Simpele interface voor een videogesprek, waar?

Pagina: 1
Acties:

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 17:46
Ik ben op zoek naar een alternatief of addon voor msn om een videogesprek te kunnen voeren. Het is bedoeld voor mijn moeder zodat ze een gesprek met beeld en geluid kan voeren met haar kinderen in het buitenland.
MSN is voor haar te ingewikkeld. Een muis en een toetsenbord ook. Eigenlijk zoek ik iets dat met een afstandbediening te besturen zou zijn. Hoe simpeler hoe beter. ;)
Dus bij het pc starten toegang via een schilletje zoals bijvoorbeeld meedio of media portal. En dan daar de applicatie voor een videogesprek starten.
Ik zoek me suf, wie heeft de gouden tip.

madzib

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 10:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Bij XP (misschien ook 2k) wordt conf.exe geleverd. Doe gewoon start/run (of uitvoeren in de NL windows) en dan conf.exe en dan OK.
Nu start NetMeeting. Hiermee ga je peer-to-peer met elkaar communiceren. Het enige wat de een van de ander moet weten is het IP, want daar "bel" je naar toe :)
Hoop dat je daar wat aan hebt.
Voor meer informatie (en eventuele laatste versie) zie: http://www.microsoft.com/windows/netmeeting/

• Madzib
Netmeeting bedankt voor de tip. Zal me er eens in verdiepen. Zag al even snel dat er een activeX beschikbaar is zodat hij in een webinterface te proppen is.

Lijkt de moeite om te onderzoeken waard. Hoewel iets kant en klaars nog mooier zou zijn.;)

madzib

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders Skype? Ik sloop even de vraagtekens uit de titel, eentje is meer dan zat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Madzib
Skype had de laatste keer toen ik keek alleen nog maar geluid. Maar Skype is toch niet veel simpeler als MSN qua interface? Ik zal eens kijken hoe het er nu uit ziet.
Het liefst moet de bediening tot een paar toetsen beperkt blijven. Dan kan ik eventueel wel met girder ofzo ervoor zorgen dat ze met een afstandbediening ipv een toetsenbord uit de voeten kan.
Bedankt voor het idee.

madzib

• apNia

apNia

ja ik snap niet zo waarom MSN zo complex lijkt. Het is inloggen (login opslaan), scherm openen, op de grote knop bovenaan drukken en gaan emt die banaan.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

apNia schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:04:
ja ik snap niet zo waarom MSN zo complex lijkt. Het is inloggen (login opslaan), scherm openen, op de grote knop bovenaan drukken en gaan emt die banaan.
Ja maak gewoon een duidelijke how-to incl. screenshots en zelfs de grootste digibeet moet het nog lukken :)

Default blanke hetero

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

Tja, met MSN kan je wel veel slopen: contactpersonen naar de verkeerde groepen slepen etc. Kan je netmeeting etc niet als ActiveX op een webpagina gebruiken? In dat geval zou je zelf een actieve pagina kunnen maken en als desktop instellen. En dan zelf dus simpele knoppen maken: "Bel Piet" "Bel Jan" enz.

• Madzib
Zoals ik al vertelde is een toetsenbord en muis al te hoog voor haar gegrepen. Dus ook klik hier of klik daar. Ze is dus niet meer normaal begaafd vandaar dat ik zoek naar een interface zoals bijvoorbeeld mediacenters hebben. Een afstandbediening lukt denk ik nog wel.
Nu neem ik haar pc over en start voor haar een MSN sessie. Dat is telkens wel erg veel werk en vormt voor haar een beletsel om zo vaak en op de momenten die zij wil met al haar kinderen te kunnnen praten.
MSN heeft erg veel opties, eyecandy, tussenschermen en bijzondere situaties. Dat maakt het voor wie dat begrijpen kan erg flexibel maar voor haar onoverzichtelijk.
Maar dit topic is niet bedoelt om haar vermogens te evalueren nog mijn kwaliteiten om die te beoordelen.
Ik zoek gewoon een videogesprek mogelijkheid met een (heel) simpele interface. Wie een tip voor mij heeft ben ik heel dankbaar.

madzib

• Madzib
(MBV) Yep die ActiveX van netmeeting is wellicht een optie. Moet hem nog gaan bekijken. Werk dit weekend met de laptop van het werk waarop ik dat niet bekijken kan. Dus als iemand ervaring heeft met die ActieveX van netmeeting houd ik me aanbevolen.

madzib

• apNia

apNia

Voor die mensen hebben ze de telefoon uitgevonden :|

serieus ik denk niet dat 't veel makkelijker gaat worden.... anders zit je weer met krakkemikkige software die problemen gaat veroorzaken met firewalls en bladiebladiebla.. en probeer dat maar uit te leggen.. met MSN weet je wat wat is zegmaar.. ik zou 't bij de big boys houden...

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

@apNia: dat zou het dus ook zijn. Je hebt dan een groot ding op je bureaublad, met 'knoppen' erop. Moet lukken toch? En als dat ook niet lukt, kan je mbv die ActiveX interface een progje schrijven dat knopjes op de parallele poort uitleest. Alhoewel ik nooit zo laag zou zakken...
Pagina: 1