Toon posts:

Thuis linux server met roaming profiles

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
specs van de server:
p3 550mhz
256 mb ram

Ik wil graag met roaming profiles gaan werken zodat ik op pc 1 en pc 2 het de zelfde instellingen heb, het zelfde bureaublad heb.

Welke linux distro kan ik het beste hiervoor gebruiken?
Ik heb gehoord dat ik het beste windows kan gebruiken omdat het moeilijk is met linux om roaming profiles te maken.

Ik wil graag de meningen van de mensen hier (de meeste hier hebben er verstand van)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

NFS /home partitie gebruiken die op een server staat?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat wil je precies doen - een Linux desktop laten roamen en die "omgeving" op een Linux server zetten, of wil je Windows clients gebruik laten maken van roaming profiles en die op een Linux server stockeren? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De [rml]Linux op de Desktop? Distro&zoeken reviews [ 13/09][/rml] al doorgenomen? Lijkt me niet zo lastig om zelf al een heel eind te komen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
@sanfranjake

Dat topic heb ik niks aan omdat ik een linux server wil maken, de clients draaien windows xp.

@elevator

Ik wil windows xp clients gebruik van een roaming profile laten maken met een linux server.

Verwijderd

Op http://aapopfiets.nl/archive/writing/2005/03/samba.html is de documentatie van 'n schoolproject van vorig jaar te vinden. Sommige stukken zijn zowat rechtstreeks vertaald van een of andere (out-of-date) IBM-tutorial (http://www-128.ibm.com/de...rver/tutorials/samba.html). Let wel, je moet ook nog accounts toevoegen en dirs aanmaken, daarvoor kun je terecht bij die IBM-tutorial. Die is namelijk op wat ongeldige opties na gewoon goed.

Verder kun je natuurlijk zoeken op Samba, PDC, primary domain controller, enzovoort. Daar is echt een hele hoop over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
@ AapopfietS

Bedankt, dit zal behoorlijk helpen, maar welke linux distro kan ik nou beste voor de server gebruiken?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:30:
@ AapopfietS

Bedankt, dit zal behoorlijk helpen, maar welke linux distro kan ik nou beste voor de server gebruiken?
slackware

lekker simpel, geen fratsen, spartaans (txt based) en kan ook met die machine prima draaien

A wise man's life is based around fuck you

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 23:25

zomertje

Barisax knorretje

De topicstart hoort eigenlijk in dit topic thuis: Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 5

Ik raad je aan het daar opnieuw te proberen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.