Nieuw systeem, geheugen en videokaart onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Topicstarter
Omdat ik vind dat mijn systeem aan vernieuwing toe is ben ik aan het kijken naar wat nieuwe onderdelen.
Ik kan een aantal onderdelen nog gebruiken uit mijn huidige pc namelijk:
- 2 Maxtor 7200 rpm schijven (1X 40Gig 1X 200Gig) Ata 133
- DVD speler
- DVD brander
- Mpeg 2 capture kaart

Natuurlijk heb ik zelf wat onderzoek gedaan en heb mede op basis daarvan een budget bepaald.
Mijn budget is +/- €700.

De pc gebruik ik hoofdzakelijk voor office toepassingen, internet, photoshop en zo nu en dan een spelletje (op dit moment bijvoorbeeld Battlefield 2).
Ik zoek een systeem dat wel weer even mee kan maar niet direct high end is. Zodat ik over 2 jaar weer wat kan upgraden en op die manier weer 2 jaar ertegenaan kan.

Ik ben na wat zoeken op het volgende uitgekomen:

Moederbord Asus A8N-E
Processor AMD Athlon 64 3000+
Kast Asus TA-210 (+ 350 watt voeding)
Geheugen n.n.b. (totaal 1Gig?)
Videokaart n.n.b. (X800GT ?)

Zoals te zien is in de tabel ben ik er nog niet helemaal uit welke videokaart en welk geheugen ik moet nemen.
Bij geheugen dub ik er nog over of ik 2X 512 moet nemen of 1X 1024 vooral met het oog op eventuele uitbreiding lijkt één reepje me wel handig aangezien ik dan nog 3 banken vrij heb. Maar aan de andere kant is 2X 512 voordeliger (en ook sneller toch?).

Bij de videokaart twijfel ik of de kaart die ik uitgekozen heb nog wel even mee kan of dat dit echt alweer een oudje is (ook moet ie natuurlijk in evenwicht zijn met de rest van het systeem).

Misschien dat er mensen zijn die mij wat tips kunnen geven over beide zaken waar ik over twijfel of wellicht hebben mensen nog aanmerkingen op andere vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Je kunt met 2x512mb meestal in Dual Channel werken, wat theoretisch gezien betekend dat het inderdaad wat sneller is ja. Die videokaart is een redelijke keus, al zou ik voor Nvidea gaan, hun prijs-kwaliteit verhouding ligt op dit moment een stuk beter. Je kunt dan b.v een 6800; de Asus V9999 halen, en deze nog unlocken ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door sjukke op 15-10-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
sjukke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:10:
Je kunt met 2x512mb meestal in Dual Channel werken, wat theoretisch gezien betekend dat het inderdaad wat sneller is ja. Die videokaart is een redelijke keus, al zou ik voor Nvidea gaan, hun prijs-kwaliteit verhouding ligt op dit moment een stuk beter. Je kunt dan b.v een 6800; de Asus V9999 halen, en deze nog unlocken ofzo.
Oke, maar die Asus V9999 is toch een AGP kaartje?
Met het moederbord die ik nu uitgekozen heb, heb ik een PCI-e kaart nodig, is de Asus EN6600GT (GeForce 6600GT) dan een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 17:10

DefLite

Why so serious?

als je niks gaat unlocken is de 6600gt beter dan de 6800 of de 6800 LE
ik zou idd 2x512 nemen in dualchannel
ik zou ook voor een geforce gaan ik ben het met sjukke eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X

HIDMAN-X

Topicstarter
Ik heb gister de Sapphire Radeon X800 GTO2 videokaart besteld.
Morgen zal ik even bellen of ik hem nog kan krijgen (zijn er maar een beperkt aantal van) anders wordt het waarschijnlijk toch een nvidea.
Welke specifieke kaart raden jullie dan aan? (max. €200)