[Geforce 6800LE] Beeld strekt uit na een tijdje.

Pagina: 1
Acties:

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:38
Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie hier raad op weten.
Ik heb een Asus V9999 LE/TD (Geforce 6800LE 128MB AGP)
En een AMD Athlon 64bit 3000+

Als ik even op mijn pc bezig ben, dan na een tijd word zeg maar het stukje wat links boven zit word over het hele beeld getrokken. En dat is best vervelend want dan moet ik telkens resetten.
Me pc en me vga kaart zijn ook niet overgeclocked.

Wat ik heb geprobeerd:

- Virus scan / Spyware scan
- Verschillende Drivers

Ik hoop dat jullie wat weten.

Bedankt!

Xitro

[ Voor 6% gewijzigd door Chrisz op 15-10-2005 13:58 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 14:16
Is het zoals in dit topic: [rml][ 6800GE] Spontaan 'raar' beeld...[/rml]

Ikzelf heb hier ook nog steeds last van met een Asus V9999GE. Het leek even goed te gaan met het agp voltage op 1.6 ipv 1.5, maar heb er nu toch weer last van. Je kan je beeld weer normaal krijgen door van resolutie te veranderen, dus als je dat lukt ben je er ook vanaf, zonder een reset. Maar lees dat topic maar eens door zou ik zeggen.

• Chrisz
Hehe, ja dat klopt maar dan moet ik helemaal me mobiel pakke en daarmee me pc besturen zodat ik de resolutie kan veranderen.. En ik heb een brak voeding dus dat zal zo maar kunne! Maar me AGP Voltage staat op 1,49 dus dat klopt denk ik wel? Maar hoe kom ik eraf?

• LoWang
Zoals in het topic dat ik noemde naar voren komt kan je 2 dingen proberen. Bij mij en bij anderen helpte het om het agp voltage van de standaard 1.5 naar 1.6v te verhogen. Helaas is het bij mij na een paar maanden toch terug gekomen. Bij anderen heeft het geholpen om Asus Smartdoctor te uninstallen, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ik vind die automatische fan controle die daarin zit wel handig, omdat die fan standaard best wat kabaal maakt op de V9999GE.

• Chrisz
LoWang schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:05:
Zoals in het topic dat ik noemde naar voren komt kan je 2 dingen proberen. Bij mij en bij anderen helpte het om het agp voltage van de standaard 1.5 naar 1.6v te verhogen. Helaas is het bij mij na een paar maanden toch terug gekomen. Bij anderen heeft het geholpen om Asus Smartdoctor te uninstallen, dit heb ik zelf nog niet geprobeerd. Ik vind die automatische fan controle die daarin zit wel handig, omdat die fan standaard best wat kabaal maakt op de V9999GE.
Klopt daarom ga ik ook Smartdoctor nie uninstalle, maar het is ook bij Niet-Asus kaarten.. dus ik probeer dat 1.6v wel als me mobo dat kan :P

• Chrisz
Sinds ik de laatste AMD Athlon 64bit drivers heb geinstalleerd en de laatste bios update, heb ik geen last meer van dit probleem! :)

Admins/Moderators gooi er maar een slotje op!

Verwijderd

Xitro schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:53:
Sinds ik de laatste AMD Athlon 64bit drivers heb geinstalleerd en de laatste bios update, heb ik geen last meer van dit probleem! :)
Zou dit echt helpen :?

Ik had er na mijn AGP-voltage te verhogen van 1,5 naar 1,6 Volt ook een héle tijd meer geen last van en dit MET smartdoctor geinstalleerd,... weliswaar een oudere versie want die bleek bij mij minder problemen te geven,.. tot gisteren plots weer tijdens BF2 gaming,... 3x op nog geen half uur,... daarna niks meer ..... alles bleef rustig.

Waar vind ik die drivers voor mijn cpu :?

• Chrisz
http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

Dan: "AMD Athlon™ 64 Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2"

[ Voor 36% gewijzigd door Chrisz op 16-12-2005 18:39 ]

• Chrisz
Hmmm na een paar maanden heb ik dit probleem opeens weer..

• LoWang
Smartdoctor uninstallen hielp bij mij. Met speedfan kan je ook alle waardes uitlezen en de fansnelheid automatisch laten bepalen naargelang de temperatuur.
Pagina: 1