Beste mensen,
Allereerst mijn excuses voor deze wazige titel, maar ik krijg het niet goed verwoord.
Ik wil mijn laptop van fat32 naar NTFS converteren. Simpel door C:\> CONVERT C: /fs:ntfs
Maar ik lees nu net hier dat er iets met de clustergrootte aan de hand is.
De clusters worden dan 512b terwijl het beter is dat ze 4k moeten zijn. Dit werk sneller als het goed is. Er staat een programma bij de link BOOTNG ofzo maar ik heb geen floppy drive en dus krijg ik dat programma niet aan de praat. Ik heb wel een usb-stick maar hij ziet dat niet als een floppy.
Even voor de handigheid:
SPECS: Acer 5024 laptop (een nieuwe dus, met brander etc.)
- Hoe krijg ik dat programma wel aan de praat?
- Partion Magic 7 kan er volgens mij ook gebruikt worden maar dan heb ik nog dat gedoe met die clusters?
Er is genoeg info over dat converteren te vinden maar niet over die clusters
Allereerst mijn excuses voor deze wazige titel, maar ik krijg het niet goed verwoord.
Ik wil mijn laptop van fat32 naar NTFS converteren. Simpel door C:\> CONVERT C: /fs:ntfs
Maar ik lees nu net hier dat er iets met de clustergrootte aan de hand is.
De clusters worden dan 512b terwijl het beter is dat ze 4k moeten zijn. Dit werk sneller als het goed is. Er staat een programma bij de link BOOTNG ofzo maar ik heb geen floppy drive en dus krijg ik dat programma niet aan de praat. Ik heb wel een usb-stick maar hij ziet dat niet als een floppy.
Even voor de handigheid:
SPECS: Acer 5024 laptop (een nieuwe dus, met brander etc.)
- Hoe krijg ik dat programma wel aan de praat?
- Partion Magic 7 kan er volgens mij ook gebruikt worden maar dan heb ik nog dat gedoe met die clusters?
Er is genoeg info over dat converteren te vinden maar niet over die clusters