20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro
met modems bedoelen ze lokale modems.. alsin>>aangesloten op een compoort van je pc
niet je adsl modem gekkie
je moet dus je netwerkaartconfigureren (ook met yast)
niet je adsl modem gekkie
je moet dus je netwerkaartconfigureren (ook met yast)
A wise man's life is based around fuck you
Als je gewoon een utpkabel tussen modem en pc hangt, dan ga je gewoon een dhcplease krijgen, mits je drivers voor het ethernetdevice hebt geinstalleerd. Of heb je een zeer zeldzame usb-variant? Wat heb je allemaal al geprobeerd om het op te lossen? Dat zien we graag
Ik zal et ff wat beter uitlegge:P
Toen internet het niet deed, ging ik by Yast/netwerkapparaten/Netwerkkaart. Daar stond mijn netwerkkaart in, geconfigureerd... afronden, ff opstarte, doet et niet:S
Nou weet ik totaal nix van linux:P dus ik heb geen flauw idee wat te doen..
Toen internet het niet deed, ging ik by Yast/netwerkapparaten/Netwerkkaart. Daar stond mijn netwerkkaart in, geconfigureerd... afronden, ff opstarte, doet et niet:S
Nou weet ik totaal nix van linux:P dus ik heb geen flauw idee wat te doen..
Dan stel ik voor dat je je er in gaat verdiepen, want GoT is niet de plaats waar je zonder enige randinformatie, en details over je foutmelding vrijblijvend je vraag kunt dumpen. Zie daarover NOS policy - updated 22/09/2004 en Algemene gedragsregels (Netiquette)
Misschien moet je eerst lekker beginnen met een makkelijkere distro. Suse is imo niet echt geschikt voor een beginner, dat is iig mijn persoonlijke ervaring ermee. Ik ben zelf bijvoorbeeld met Debian en Knoppix begonnen om de basics te leren. Debian doet het netwerk het outofthebox op dhcp
Misschien moet je eerst lekker beginnen met een makkelijkere distro. Suse is imo niet echt geschikt voor een beginner, dat is iig mijn persoonlijke ervaring ermee. Ik ben zelf bijvoorbeeld met Debian en Knoppix begonnen om de basics te leren. Debian doet het netwerk het outofthebox op dhcp
[ Voor 9% gewijzigd door sanfranjake op 15-10-2005 14:22 ]
Ik ben (natuurlijk) ook wel van plan om me er in te verdiepe:P maar ik heb et van een vriend van me gekregen en hy weet er ook wat van, maar hij kon de oplossing ook niet vinden... maar kan iemand me niet helpe, als beginservaring
Maar zonder enige info kunnen we hier natuurlijk niks mee. Of heb je dat zelf nog niet door?
Probeer inderdaad eens een andere distro, en verdiep je eens in de instellingen/commando's als ifconfig en in dhcp. In de FAQ staan ook veel nuttige tips.
Ubuntu heeft bijvoorbeeld een Live-cd, deze kun je starten en dan kun je Linux proberen zonder het te installeren. Dan kun je gelijk zien of je internet werkt voordat je Linux op de pc zet.
De topicstart is te sumier om iets mee te kunnen en ik denk dat je je eerst wat meer zal moeten verdiepen of kijken of je hardware wel ondersteund wordt.
Ubuntu heeft bijvoorbeeld een Live-cd, deze kun je starten en dan kun je Linux proberen zonder het te installeren. Dan kun je gelijk zien of je internet werkt voordat je Linux op de pc zet.
De topicstart is te sumier om iets mee te kunnen en ik denk dat je je eerst wat meer zal moeten verdiepen of kijken of je hardware wel ondersteund wordt.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()