Toon posts:

Oververhitte Dell Insipron 9100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een serieus probleem. Sinds een aantal weken gaat mijn Laptop (een Dell Inspiron 9100) in Hibernate. Ik heb Speedfan geinstalleerd en nu blijkt dat de temperatuur van mijn CPU oploopt tot 60 graden!!!

Nu is de laptop al zo gebouwd dat hij een beetje op pootjes staat om genoeg lucht toe te voeren. ik heb de luchtgaten schoongeblazen en gezogen, de Bios geupdate die bepaalde ventilatorproblemen oplost en hem op latjes gezet zodat er bijna 2 cm tussen de luchtgaten en m'n bureau zit.

Nog steeds valt dat kreng uit! Ik word er gek van. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Komt het probleem vaker voor? Ik ben hele dagen met m'n laptop aan het werk en ik kan hem echt niet missen!

Dank alvast,
Fass

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Misschien dat Dell meer weet? Ik weet niet hoe oud hij is (zeg je er niet bij) maar het lijkt me een garantiegeval.

(je hoeft trouwens niet te groeten, dat doen we constant)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
60 graden is helemaal niet abnormaal, je moet je probleem ergens anders zoeken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk ook dat het niet aan de CPU temp ligt maar ergens anders aan, 60 graden is wel hoog maar nog lang niet te hoog.

Zou me pas zorgen gaan maken over de CPU temp als ie richting de 80 gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu net een jaartje oud... Maar als het niet aan de CPU ligt, waar zou het dan aan kunnen liggen? Ik heb al duizend keer op virussen gecheckt net als op Spyware en dergelijke. Ik zou echt niet weten waar ik het moet zoeken. Alle hibernate instellingen heb ik ook al uit geschakelt... Overigens heb ik al een paar uur met Dell aan de lijn gehangen, en die kunnen me behalve met het updaten van m'n Bios ook niet echt verder helpen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 14:50 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dat de accu niet meer helemaal goed is :?

Het zou ook kunnen dat in de bios de temp voor de CPU maximaal 60 mag worden en dat ie dan uitschakeld, als dit het geval is zou je em bijvoorbeeld op 70 kunnen zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gechecked of ik in de Bios ergens een max temperatuur kan instellen. Ik kan het echter nergens vinden...

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 19:45
http://mckenziedev.com/fproducts.htm

probeer het eens met deze speciaal voor de 9100 geschreven code eens.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maak hem eens open en schoon van binnen. Heb dat ook na 1 jaar met mijn laptop gedaan (dell 1100) en daar zit me toch een stofnest in.. Pffft.. En ja ik zuig de ventilatieroosters regelmaltig schoon. Maar de kanalen binnen in hebben daar blijkbaar weinig aan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit gehoord van een constructie waarbij windows uit zichzelf in hibernate mode springt. Het lijkt me dan ook een software probleem.

Download knoppix eens en laat dat eens een dag lang draaien? Als dat gewoon doordraait, dan zou ik maar eens aan een reinstall gaan denken.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Pagina: 1