Oke, ik heb in mijn systeem 2 Maxtor SATA 200 gig schijven hangen. Eentje begon een tijdje terug moeilijk te doen met vastlopen, zeggen dat ie beschadigd was etc... maar dan deed ie het soms ook ineens weer gewoon goed. Heel wazig allemaal. Nu heb ik 'm een tijdje losgekoppeld gehad, maar toen ik 'm weer aansloot (gewoon op de SATA-port van mn moederbord) kon er al helemaal niet meer gestart worden (de schijf was dus verrot). Nu wilde ik nog een laatste keer proberen en heb ik een Maxtor SATA controller in m'n systeem gehangen en daar de bewuste schijf op aangesloten. Voor de duidelijkheid: dit is dus niet mijn C schijf.
Als ik m'n bak nu opstart herkent de controller de Maxtor SATA 200gig wel als zodanig en hij wordt ook aangegeven bij Deze Computer, maar als ik dan in windows zit en ik wil de schijf bekijken krijg ik de errorprompt "E:\ Niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.".
Als ik MaxBlast draai voor gegevens over mijn schijf krijg ik dit:
Dat er SCSI bijstaat komt omdat ie op die SATA controller zit wat eik een scsi adapter is.

Terwijl dit de gegevens van mijn C-schijf zijn:

Is er nog een mogelijkheid dat ik data van deze schijf kan redden of moet ik hard naar de winkel gaan rennen? (Nog 1 week garantie
)
Of weet iemand nog een goed programma waar ik *eventueel* toch nog de inhoud van de schijf mee kan bekijken?
Ik draai WinXP SP2, heb Asus P4P800 bord, Maxtor SATA/150 PCI card. Als ik aanvullende info vergeten ben hoor ik het graag.
Als ik m'n bak nu opstart herkent de controller de Maxtor SATA 200gig wel als zodanig en hij wordt ook aangegeven bij Deze Computer, maar als ik dan in windows zit en ik wil de schijf bekijken krijg ik de errorprompt "E:\ Niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar.".
Als ik MaxBlast draai voor gegevens over mijn schijf krijg ik dit:
Dat er SCSI bijstaat komt omdat ie op die SATA controller zit wat eik een scsi adapter is.

Terwijl dit de gegevens van mijn C-schijf zijn:

Is er nog een mogelijkheid dat ik data van deze schijf kan redden of moet ik hard naar de winkel gaan rennen? (Nog 1 week garantie
Of weet iemand nog een goed programma waar ik *eventueel* toch nog de inhoud van de schijf mee kan bekijken?
Ik draai WinXP SP2, heb Asus P4P800 bord, Maxtor SATA/150 PCI card. Als ik aanvullende info vergeten ben hoor ik het graag.