Toon posts:

Na crash hardeschijf emails over zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond is mijn moeder haar computer gecrasht.
De hardeschijf is kapot , post niet meer en afentoe weer wel , maar ook bepaalde delen op de schijf zijn niet meer leesbaar.
Nu heb ik een andere hardeschijf aangelsoten , en windows opnieuw eropgezet (ghost , kon de schijf niet overkopieren omdat er fouten op de schijf zit) alleen heb mijn moeder nogal wat belangrijke e-mails op haar computer staan.
Deze wil ik over zetten naar de andere hardeschijf.
Dit heb ik ook gedaan met de documenten , aangezien ik de schijf nog wel als slave aan kan sluiten en hem ook benaderen als hij hem herkent in het bios.
Mijn moeder werkt echter met incredimail , nu moetje normaal je email berichten exporteren naar een .cab file en kan je ze op je andere computer importeren.
Helaas alleen werkt windows niet mee op die kapotte schijf.
Ik heb me echt al rot gezocht naar een manier om toch haar email berichten te kunnen kopieren.
Alleen heb ik geen manier hier voor gevonden.
Weet iemand mischien toch een manier om die mails terug te krijgen???
Of in welk bestand het word opgeslagen??

Verwijderd

Dat zou hier horen te staan:

C:\Documents and Settings\User Name\Application Data\IM\Identities\
C:\Documents and Settings\User Name\Local Settings\Application Data\IM\Identities\

HDD in andere pc hangen of met knoppix cd booten en naar andere hdd kopieren

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat het ook die directories waren maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Deze heb ik ook gekopieerd en maar nog steed geen mailtjes :?
Iemand nog een idee???

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik vond dit linkje wat meldde dat de locatie in het register is opgeslagen:

HKEY_CURRENT_USER\­Software\­IncrediMail\ApplicationPath

Het register kun je openen d.m.v. regedit, zoek naar het bestand "ntuser.dat" in de profielmap van het account dat je moeder gebruikt.

Een andere optie is:
Start > Uitvoeren > cmd
cd\
dir identities*.* /s

Waarbij het idee dus is dat mail in een map genaamd "identities" ergens staat. Met deze commando's krijg je een lijst met alle mappen die beginnen met "identities". Let wel op dat dit niet de meest feestelijke manier is om te zoeken, want het zou wel eens een flink zoekwerkje voor de harde schijf kunnen worden, waardoor 'ie definitief de geest kan geven. Je kan het beperken door eerst te wisselen naar de profielmap via cd "\documents and settings".

Eerst zoveel mogelijk data van die schijf kopieren naar de nieuwe harde schijf is wellicht verstandiger. Dit kan eenvoudig met DirSync.

Wat je ook kan doen: op de nieuwe harde schijf een nieuw mailaccount aanmaken, en kijken wat voor bestanden daar allemaal in het profiel staan. Vervolgens zoek je handig naar die bestanden op de oude schijf, et voila! :)

Verwijderd

Ga naar "start">"zoeken" en type hier het volgende;

*.dbx

kopieer alle gevonden bestanden naar je e-mailarchief.
waar staat dat?
open je email, ga naar "extra" daarna "opties" en kies nu "onderhoud".
in dat venster staat onderin de optie "archiefmap", wanneer U deze aanklikt verschijnt de HUIDIGE plaats waar Uw emails worden opgeslaan.
noteer dit en kopieer alle dbx bestanden naar die lokatie.
Nu moeten alle emails weer gewoon te lezen zijn.

suc6
:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 09:30:
Ga naar "start">"zoeken" en type hier het volgende;

*.dbx

kopieer alle gevonden bestanden naar je e-mailarchief.
waar staat dat?
open je email, ga naar "extra" daarna "opties" en kies nu "onderhoud".
in dat venster staat onderin de optie "archiefmap", wanneer U deze aanklikt verschijnt de HUIDIGE plaats waar Uw emails worden opgeslaan.
noteer dit en kopieer alle dbx bestanden naar die lokatie.
Nu moeten alle emails weer gewoon te lezen zijn.

suc6
:)
let op je moet de *.dbx bestanden zoeken op je SLAVE schijf die gecrascht was en NIET op je gewone c:/ schijf, anders staat er nog niets in je e-mails.

maak desnoods eerst 2 mappen aan met bijvoorbeeld email 1 en email 2, kopieer dan van de nieuwe c:\ schijf de dbx bestanden naar email 1 en de dbx bestanden van je gecraschte schijf naar email 2.
zo heb je altijd een backup van je huidige email op de c: schijf, en van je email op de gecraschte schijf.

tip;
ik maak zelf altijd een extra partitie op een schijf en noem deze Data.
bij mijn email geef ik dan op dat de nieuwe "archiefmap" voor mijn email (zoals boven beschreven) op de partitie van Data komt te staan.
Hoe je die map dan noemt mag je zelf weten, bijvoorbeeld D:/ Email
Datzelfde doe ik met belangrijke dokumenten enz.
bij een eventuele crasch op je C: blijven je belangrijke bestanden dan gewoon bereikbaar, ook naar een nieuwe instal van windows.
:+

Verwijderd

Topicstarter
helaas kan ik geen *.dbx bestanden vinden waarschijnlijk omdat het incredimail is.
ik heb van de oude schijf de hele map c:\documents and settings\*username*\local settings\application data\im naar de nieuw schijf gekopieerd ook dit werkt niet.
Denk dat het dus niet mogelijk is met incredimail.
Maar ik geef niet op!!

Waarom moeten moeders perse incredimail gebruiken :?
:?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2005 13:15 ]

Verwijderd

kijk hier eens even tussen,

http://email.about.com/si...email&TopNode=3218&type=1

misschien heb je hier wat aan, ik zoek ondertussen wel even voor je verder.

succes :)

Verwijderd

Ik heb effe im geinstalleerd en even rondgekeken.

wat zou kunnen werken is dit;

ga naar "start">"zoeken" en zoek op je gecraschte schijf naar de map; message store

op je nieuwe harddisk na het installeren van incredimail zoek je dezelfde map, en kopieert daarin al de gegevens van de map van je gecraschte schijf.
Nu zou incredimail gewoon de oude berichten weer moeten geven.
vanuit dit punt kijk je even hoe je de gegevens van incredimail om kunt zetten naar outlook expres, zie link in bovenstaande post, en deze daarna importeren in outlook.

succes.
Pagina: 1