineren...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Iron Mike schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:03:
ik heb deze problemen ook...

heb ook een Motorola modem en mijn verbinding valt regelmatig ook weg

meestal na een half uur ofzo doet ie het dan weer :?
dan heb je denk ik last van een modem die het leuk vind om zichzelf spontaan af te melden. Dat gebeurd bij mij ook regelmatig. Ik heb in 4 weken €30 uitgegeven aan telefoonkosten alleen voor @home. Het enigste resultaat is dat ze de modem 24/7 in de gaten houden (zeggen ze). Maar sinds @home de modem in de gaten houd meldt ie zich niet meer spontaan af :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 18:40
bartgrefte schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:57:
[...]

dan heb je denk ik last van een modem die het leuk vind om zichzelf spontaan af te melden. Dat gebeurd bij mij ook regelmatig. Ik heb in 4 weken €30 uitgegeven aan telefoonkosten alleen voor @home. Het enigste resultaat is dat ze de modem 24/7 in de gaten houden (zeggen ze). Maar sinds @home de modem in de gaten houd meldt ie zich niet meer spontaan af :?
Probleem opgelost toch? :o :+

Maargoed, ontopic voor de TS: Het lijkt op een vaag leaseprobleem. Hebben ze al een keer een nieuwe computernaam voor je aangemaakt (alleen tier 2 kan dat doen)? Vroeger hielp dat nog wel eens. En in welke regio zit je, daar is het namelijk ook van afhankelijk.
Ik neem aan dat wanneer de verbinding dropt de lampjes op het modem nog wel goed (=allemaal aan) blijven branden?

En als je je computer direct aansluit en de verbinding valt weg, komt ie dan terug na het vernieuwen van je IP?

@breedbandbram: als je geen flauw vermoeden hebt waar het over gaat, hou dan in godsnaam je bek. @home heeft niks, maar dan ook helemaal _niks_ te maken met ADSL :(
En over het algemeen zijn ze best goed (beter dan mijn universiteitsverbinding :X).

[ Voor 12% gewijzigd door cryforhelp op 18-10-2005 13:13 ]

• Peatsmoke
  • Niet online
Update 18/10/05:

Heb het modem binnen en begin nu aan de test..._/-\o_
Specs:

Software Version: SB5101E-2.4.1.3-SCM00-NOSH
Hardware Version: 1
MIB Version: II
GUI Version: 1.0

De Motorola Surfboard 5101E dus.